Εδώ και πάνω από 60 χρόνια το εργοστάσιο του Martin Greenfield στο Μπρούκλιν “κάνει τα πράγματα με τον παλιό παραδοσιακό τρόπο”.

Το εργοστάσιο Martin Greenfield Clothiers φτιάχνει χειροποίητα ανδρικά κοστούμια, την  ώρα που στην αμερικανική αγορά μόλις το 3% των ρούχων φτιάχνονται πια χειροποίητα εντός των ΗΠΑ. Κι αυτό γιατί η πλειοψηφία των εγχώριων εταιρειών χρησιμοποιούν τρίτε χώρες και ξένα εργατικά χέρια ώστε να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήμα.  Η φιλοσοφία του Μartin Greenfield όμως, δεν εξαντλείται στα χρήματα.

Έφτασε στο Μπρούκλιν το 1947  από την Τσεχοσλοβακία και πρωτοεργάστηκε  στη  GGG Clothes. Η δουλειά του ήταν να μεταφέρει μισοτελειωμένα ρούχα από το ένα τμήμα παραγωγής στο άλλο. Ήταν η επιτομή του αγοριού που έζησε αυτό που λέμε “αμερικάνικο όνειρο”. Ξεκίνησε από ράφτης, έγινε επιστάτης, κατέληξε αντιπρόεδρος και τελικά αγόρασε το 1977 το εργοστάσιο, το οποίο και ονόμασε  Martin Greenfield Clothiers .

Σήμερα συνεχίζει την παράδοση και φτιάχνει χειροποίητα κοστούμια στην τετραώροφη αποθήκη στο Ανατολικό Γουίλιαμσμπουργκ στο Μπρούκλιν και  στο πελατολόγιό του συμπεριλαμβάνονται ονόματα όπως αυτά του Αμερικανού προέδρου Μπαράκ Ομπάμα, του πρώην προέδρου Μπιλ Κλίντον, του ιδιοκτήτη του διάσημου πρακτορείου ειδήσεων και πρώην δημάρχου της Νέας Υόρκης, Μάικλ Μπλούμπεργκ, αλλά και αστέρων του Χόλιγουντ, όπως του Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

“Βλέπω τα κοστούμια μου να φοριούνται σε όλο τον πλανήτη. Το λατρεύω αυτό” λέει υπερήφανος ο  Greenfield.

1. Το εργοστάσιο στεγάζεται σε ένα κτήριο από τούβλα ηλικίας 100 ετών και απασχολεί 100 εργαζομένους.

2. Το Μπρούκλιν κάποτε έβριθε παρόμοιων επιχειρήσεων (πάνω από 3.000 εργοστάσια στην περιοχή)  κάτι που άρχισε να φθίνει κατά τη δεκαετάι του ’70, αφού πολλές εξ αυτών μεταφέρθηκαν στο εξωτερικό.

3. Η Greenfield σε πείσμα της εξέλιξης προτιμά να απασχολεί ανθρώπινο δυναμικό και όχι μηχανήματα

4. Όπως πιστεύει και ο ιδιοκτήτης, το ανθρώπινο δυναμικό σε όλα τα στάδια της παραγωγής προσδίδει μεγαλύτερη ευκολία στον σχεδιασμό διαφορετικών  μοντέλων, γιατί , όπως λέει, οι άνθρωποι είναι προσαρμόσιμοι, οι μηχανές για κάθε αλλαγή πρέπει να επαναπρογραμματιστούν.

5. Όσο για την τιμή των χειροποίητων  κοστουμιών, ξεκινούν από τα 2.500 δολάρια. Πάντως, το κόστος παραμένει συγκρατημένο, αφού δεν ξοδεύεται ούτε σεντ για διαφήμιση. Ο ιδιοκτήτης θεωρεί πως η καλύτερη διαφήμιση είναι το ίδιο το ρούχο και η καλή κουβέντα αυτού που το φοράει