Του Κώστα Τσαούση

Στα τέλη του περασμένου Ιουνίου βρέθηκα στην εκδήλωση για τη βράβευση των νικητών του πρώτου Πανελλή­νιου Διαγωνισμού Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας ideatree, που διοργάνωσε το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης, ένας δημόσιος φορέας που εποπτεύεται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Την ώρα που έφτασα στην εκδήλωση -στις εγκαταστάσεις του Innovathens στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, στο Γκάζι- οι σύντομες παρουσιάσεις των εκπροσώπων των 15 επιχειρηματικών ιδεών της τελικής φάσης δεν είχαν ακόμη τελειώσει. Εσπευσα να προμηθευτώ το σχετικό ενημερωτικό υλικό προκειμένου να μπορώ να παρακολουθήσω όσες από αυτές είχαν απομείνει και να επιχειρήσω να ταυτίσω πρόσωπα με… ιδέες.

Τον Αγγελο Μουζακίτη, ο οποίος παρουσίασε με θέρμη την ιδέα του, τον είχα ξαναδεί αρκετές φορές. Μάλιστα, τον είχα σταμπάρει από καιρό, καθώς ήταν μία από τις γνωστές φιγούρες στη σκηνή των startups. Επιπρόσθετα, τον είχα συναντήσει λίγο καιρό πριν και σε μια εκδήλωση του Πέτρου Κόκκαλη για την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα στον Πειραιά.

Ψάχνοντας το ενημερωτικό υλικό ανακάλυψα και την ιδέα για την οποία διαγωνιζόταν. Διαβάζοντας το σχετικό υλικό έμαθα για το Tutorizon, την εφαρμογή του Αγγελου και της ομάδας των συνεργατών του.

Aπό αυτό το υλικό αντιγράφω τα σχετικά με την εφαρμογή: «Tutorizon: Παρά το “worth of mouth”, τα αυτοσχέδια αφισάκια και τις αγγελίες στις εφημερίδες, δεν υπάρχει ένας αξιόπιστος τρόπος για τους μαθητές και τους γονείς τους για να βρουν ποιοτικούς καθηγητές για ιδιαίτερα μαθήματα. Από την άλλη, οι ως τώρα τρόποι προώθησης των καθηγητών είναι τοπικού χαρακτήρα δημιουργώντας ανισότητες στην αγορά. Το Tutorizon είναι μια online πλατφόρμα που συνδέει μαθητές και τους γονείς τους με ποιοτικούς καθηγητές μέσης εκπαίδευσης, ξένων γλωσσών και ανώτατης εκπαίδευσης. Λύνει έτσι το πρόβλημα μιας μεγάλης μερίδας μαθητών ή γονέων που δυσκολεύονται να βρουν και να συγκρίνουν εκπαιδευτικούς μέσω των παραδοσιακών μεθόδων, ενώ από την άλλη δίνει μια ποιοτικότερη και εντέλει οικονομικότερη μέθοδο εύρεσης μαθητών στους εκπαιδευτικούς».

Η ιδέα του Αγγελου ήταν μεταξύ των νικητών. Κέρδισε το δεύτερο βραβείο του διαγωνισμού, που συνοδευόταν και από ένα χρηματικό ποσό στήριξης 5.000 ευρώ. Πάντως, το βραβείο αυτό δεν ήταν η μοναδική έως τώρα διάκριση για την ομάδα των δραστήριων νέων. Η ομάδα του Tutorizon, που αποτελείται από τρία άτομα, τον Αγγελο Μουζακίτη (Product Manager), τον Φίλιππο Γαβριλάκη (Marketing Manager) και τον Σέργκιου Ρόσκα (Web Developer), έχει αξιοποιήσει όλες τις διαθέσιμες δυνατότητες ενθάρρυνσης, στήριξης και χρηματοδότησης των νέων εγχειρημάτων στην εγχώρια αγορά. Συγκεκριμένα, ήταν μία από τις 10 ομάδες που διακρίθηκαν στο πρόγραμμα Cosmote Startup πριν από λίγους μήνες, έλαβε υποτροφία από τις Κυψέλες Επιχειρηματικότητας της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, ενώ επιλέχθηκε να συμμετάσχει στον δεύτερο κύκλο του egg – enter•grow•go, την πρωτοβουλία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Eurobank και του Corallia.

Ετσι, λοιπόν, τα 5.000 ευρώ του βραβείου ήταν τα πρώτα χρήματα επιβράβευσης που μπήκαν στο ταμείο της startup, αν και, όπως επιμένει ο Αγγελος, «το Tutorizon έχει καταφέρει να στηριχτεί στις δικές του δυνάμεις και να έχει ήδη τα πρώτα του έσοδα από τη δραστηριότητά του», δηλαδή από το «σμίξιμο» των εκπαιδευτικών με τους μαθητές και τους γονείς τους.

