Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια φιγουράρει στις πρώτες θέσεις για τις τιμές των καυσίμων, αφού φόροι και δασμοί είναι το 50% της τιμής τους. Το υπόλοιπο 47% αφορά τη τιμή απόκτησης και το 3% το περιθώριο κέρδους της εταιρείας, του μεταφορέα και του πρατηριούχου.
Η τελευταία αύξηση στους φόρους των καυσίμων έγινε το 2017 επί συγκυβέρνησης Τσίπρα-Καμμένου, η οποία μετά από διαπραγματεύσεις με την τρόικα, πρότεινε και αύξησε το ΦΠΑ στα καύσιμα στο 24% το 2016, ενώ το 2017 αύξησε και τον ειδικό φόρο κατανάλωσης (ΕΦΚ), τον οποίο είχε διπλασιάσει σε μία νύχτα το 2010 η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου…
Φυσικά από το 2010 έχουν περάσει διάφορες Κυβερνήσεις στην Ελλάδα, αλλά καμία δεν τόλμησε -και εν μέσω μνημονίων- να μειώσει τον συγκεκριμένο φόρο. Τουναντίον, αυξήθηκε το 2016 και το 2017…
Η αύξηση των φόρων λοιπόν στα καύσιμα από το 2001, μέχρι το 2017 ήταν:
- Για τη βενζίνη των 95 οκτανίων 148,5%
- Για το πετρέλαιο κίνησης από το 2006 (απελευθέρωση των πετρελαιοκίνητων ΙΧ σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και έως το 2019 στο 64,3%
- Για το πετρέλαιο θέρμανσης η αύξηση των φόρων από το 2002 μέχρι στο 2019 έφτασε σε ποσοστό 1.534%
Πόσο θα είχαν τα καύσιμα στην Ελλάδα χωρίς αυτούς τους φόρους
Η πραγματικότητα θα ήταν διαφορετική.
Η χώρα µας στις τιμές προ φόρων και δασµών, βρίσκεται κοντά στον Μέσο Όρο της Ε.Ε. και σε ορισμένες περιπτώσεις και κάτω από αυτόν.
Διαβάστε τη συνέχεια του κειμένου στο newsauto