Με τον τίτλο: «Η Ελλάδα “στολίζεται” για να υποδεχθεί μεγάλα κινεζικά κρατικά deals», οι βρετανικοί Financial Times παραθέτουν ένα εκτενές δημοσίευμα για το πώς η Κίνα πλέον βλέπει την Ελλάδα ως κεντρική εμπορική πύλη στη Νότια Ευρώπη.
 
Ξεκινώντας απ’ την transit επίσκεψη του Κινέζου Προέδρου το καλοκαίρι στη Ρόδο, όπου έσπευσαν να τον συναντήσει η Πολιτειακή και πολιτική ηγεσία της χώρας το άρθρο περιγράφει πως η Κίνα άλλαξε στάση απέναντι στην Ελλάδα και πως η τελευταία προσβλέπει στα κινεζικά κεφάλαια για επενδύσεις που θα τη βγάλουν απ’ την κρίση. 
 
«Πριν από μερικά χρόνια, τα οικονομικά δεινά της Ελλάδας ήταν τόσο μεγάλα που ακόμα και η Κίνα που αν και ήταν πρόθυμη να επεκτείνει τις βασικές της αγορές, δίσταζε να επενδύσει σε υψηλού κινδύνου δυναμικό» αναφέρει η εφημερίδα η οποία παραθέτει ένα μίνι ιστορικό των κινεζικών επενδύσεων αρχής γενομένης από τα κινέζικα μαγαζιά λιανικής πώλησης ενδυμάτων και υποδημάτων, τα οποία αν άνθιζαν το 2004, ωστόσο με την κρίση «μετακόμισαν» σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
 
Τώρα η Κίνα επεναξετάζει τη στάση της απέναντι στην Ελλάδα καθώς η τελευταία έχει βγάλει προς πώληση τις υποδομές της στο πλαίσιο του μνημονίου. Και η Ελλάδα, σύμφωνα με τους FT, μπορεί να εξυπηρετήσει τις φιλοδοξίες της Κίνας να επεκταθούν βαθύτερα στην Ευρώπη, είτε δια θαλάσσης είτε μέσω αέρος. 
 
“Είμαστε πίσω απ’ την Ιταλία και την Ισπανία σε όρους ιδιωτικών κινεζικών επενδύσεων και καινοτόμας δραστηριότητας. Ωστόσο οι κρατικές εταιρείες επιδεικνύουν σοβαρό ενδιαφέρον για την Ελλάδα. Θα μπορούσατε να πείτε ότι υπάρχει μία μακροπρόθεσμη πολιτική προσέγγιση”, δηλώνει Κινέζος σύμβουλος, γνώστης των συζητήσεων μεταξύ των δύο πλευρών. 
 
 
Η αρχή για τις μεγάλες κινεζικές επενδύσεις στη χώρα μας έγινε το 2009, όταν η Cosco μπήκε στον Πειραιά. 
 
Σήμερα, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, μια κοινοπραξία που αποτελείται από τη Friedman Pacific Asset Management, ένα fund στο Hong Kong και τη Shenzhen International Airport Group είναι η πιθανότερη πλειοδότης για το διεθνές αεροδρόμιο των Αθηνών.
 
Το Υπουργείο Μεταφορών, εξάλλου, αναμένει από το State Construction Engineering Corporation της Κίνας να συμμετάσχει στο διεθνή διαγωνισμό για την κατασκευή και εκμετάλλευση ένα νέου αεροδρομίουστην Κρήτη, αξίας 800 εκατομμυρίων ευρώ.
 
Η κρατική ναυπηγική εταιρεία Fujian, η οποία ελέγχει τρία ναυπηγεία στην Κίνα, έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας καθώς η ναυτιλία είναι το ισχυρό χαρτί της Ελλάδας. Πάντως, όπως αναφέρουν οι FT, «το δυνατό χαρτί της Ελλάδας είναι η ναυτιλία». «Τα ελληνικά πλοία μεταφέρουν το 60% των κινεζικών εισαγωγών με στρατηγικά αγαθά, όπως αργό πετρέλαιο, άνθρακα και σιδερομετάλλευμα. Σε αντάλλαγμα, οι έλληνες εφοπλιστές κατασκευάζουν τα τάνκερ τους σε ναυπηγεία στην Κίνα. Τον Ιούνιο οι ναυπηγικές συμφωνίες που υπογράφηκαν μεταξύ των δύο χωρών ήταν της τάξης των 3,2 δις δολαρίων και πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από την κρατική Κινεζική Τράπεζα Ανάπτυξης» τονίζει η βρετανική εφημερίδα.