Πριν προχωρήσουμε στα της ιδέας -πώς γεννήθηκε, πώς άρχισε η εφαρμογή της και όλα τα σχετικά- ρώτησα τον Αγγελο για τις προηγούμενες προσπάθειές του. Αν και μόλις 26 χρονών, έχει στο ενεργητικό του και άλλες startups. «Εχουμε ξαναπροσπαθήσει, είναι η αλήθεια, άλλες με επιτυχία, άλλες με αποτυχία», παραδέχεται με ειλικρίνεια και αμεσότητα, για να επισημάνει στη συνέχεια: «Η εμπειρία που αποκομίζεις από μια αποτυχημένη προσπάθεια είναι εξαιρετικά σημαντική και σε καθαρά επιχειρηματικό επίπεδο αλλά και σε προσωπικό». Ο ίδιος πιστεύει ότι εκείνο που «έχει σημασία, μετά τη δεδομένη απογοήτευση, είναι να ξαναβρεί κανείς τη δύναμη να δοκιμάσει κάτι καινούριο. Ειδάλλως όλη αυτή η εμπειρία δεν αξιοποιείται στον βαθμό που θα μπορούσε».

Σήμερα το Tutorizon λειτουργεί ως μια online πλατφόρμα που συνδέει καθηγητές με μαθητές και καλύπτει τις ανάγκες των χρηστών σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες: τα μαθήματα μέσης και ανώτατης εκπαίδευσης και τη διδασκαλία ξένων γλωσσών. Η πλατφόρμα λειτουργεί ως εξής: ο μαθητής μπαίνοντας στο Tutorizon κοινοποιεί τα μαθήματα που χρειάζεται να κάνει και σε λιγότερο από 48 ώρες λαμβάνει 4 στοχευμένα προφίλ καθηγητών με επαληθευμένες αξιολογήσεις προηγούμενων μαθητών του αλλά και επαληθευμένα ακαδημαϊκά πτυχία που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του. Η συνέχεια αφορά τους μαθητές και τους γονείς τους…

Οπως λέει ο Αγγελος, το βασικό στοιχείο που διαφοροποιεί το Tutorizon στην αγορά όπου δραστηριοποιείται είναι πως επενδύει στην εκπαίδευση της κοινότητας των καθηγητών μέσω της διοργάνωσης σεμιναρίων και εκδηλώσεων, τα LiftUps, μαζί με μεγάλους ανεξάρτητους φορείς όπως η Google και το Kariera.gr, αλλά και μέσω του Academy Board, που είναι ένας κόμβος συγκέντρωσης εκπαιδευτικού υλικού με καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας και νέα εργαλεία εκπαίδευσης.

Το Tutorizon δείχνει να πατά στα πόδια του, με τον Αγγελο να αποκαλύπτει ότι τους επόμενους μήνες σκοπεύει να ξεκινήσει η επέκτασή του στο εξωτερικό: «Οσο κι αν σας ακούγεται περίεργο, η συμπληρωματική εκπαίδευση ή παραπαιδεία, όπως την ονομάζουμε, είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο».

Ο Αγγελος, ο Φίλιππος και ο Σέργκιου

Ο βασικός πυρήνας της ομάδας είναι ο Αγγελος και ο Φίλιππος. Ο Αγγελος Μουζακίτης, Product Manager στο Tutorizon, είναι 26 ετών, απόφοιτος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά, με αξιοσημείωτη για την ηλικία του εμπειρία στον χώρο του marketing. Ο Φίλιππος Γαβριλάκης, Marketing Manager του Tutorizon, είναι έναν χρόνο μεγαλύτερος από τον Αγγελο και κατάγεται από το Ηράκλειο της Κρήτης. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στο Strategic Entrepreneurship από το Πανεπιστήμιο του Γιονκόπινγκ στη Σουηδία, με εμπειρία στον τραπεζικό κλάδο και το digital marketing. Οι δυο τους έχουν και έναν καλό συνεργάτη που ζει και εργάζεται στην πρωτεύουσα της Μολδαβίας, το Κισινάου. Λέγεται Σέργκιου Ρόσκα, είναι 32 ετών και είναι ο web developer της ομάδας. Είναι απόφοιτος του τμήματος Επιστήμης των Υπολογιστών του Technical University of Chisinau και έχει αξιόλογη εμπειρία, καθώς έχει συμμετάσχει έως τώρα σε πολυάριθμα projects σε ολόκληρο τον κόσμο.