Cosmote Startup, egg – enter·grow·go, i-bank καινοτομία & τεχνολογία, iQbility, The Orange Grove. Με όποια σειρά και αν διαλέξει κανείς να τοποθετήσει τα παραπάνω προγράμματα επιτάχυνσης της επιχειρηματικότητας, το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο: αυτή τη στιγμή όσοι νέοι άνθρωποι τολμούν να επιχειρήσουν έχουν στα χέρια τους μια σειρά από εργαλεία που μπορούν να τους βοηθήσουν ουσιαστικά στην προσπάθειά τους. Είτε αυτό αφορά έναν δωρεάν χώρο για να στεγαστούν είτε μέντορες που τους συμβουλεύουν και χρηματική ενίσχυση για να καλύψουν μέρος των εξόδων τους. Τι αποτέλεσμα φέρνουν όμως στην πράξη τα παραπάνω προγράμματα; Οκτώ ομάδες που συμμετέχουν σε αυτά μας δίνουν την απάντηση.

tizU

tizU

Εχοντας αντιληφθεί πως οι μεγάλες τους αγάπες είναι το marketing και ο προγραμματισμός αντίστοιχα, ο 25χρονος Αποστόλης Λιανός και ο 32χρονος ξάδερφός του Σπύρος Ξένος αποφάσισαν να δημιουργήσουν πριν από ένα χρόνο το tizU. Εργάστηκαν με σχέδιο και υπομονή πάνω στην ιδέα τους και κατάφεραν πρόσφατα να παρουσιάσουν ένα social messaging app που απευθύνεται σε φοιτητές και μαθητές που θέλουν να περάσουν καλά με την παρέα τους. Η εφαρμογή τους είναι διαθέσιμη για iPhone και σκοπός της είναι να σου επιτρέψει να πειράξεις τους φίλους σου μέσα από χρονο-καθυστερούμενα μηνύματα. Συγκεκριμένα, κάθε μήνυμά της αποτελείται από δύο μέρη: ένα ορατό και ένα κρυμμένο, με το δεύτερο να αποκαλύπτεται μετά από ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ο χρήστης το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει τον φίλο του που θέλει να πειράξει, να γράψει το πείραγμά του και τέλος να θέσει την ακριβή ημερομηνία και ώρα που θέλει να ανοίξει το μήνυμα στον φίλο του. Οι δύο τους πρόσφατα πήραν μέρος στο πρόγραμμα Cosmote Startup, που σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, τους πρόσφερε «πολλές γνωριμίες και ουσιαστική καθοδήγηση». Μέλημά τους τώρα είναι να μεγαλώσει η ομάδα τους ώστε να επιταχύνουν τους ρυθμούς ανάπτυξης και να ανταποκριθούν γρήγορα σε αυτά που ζητά ο χρήστης. Ξεκάθαρος μάλιστα στόχος τους είναι να πάνε στη Silicon Valley. «Η Silicon Valley είναι η Μέκκα των social apps, το πιο κατάλληλο μέρος στον κόσμο για να καταφέρουμε να ‘στήσουμε’ κάτι πραγματικά μεγάλο. Για να το κάνουμε αυτό χρειαζόμαστε χρήματα και από την στιγμή που ξέρουμε πόσα είναι αυτά, είμαστε σε διαπραγματεύσεις για να βρούμε τον κατάλληλο συνεργάτη και να προχωρήσουμε μαζί».

