Της Στεφανίας Σούκη

Καλύτερες μέρες σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν βλέπει στην Ελλάδα η ναυαρχίδα του ισπανικού ομίλου Inditex, η αλυσίδα Ζara, η οποία εγκαινιάζει σήμερα 5 Μαρτίου το νέο on- line κατάστημά της στη χώρα μας, φιλοδοξώντας να ενισχύσει περαιτέρω τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία πάντως δεν σκοπεύει να εγκαταλείψει την στρατηγική επέκτασής της με ”φυσικά” καταστήματα, έχοντας ήδη κλείσει συμφωνίες για τέσσερα νέα σημεία πώλησης Zara και αναζητώντας παράλληλα ευκαιρίες στην εγχώρια κτηματαγορά για καλά καταστήματα στις μεγάλες εμπορικές πιάτσες με ελκυστικά μισθώματα. Σημειωτέον ότι καθ’όλη τη διάρκεια της, ο όμιλος Inditex, ο οποίος έχει παρουσία στη χώρα μας με πάνω από 150 καταστήματα μέσω των επτά brands που ελέγχει (Zara, Bershka, Stradivarius, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho, Zara Home), δεν έχει σταματήσει τις επαναδιαπραγματεύσεις ενοικίων για τα καταστήματά του. Μάλιστα, ο όμιλος, που αποτελεί ουσιαστικά το μεγαλύτερο ”παίκτη” στην Ελλάδα στον κλάδο της ένδυσης, ήταν ο πρώτος, ο οποίος άνοιξε το ”χορό” των επαναδιαπραγματεύσεων των μισθωμάτων στην αρχή της κρίσης, το 2008. Παράλληλα, προχώρησε μέσα στην κρίση και σε ευρεία αναδιοργάνωση για όλες τις φίρμες του- ενδεικτικό αποτελεί το γεγονός ότι το 2011 ο όμιλος αριθμούσε συνολικά 164 καταστήματα στην Ελλάδα για όλες τις φίρμες του, μειώνοντας στη συνέχεια το δίκτυό του στα 153 καταστήματα και αποσύροντας πολύ πρόσφατα, στις αρχές του 2014 την αλυσίδα αξεσουάρ και ένδυσης Uterque από την ελληνική αγορά, η οποία υφίσταται πλέον μόνο μέσω e-shop. 

Οσον αφορά τις επιδόσεις της Zara, για το 2013, φαίνεται ότι ήταν καλύτερες έναντι του προηγούμενου έτους, αν και τα σημάδια βελτίωσης είχαν φανεί ήδη από το 2012, ακριβώς λόγω των κινήσεων αναδιοργάνωσης και των ελέγχων αποθεμάτων, κόστους κ.τ.λ.. Η Ζara Hellas ήδη από τη χρήση Φεβρουαρίου 2012- Ιανουαρίου 2013 είχε περάσει στην κερδοφορία με κέρδη πρό φόρων της τάξεως του 1,5 εκατ. ευρώ από ζημιές ύψους 6 εκατ. ευρώ την αμέσως προηγούμενη οικονομική χρήση, ενώ σε επίπεδο πωλήσεων, αυτές είχαν διαμορφωθεί  στα 180,7 εκατ. ευρώ.  Η έναρξη πάντως από σήμερα του online καταστήματος της Zara αναμένεται να  λειτουργήσει συμπληρωματικά και να ενισχύσει τις πωλήσεις του ομίλου στη χώρα μας, όπου  μάλιστα η Zara παρουσιάζει και την ιδιαιτερότητα να είναι πιο ”δυνατή” στο κομμάτι της παιδικής ένδυσης, την ίδια στιγμή που διεθνώς εμφανίζεται πιο ισχυρή στον τομέα της γυναικείας ένδυσης.

Τα προϊόντα που θα πωλούνται online θα έχουν τις ίδιες τιμές με αυτά που βρίσκονται στα καταστήματα Zara, ενώ οι πελάτες θα μπορούν να επιλέγουν είτε την παράδοση κατ’ οίκον είτε την αποστολή των αγορών τους στο κατάστημα της επιλογής τους, απ’ όπου και θα τα παραλαμβάνουν. Οι χρήστες του www.zara.com/gr στην Ελλάδα θα μπορούν επίσης να καλέσουν μια γραμμή εξυπηρέτησης πελατών χωρίς χρέωση ή να επικοινωνήσουν με ένα ειδικό γραφείο εξυπηρέτησης πελατών για να λύσουν τυχόν απορίες ή ζητήματα που αφορούν τις αγορές τους.
Η παράδοση θα γίνεται δωρεάν αν ο πελάτης επιλέξει να παραλάβει τις αγορές του σε κάποιο κατάστημα Zara, ενώ θα πληρώνει 3,95 ευρώ για παράδοση στο σημείο της επιλογής τους σε διάστημα 3- 5 εργάσιμων ημερών και για επείγουσα αποστολή με παράδοση 2- 3 εργάσιμων ημερών 9,95 ευρώ. Ο όμιλος λειτουργεί ήδη στη χώρα μας online καταστήματα για τις αλυσίδες Zara Home, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Oysho και πολύ πρόσφατα για την Uterque.