Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ αντέχει εν μέσω της κρίσης σύμφωνα με τα αποτελέσματα μελέτης της Hellastat ΑΕ. Παρά την πτώση της κατανάλωσης  η αξία της αγοράς εμφάνισε ήπια άνοδο της τάξης του 2,8% το 2011.

Αυτό οφείλεται σύμφωνα με την μελέτη στην ανάπτυξη των δικτύων των μεγάλων αλυσίδων, μετά το κενό που άφησαν οι εταιρείες που έκλεισαν (ΑΤΛΑΝΤΙΚ και ALDI).

Μάλιστα η αντοχή του κλάδου των σούπερ μάρκετ αντανακλάται και στον αντίστοιχο δείκτη όγκου της ΕΛΣΤΑΤ για το 2011, ο οποίος κατέγραψε πτώση 3,5%, σε αντίθεση με το σύνολο του λιανικού εμπορίου του οποίου η αντίστοιχη μείωση διαμορφώθηκε σε 10,2%.

Ωστόσο οι εταιρείες του κλάδου αντιμετωπίζουν προβλήματα όπως μειωμένη ρευστότητα, αυξημένους συντελεστές ΦΠΑ σε τρόφιμα και αναψυκτικά και υψηλά κόστη για την ανάπτυξη των δικτύων τους.

Τέλος, οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ (super market) δέχονται σημαντικές ανταγωνιστικές πιέσεις από τις εκπτωτικές αλυσίδες (discount) λόγω της χαμηλότερης τιμολόγησης.