Σύστημα πληρωμής τελών κυκλοφορίας με τον… μήνα σκέφτεται να επιβάλει το υπουργείο Οικονομικών, σε μια προσπάθεια εξορθολογισμού του μέτρου, προκειμένου να αντιμετωπιστεί και το φαινόμενο μαζικής κατάθεσης πινακίδων στις εφορίες που συντείνει στη μείωση των δημοσίων εσόδων.

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο, τα Τέλη Κυκλοφορίας θα επιμερίζονται ισόποσα στους 12 μήνες του κάθε έτους με αποτέλεσμα, αν κάποιος θέλει να κυκλοφορήσει το Ι.Χ. του για ένα ή περισσότερους μήνες να καταβάλει το ανάλογο τίμημα.

Για παράδειγμα, εάν κάποιος κάτοχος ενός οχήματος τετραετίας με κινητήρα 2,4 λίτρα αποφασίσει να το κινήσει για ένα μόνο μήνα θα καταβάλλει 73,3 ευρώ για Τέλη και 25,8 ευρώ για Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης. Άλλος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου τετραετίας με κινητήρα 3,6 λίτρων, για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να καταβάλλει 1.100 ευρώ, τα οποία, στο δωδεκάμηνο, επιμερίζονται σε 91,6 ευρώ για κάθε μήνα. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στις 2.500 ευρώ το οποίο αναλογικά στο δωδεκάμηνο ισούται με 208,3 ευρώ για κάθε μήνα.

Όσον αφορά στα δίλιτρα που αποτελούν και τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων το κόστος για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας κυμαίνονται στα 660 ευρώ ή 55 ευρώ για κάθε μήνα κυκλοφορίας. Αντίστοιχα ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης κυμαίνεται στα 440 ευρώ για Ι.Χ. μέχρι πέντε έτη ή 36,6 ευρώ για κάθε μήνα του έτους.

Πηγή: Ημερησία

Ήδη έχει συσταθεί επιτροπή που μελετά το θέμα, ενώ της έχει δοθεί προθεσμία να δώσει το πόρισμά της μέχρι τον Σεπτέμβριο το αργότερο. Εάν αυτό καταστεί δυνατό, τότε οι αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ θα συμπεριληφθούν στο νέο φορολογικό ν/σ που θα κατατεθεί στη  Βουλή, πιθανότατα το φθινόπωρο.

Σημειώνεται ότι σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. έχουν θεσπιστεί δίκαια και φθηνά Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους Ι.Χ. εδώ και χρόνια, ενώ σε αρκετά κράτη δεν υπάρχουν καθόλου Τέλη Κυκλοφορίας. Στην Ελλάδα από την αρχή ύπαρξης των αυτοκινήτων, τα Τέλη Κυκλοφορίας καταβάλλονταν αρχικά σε τέσσερα τρίμηνα.

Το 1981 για πρώτη φορά άλλαξε ο τρόπος καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας και από τέσσερα τρίμηνα η τότε κυβέρνηση θέσπισε την καταβολή των Τελών σε δύο εξάμηνα.

Η επόμενη αλλαγή στα Τέλη Κυκλοφορίας έγινε το 1985 όποτε και θεσπίστηκε η καταβολή τους στα τέλη του κάθε έτους. Έτσι, αν κάποιος αγόραζε καινούργιο αυτοκίνητο τον Δεκέμβριο θα έπρεπε να καταβάλλει όχι μόνο όλο το τίμημα των Τελών για τους προηγούμενους μήνες, αλλά και ολόκληρο το τίμημα για την επόμενη χρονιά.