Της Μαριάννας Τζάννε

Τα δρόμο της ιδιωτικοποίησης παίρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ, ότι οι επιδοτήσεις ύψους περίπου 1 δις. που δόθηκαν στον σιδηρόδρομο, τα προηγούμενα χρόνια δεν συνιστούν παράνομη κρατική ενίσχυση. Αντίστοιχα η ΕΕ κλείνει και την υπόθεση του ΟΣΕ, ο οποίος ελεγχόταν από τις αρμόδιες υπηρεσίες των Βρυξελλών από το 2011.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα μέτρα για την υποστήριξη της αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ και της TΡΑΙΝΟΣΕ, του φορέα επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών ευθυγραμμίζονται με τους κανόνες της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.

Η Επίτροπος κ. Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε ότι «τα μέτρα θα βοηθήσουν τις δύο δημόσιες σιδηροδρομικές εταιρείες να γίνουν πιο αποτελεσματικές και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους επιβάτες και τις επιχειρήσεις». Όπως αναφέρει, η ενίσχυση θα διευκολύνει επίσης τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΟΣΕ και το άνοιγμα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα στον ανταγωνισμό.

Ειδικά για τον ΟΣΕ, η ΕΕ διαπιστώνει ότι τα μέτρα στήριξης της αναδιάρθρωσης του Οργανισμού (διαγραφή χρέους ύψους 14,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, μετακίνηση 757 υπαλλήλων, των ετήσιων επιχορηγήσεων που πραγματοποιήθηκαν μετά τον Οκτώβριο 2014) δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση. Η ΕΕ έλαβε υπόψη τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας και τη σημασία μιας εύρυθμης σιδηροδρομικής υπηρεσίας για τον πληθυσμό. «Τα μέτρα έχουν στόχο την αποφυγή σοβαρής διαταραχής της ελληνικής οικονομίας, χωρίς να στρεβλώνουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό στην ενιαία αγορά» καταλήγει η απόφαση.