Του Κωστή Πλάντζου

Το ενδεχόμενο να επιβληθεί το Τέλος Πλεύσεως και σε ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής κάτω των 12 μέτρων εξετάζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας.

Με βάση τις ίδιες πηγές, οι τελικές διατάξεις για το “Τέλος Πλεύσεως και Παραμονής”, όπως θα λέγεται, πρόκειται να αποφασιστούν σε συνεννόηση των επιτελών της Καραγεώργη Σερβίας με το υπουργείο Ναυτιλίας.

Παρότι το σχέδιο που έχει προετοιμάσει ο υπουργός Ναυτιλίας κύριος Κωστής Μουσουρούλης προβλέπει την επιβολή του φόρου σε σκάφη άνω των 12 μέτρων, και όχι σε λέμβους μικρότερου μήκους, στο θέμα αυτό ενδέχεται να υπάρξουν διαφοροποιήσεις και να μειωθεί ενδεχομένως και στα δέκα. Το ενδεχόμενο αυτό υπαγορεύεται από λόγους διεύρυνσης της φορολογικής βάσης, καθώς ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης αφορούσε και σε σκάφη αναψυχής μήκους από 6 μέτρα και άνω, με συνέπεια οι ιδιοκτήτες πολλών (μήκους 6-12 μέτρων) να μην πληρώνουν φόρο με το νέο σύστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το Τέλος Πλεύσεως θα καταβάλλεται ανάλογα με το χρόνο παραμονής του σκάφους στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Θα κλιμακώνεται ανάλογα με τη διάρκεια παραμονής από έναν, τρεις, έξι ή δώδεκα μήνες.

Στον υπολογισμό του θα λαμβάνεται υπόψη και το μήκος του σκάφους,  και θα κλιμακώνεται –με βάση το ως τώρα σχέδιο- από 200 ευρώ το «τρέχον μέτρο» για τα πιο μικρά σκάφη (12 έως 15 μέτρα) σε έως και 400 ευρώ για τα πάνω από 25 μέτρα για τα ιστιοφόρα ή 500 μέτρα για τα μηχανοκίνητα.

Θα προβλέπονται όμως και συντελεστές μείωσης του Τέλους έως 20% ανάλογα με την παλαιότητα του σκάφους, αλλά και περαιτέρω μειώσεις για τα «παραδοσιακά σκάφη».

Με το νέο σύστημα στην κυβέρνηση εκτιμούν πως θα επιστρέψουν στην ελληνική σημαία σκάφη που οι ιδιοκτήτες τους τα “μετέφεραν” τα τελευταία χρόνια σε χώρες όπως η Τουρκία και η Κροατία, αποδίδοντας σημαντικά οφέλη για τα ταμεία του κράτους.