Δύσκολος, αλλά όχι ανέφικτος είναι ο στόχος για αύξηση των ελληνικών εξαγωγών στο 50% του ΑΕΠ έως το 2025, όπως προβλέπει η αναπτυξιακή στρατηγική της κυβέρνησης, σύμφωνα με όσα επισήμανε σήμερα, από τη Θεσσαλονίκη, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης.

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους, πριν από το πρόγευμα εργασίας, που παραθέτει ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Ελλάδος (ΣΕΒΕ), με επίσημο προσκεκλημένο τον ίδιο, ο κ.Δραγασάκης επισήμανε ότι το 50% του ΑΕΠ είναι μεν ο ποσοτικός στόχος, αλλά επιδίωξη της κυβέρνησης είναι οι εξαγωγές να βελτιωθούν και ποιοτικά, δηλαδή “να περικλείουν περισσότερη προστιθέμενη αξία παραγόμενη στην Ελλάδα”.

“(Για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους) έχουμε μπροστά μας έξι χρόνια. Δεν είναι ανέφικτος στόχος, είναι δύσκολος βέβαια, αλλά αν δεν έχουμε εξωτερικές αναταράξεις, να κόψουν τη δική μας πορεία, θεωρώ ότι είναι διεκδικήσιμος, στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχουμε κατά νου” σημείωσε ο κ.Δραγασάκης και πρόσθεσε: “Ήδη δημιουργήσαμε το 2016 μια διυπουργική επιτροπή εξωστρέφειας. Τώρα θέλουμε να την αναβαθμίσουμε σε κυβερνητικό συμβούλιο, ούτως ώστε να εξασφαλίσουμε ότι όλα τα υπουργεία θα κάνουν αυτό που πρέπει να κάνουν. Έχουμε ένα στρατηγικό σχέδιο, αναβαθμίζουμε τον Enterprise Greece, που γίνεται βραχίονας για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής, έχουμε αποτελέσματα ήδη, τα οποία είναι ενθαρρυντικά και υπό αυτή την έννοια θεωρώ ότι ο στόχος (για το 50%) είναι εφικτός, αν και δύσκολος, αλλά αξίζει να παλεύει κανείς για στόχους που να είναι λίγο πιο μπροστά από αυτό που θεωρούμε δεδομένο”.

Την εκτίμηση ότι ο στόχος για αύξηση των εξαγωγών στο 50% του ΑΕΠ ως το 2025, έναντι “πολύ κάτω από 20% το 2018”, διατύπωσε από την πλευρά του, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι για να γίνει πραγματικότητα χρειάζεται να υπάρχουν τα κατάλληλα κίνητρα, σε σχέση με ανταγωνιστικές χώρες.

“Ανταγωνιζόμαστε δυνατές οικονομίες, οικονομίες με πολύ χαμηλότερη φορολογία κι εργατικό και ασφαλιστικό κόστος και φυσικά, εφόσον μπορούμε να ξεπεράσουμε εγγενείς αδυναμίες που υπάρχουν, ναι, μπορούμε να τον κατακτήσουμε και ο στόχος αυτός να υλοποιηθεί ακόμη πιο γρήγορα” κατέληξε.

Δραγασάκης απαντάει σε Μητσοτάκη

Στη συνάντηση με τη διοίκηση και επιχειρήσεις – μέλη του ΣΕΒΕ, ο κ. Δραγασάκης ήρθε έτοιμος να απαντήσει στις δεσμεύσεις που ανέλαβε την προηγούμενη εβδομάδα ο πρόεδρος της ΝΔ κ. Κυριάκος Μητσοτάκης απέναντι σε εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας και, ουσιαστικά, να αποδομήσει τις υποσχέσεις του προέδρου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Kάνοντας αναφορά σε αυτά τα 5 σημεία – δεσμεύσεις που έδωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Γιάννης Δραγασάκης είπε:

– Eπί τριάντα χρόνια οι προηγούμενες κυβερνήσεις δεν έκαναν κάτι για να προστατεύσουν το brand ´Μακεδονία

– Ήδη από το 2018 – με επιδοτήσεις 2.000 και 8.000 ευρώ μέσω του ΕΠΑνΕΚ- διευκολύνονται οι επιχειρήσεις να κατοχυρώσουν τα εμπορικά τους σήματα. Σήμερα οι καταχωρήσεις ελληνικών επιχειρήσεων ανέρχονται σε 19, στο βάση δεδομένων της Ε.Ε. ( ΤM- VIEW) ενώ επιχειρήσεις της Βόρειας Μακεδονίας δεν έχουν κατοχυρώσει σε ευρωπαϊκό επίπεδο εμπορικά σήματα με τους όρους ‘Macedonian’, ‘Macedonia’.

-H κατοχύρωση περισσοτέρων μακεδονικών προϊόντων ως ΠΟΠ και ΠΓΕ στην Ε.Ε. δεν γίνονται από κρατική αρχή, αλλά μετά από πρωτοβουλίες επιχειρηματιών και παραγωγών. Σε ό,τι αφορά τα Μακεδονικά Κρασά η προστατευόμενη ένδειξη είναι κατοχυρωμένη στην κοινοτική βάση e-bacchus.

-Για την απονομή του σήματος GR στα προϊόντα των μακεδονικών επιχειρήσεις που έχουν κατοχυρώσει το παράγωγο «μακεδονικός» στο σήμα τους, αυτό θα ήταν τεχνικά ανέφικτο, υποστήριξε ο κ. Δραγασάκης, και επικίνδυνη επιλογή για τους καταναλωτές.

-Δεν μπορεί να ασκηθεί βέτο στην ενταξιακή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας, όπως είπε ο κ. Μητσοκάτης, εφόσον δεν επιλυθούν τα προβλήματα της Ελλάδας σχετικά με τα μακεδονικά προϊόντα. Βέτο δεν θα μπορεί να ασκηθεί αν το εθνικό δίκαιο της Βόρειας Μακεδονίας εναρμονιστεί με το Κοινοτικό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, grtimes.gr