Τα μεγαλύτερα brands στον κόσμο με αξία εκατοντάδων δισεκατομμυρίων δολαρίων βρέθηκαν  και φέτος τη λίστα με τις 100 πολυτιμότερες – σε αξία- εταιρείες, συγκεντρώνοντας το ποσό των 2,6 τρισ. δολαρίων, σύμφωνα με το Millward Brown Optimor, που έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια  BrandZ list.

Για ακόμη μία χρονιά, η αξία του brand της Apple, που ανήλθε στα $185 δισ. (με αύξηση 1% σε σχέση με πέρυσι) την τοποθέτησε στην 1η θέση. Η δεύτερη Google αύξησε την αξία της κατά 5% στα  $113,7 δισ. ενώ.

Στην τρίτη θέση άλλη μία τεχνολογική εταιρεία, η IBM,  με την αξία του brand της επίσης πάνω από τα 100 δισ και συγκεκριμένα στα $112,5 δισ. μειωμένη όμως κατά 3% από το 2012.
Επόμενη στην κατάταξη η McDonalds με περίπου 90 δισ. δολάρια και ακολουθούν η Coca Cola με 78,4 δισ. και η AT&T με 75,5 δισ.
Σημαντική πτώση στην αξία του brand της εμφάνισε η Microsoft που από την 5η θέση βρέθηκε στην 7η και από τα 76,6 δισ. δολ. στα 69,8 δισ.
“Αυτό που βλέπουμε με τα πιο δημοφιλή και ισχυρά εμπορικά σήματα είναι ότι το brand διαρκεί πολύ περισσότερο, είναι πιο ισχυρό και δεν επηρεάζεται τόσο , από τα οικονομικά σκαμπανεβάσματα”, σχολιάζουν αναλυτές.

Η Apple παρέμεινε στην 1η θέση, αν και ο ρυθμός ανάπτυξης της υποχώρησε 95% μετά τη σημαντική βουτιά στη μετοχή της και την σκληρή στάση των επενδυτών.

Πάντως, αν συγκρίνει κανείς την κατάταξη των εταιρειών στη λίστα BrandZ από το 2006 σε σχέση με την πορεία του S&P 500 θα διαπιστώσει ότι οι μετοχές των 100 εταιρειών της λίστας έχουν πετύχει αποδόσεις 52%, αποδεικνύοντας ότι οι εταιρείες με δυνατά εμπορικά σήματα μπορούν να φέρουν κέρδη στους μετόχους τους.

Δείτε στα σχετικά αρχεία την αναλυτική λίστα με τα 100 μεγαλύτερα εμπορικά σήματα.