Susurrus

Susurrus

Η δεύτερη ομάδα που ξεχώρισε από το «φυτώριο» του Cosmote Startup είναι η Susurrus. Τέσσερις 27άρηδες φίλοι, που φοίτησαν σε τμήματα πληροφορικής στην Πάτρα, αποφάσισαν να γίνουν και συνεργάτες ιδρύοντας μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει brands με fashion bloggers σε όλο τον κόσμο. Η ιδέα τους ήρθε όταν, δουλεύοντας πάνω σε μία παλαιότερη startup, διαπίστωσαν ότι όλες οι προσπάθειες που έκαναν για να διαφημίσουν διαδικτυακά τα fashion brands δεν απέδιδαν ούτε στο ελάχιστο μπροστά στις «διαφημιστικές» κινήσεις των fashion bloggers. Την ίδια στιγμή ελάχιστα fashion brands είχαν πρόσβαση σε αυτούς, ειδικά στο εξωτερικό. Ετσι πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν ένα εργαλείο που θα βοηθά και το πιο μικρό brand να επικοινωνήσει με bloggers παγκοσμίως, ενώ παράλληλα θα μετατρέψει τις online διαφημίσεις από «spam banners και ads» σε ποιοτικά κείμενα και εικόνες ανθρώπων που μπορούν να μιλήσουν για ένα προϊόν με το δικό τους προσωπικό τρόπο. Εβγαλαν το Susurrus στον αέρα στο τέλος του περασμένου Μαρτίου και από τότε «δουλεύουμε εντατικά ώστε να εγγράψουμε άμεσα στην πλατφόρμα μία κρίσιμη μάζα από blogs κυρίως από το εξωτερικό αλλά και από την Ελλάδα». Οσον αφορά το πρόγραμμα της Cosmote, υποστηρίζουν πως στην περίπτωσή τους δεν ήταν απλώς ένα πρόγραμμα υποστήριξης. «Μας βοήθησε να καταλάβουμε τα προβλήματα που είχε η αρχική ιδέα που ακολουθούσαμε και να αλλάξουμε εντελώς το επιχειρηματικό μας μοντέλο. Ουσιαστικά η startup μας γεννήθηκε εκεί μετά από πολλές συμβουλές, mentoring, feedback από ειδικούς του χώρου της διαφήμισης και των startups».

Happy Hour Application

Happy Hour Application

 

Δουλεύοντας παράλλλα με τις σπουδές τους σε νυχτερινά μαγαζιά για αρκετά χρόνια, τα αδέρφια Γιάννης και Αντώνης Δίπλας διαπίστωσαν από πρώτο χέρι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι καταστηματάρχες: την αδυναμία τους να προσελκύσουν κόσμο τις ώρες που είναι άδειοι. Αποφάσισαν έτσι να αναπτύξουν το Happy Hour Application, μια εφαρμογή που χρησιμοποιείς όταν κινείσαι μέσα στην πόλη και σου δείχνει τα πλησιέστερα καφέ, μπαρ, κλαμπ κλπ που προσφέρουν τα προϊόντα τους με έκπτωση. Η υπηρεσία, εκτός από το να κάνει οικονομία στον καταναλωτή, προσφέρει όφελος και στους μαγαζάτορες καθώς έχουν με αυτό τον τρόπο τη δυνατότητα να καταχωρούν προσφορές και να προσελκύουν πελάτες ανταποκρινόμενοι άμεσα στον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης. Ο 26χρονος Αντώνης, που έχει σπουδάσει μηχανολόγος μηχανικός στο Πολυτεχνείο, είχε αναλάβει το κομμάτι του marketing, ενώ ο 24χρονος Γιάννης την ανάπτυξη της εφαρμογής, μια και σπουδάζει πληροφορική. «Οι προσφορές καταχωρούνται και προσαρμόζονται πάνω στις πραγματικές ανάγκες του καταστηματάρχη», τονίζει ο Αντώνης και συνεχίζει αναλύοντας σε τι τους έχει βοηθήσει το “egg – enter·grow·go” της Eurobank και του Corallia: «Πέραν όλων των υπηρεσιών που μας παρέχοντας δωρεάν -λογιστικές, νομικές κλπ.-, το σημαντικότερο είναι ότι στεγαζόμαστε μαζί με άλλες startups. Το ότι συνυπάρχουμε μαζί στον ίδιο χώρο και μοιραζόμαστε τον ίδιο σκοπό, μας βοηθά να προχωρήσουμε μπροστά και να εξελιχθούμε».

Διαβάστε περισσότερα στο metropolispress.gr