Του Μηνά Τσαμόπουλου

Αλλάζουν οι όροι επάνδρωσης και το καθεστώς δρομολόγησης   των πλοίων στην ακτοπλοΐα, με τις ρυθμίσεις  που θα συμπεριλάβει στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ο  Κωστής Μουσουρούλης. Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους και η ευελιξία στη λειτουργία του κλάδου, ο οποίος βρίσκεται σε αδιέξοδο.

Σύμφωνα κύκλους του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ο Χιώτης  υπουργός είναι αποφασισμένος να προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές που θα αφορούν  τη σύνθεση των πληρωμάτων και στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων. Θα γίνουν  μειώσεις στο προσωπικό, σύμφωνα με όσα ισχύουν στην υπόλοιπη Ευρώπη  κυρίως στο ξενοδοχειακό κομμάτι του πλοίου, όπου έχουν παρατηρηθεί υπερβολές. Επίσης, θα υπάρξουν αλλαγές και στο καθεστώς δρομολόγησης των πλοίων. Όλα αυτά αποτελούν μνημονιακές υποχρεώσεις της Ελλάδας. Ολα αυτά θα πρέπει να ολοκληρωθούν το Φεβρουάριο του 2013.

Οι ρυθμίσεις για την ακτοπλοΐα  θα ενταχθούν στο τμήμα του σχεδίου νόμου που αφορά στα δικαιώματα επιβατών. Επίσης, από το υπουργείο Ναυτιλίας  δικαιολόγησαν  την απουσία νέας ανοικτής διαβούλευσης για τα συγκεκριμένα θέματα, μέσω του θεσμού του Opengove, στην έλλειψη χρόνου.

Επιπλέον,  πέραν της προσθήκης διατάξεων που αφορούν στην ακτοπλοΐα, θα υπάρξουν και άλλες αλλαγές στο πολυνομοσχέδιο. Ετσι, θα υπάρχει ρητή αναφορά στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος το οποίο δεν θα καταργηθεί.

Θα αλλάξει, επίσης,  η διάταξη για την επίταξη των πλοίων η οποία προκάλεσε  έντονες αντιδράσεις από τους ακτοπλόους.  Ρυθμίσεις, χωρίς όμως να αλλάζουν το πνεύμα του νόμου, θα γίνουν και στη διάταξη για τις ατομικές συμβάσεις εργασίας στα ποντοπόρα πλοία, ενώ  η συγκεκριμένη διάταξη δεν αφορά την ακτοπλοΐα, όπου εξακολουθούν να ισχύουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας.