Με κομμένη την ανάσα παρακολούθησαν οι έμποροι στις ΗΠΑ τις πωλήσεις του να μειώνονται την “Μαύρη Παρασκευή” ή αλλιώς Black Friday, όπως είναι γνωστή.

Μετά από εβδομάδες, όπου η τιμή του φυσικού αερίου ήταν σε χαμηλά επίπεδα, πολλοί αναλυτές ανέμεναν κατά την εβδομάδα αγορών στην ιστορία, κατά την περίοδο των διακοπών.

Η Εθνική Ένωση Εμπόρων των ΗΠΑ προέβλεπε ότι οι Αμερικανοί θα χρησιμοποιήσουν τα χρήματα που “γλύτωσαν” από την μείωση στις τιμές των καυσίμων για να αγοράσουν δώρα, όμως στην πραγματικότητα, οι αγορές την Black Friday ήταν 11% κάτω, ενώ στην Cyber Monday, την ημέρα εκπτώσεων στα ηλεκτρονικά ήδη, οι αγορές σημείωσαν άνοδο 8%.

Και τα δύο αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Όπως αναφέρει στο CNBC ο Brad Anderson, πρώην CEO της Best Buy, οι καταναλωτές ακόμα νιώθουν “ανησυχία”, πράγμα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία χειρότερη από την αναμενόμενη εορταστική περίοδο.

Σύμφωνα με την Karen Hoguet, CEO στο Macy’s, οι καταναλωτές έχουν άλλες προτεραιότητες από το να αγοράσουν ρούχα και ηλεκτρικές συσκευές.

“Οι καταναλωτές ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων χρημάτων τους σε κατηγορίες προϊόντων που δεν πουλάμε, όπως αυτοκίνητα, ηλεκτρονικές συσκευές και ήδη για την υγεία”.

Ακόμα και τα μαγαζιά που τα πήγαν ιδιαίτερα καλά την Black Friday, όπως η Family Dollar και τα Kohl’s, είναι μαγαζιά που κάνουν πολύ μεγάλες εκπτώσεις, σημειώνει η Deutsche Bank.

Όπως αναφέρει η Lindsey Piegza, επικεφαλής οικονομολόγος στην Sterne Agee, τα οφέλη από τις χαμηλές τιμές για φυσικό αέριο και βενζίνη έχουν εξανεμισθεί από την αύξηση στις τιμές των υπηρεσιών και των κατοικιών.

Την ίδια ώρα τα ασφαλιστικά κόστη αυξήθηκαν από 39% έως 56% από τις αρχές του 2013, πράγμα που σημαίνει κόστος άλλων 230 δολαρίων το μήνα για μία μέση οικογένεια.