Του Μηνά Τσαμόπουλου

Κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφύγει την παρουσίαση ζημιών για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, κάνει η China Cosco Holdings.

Ο κάπτεν Γουέι Ζιαφού, πρόεδρος του Ομίλου βρίσκεται, σύμφωνα με πληροφορίες, κάτω από συνεχώς αυξανόμενη πίεση αλλά εμφανίζεται αισιόδοξος ότι θα γυρίσει προς το θετικό την κατάσταση.

Σύμφωνα με την διεθνή ναυτιλιακή εφημερίδα Tradewinds, ο όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις προκειμένου να απαλλαγεί από το μερίδιο 51%  που έχει στη Cosco Logistics για ποσό το οποίο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί και με τον όρο ότι θα μπορέσει να το επανακτήσει όταν βελτιωθούν τα οικονομικά στοιχεία.

Το θέμα θα τεθεί  προς έγκριση στη Γ.Σ. που είναι προγραμματισμένη για τις 26 Απριλίου.

Η χρηματιστηριακή αγορά δεν δέχτηκε θετικά την κίνηση αυτή της Cosco. Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα τον Ιανουάριο η Cosco  προειδοποίησε για μία αναμενόμενη ζημιά ύψους 1,14 δισεκατομμύρια   δολάρια για το 2012.

Οικονομικοί  αναλυτές έχουν επισημάνει στο παρελθόν  τη δυνατότητα των πωλήσεων περιουσιακών στοιχείων προκειμένου να αναστραφεί το κλίμα για την Cosco , συμπεριλαμβανομένων φορτηγών πλοίων της που είναι ζημιογόνα λόγω της κακής πορείας της ναυλαγοράς.

Ο ναυλομεσιτικός οίκος τοποθετεί την  Cosco στην κορυφή των εταιρειών φορτηγού ναυτιλίας με ένα στόλο που αποτελείται από 308 πλοία συνολικής χωρητικότητας 23 εκατομμύριων τόνων.

Όσο αφορά τα ελληνικά δρώμενα, ο κάπτεν Wei  έχει επισημάνει  ότι στα άμεσα σχέδια  του Ομίλου, που διακινεί εμπορεύματα σε 1.600 λιμάνια, είναι ο τριπλασιασμός του όγκου των εμπορευμάτων που διακινούνται από τον Πειραιά, σε λιγότερο από ένα χρόνο. Επόμενος στόχος είναι να μετατρέψει η Cosco το λιμάνι του Πειραιά  σε περιφερειακό κέντρο διανομής (distribution center). Αυτό σημαίνει νέες υποδομές για αποθήκες και μεταφορά εμπορευμάτων, δηλαδή νέες επενδύσεις.