Εντός της εβδομάδας αναμένεται να επαναπροκηρυχθεί από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ο πολύπαθος διαγωνισμός για το Θριάσιο, το οποίο φαίνεται πως θα προωθηθεί ως συμπληρωματικό έργο εκείνου του ΟΛΠ, όπως γράφουν σήμερα “Τα Νέα”.

Ήδη ο χρόνος της προκήρυξης για το μεγάλο Logistic Center του Θριάσιου κρίνεται θετικός, καθώς συμπίπτει χρονικά με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ, που μετατέθηκαν για τις 15 Δεκεμβρίου, και προσδίδει υπεραξία στον Πειραιά.

Πρόκειται για μια έκταση 588 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ, όπου πρόκειται να αναπτυχθούν χώροι αποθήκευσης, μεταφόρτωσης και κέντρα διανομής, συνολικής αξίας 200 εκατ. ευρώ. Σε δεύτερη φάση, το Θριάσιο μπορεί να φιλοξενήσει γραμμές συναρμολόγησης των προϊόντων που θα φτάνουν εκεί προκειμένου αμέσως μετά να πάρουν σιδηροδρομικώς τον δρόμο για την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη.

Εξού και το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον του Πεκίνου και όχι μόνο. Ενδιαφέρον που πηγάζει από το γεγονός ότι μπορεί ο Πειραιάς να καθίσταται σταδιακά πύλη των ασιατικών εισαγωγών στην Ευρώπη, για να ολοκληρωθεί όμως ο «δρόμος του μεταξιού» απαιτείται να αναπτυχθεί μια βαριά βιομηχανία logistics.

Σημειώνεται ότι οι Κινέζοι της COSCO είχαν κατέβει και στον προηγούμενο διαγωνισμό του 2009, ο οποίος κηρύχθηκε άγονος.

Σύμφωνα με “Τα Νέα” σε επαφές που έχει κάνει η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ με τους υποψήφιους επενδυτές έχει ενημερωθεί πως το έργο θα διεκδικήσει και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial – μεγαλομετόχου της Eurobank – που επίσης συμμετείχε στον προηγούμενο διαγωνισμό. Επαφές έχουν γίνει και με τις Goldair, Med Log, Food Link και Rede Plan, που επίσης είχαν κατέβει στον προηγούμενο διαγωνισμό.

Τα 588 στρέμματα θα προσφερθούν προς παραχώρηση, ανάπτυξη και εκμετάλλευση ως ενιαία έκταση και όχι τμηματικά, καθώς αυτό εκτιμάται ως το καλύτερο μοντέλο για την ανάπτυξη του Θριάσιου.

Η προκήρυξη ήταν έτοιμη από το καλοκαίρι, η ΓΑΙΑΟΣΕ όμως δεν μπορούσε να λάβει απόφαση λόγω ελλιπούς σύνθεσης του ΔΣ και καθυστέρησης στον διορισμό νέων μελών. Τα νέα μέλη τοποθετήθηκαν την περασμένη εβδομάδα, εξέλιξη που αποτέλεσε το σήμα για την απεμπλοκή του διαγωνισμού.

Σημειωτέον ότι η ανάπτυξη του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου με τη συμμετοχή ιδιωτών αποτελεί όρο για τη χρηματοδότηση 180 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με την οποία προχωρούν τα σιδηροδρομικά έργα στον διπλανό σταθμό μεταφόρτωσης φορτίων, 1.450 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΟΣΕ.

Εδώ και πολλούς μήνες έχει παρέλθει η προθεσμία που έθεταν Κομισιόν και ΕΤΕΠ προκειμένου να αρχίσει ο διαγωνισμός, οπότε υπήρχε κίνδυνος να ζητηθεί η επιστροφή μέρους της χρηματοδότησης, και συγκεκριμένα τα 125 εκατ. ευρώ. Μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν κονδύλια, αλλά και σε μια προσπάθεια να σταλεί μήνυμα ότι προχωρά μια μεγάλη επένδυση, η κυβέρνηση επιτάχυνε τις διαδικασίες.