Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Το μνημόνιο ναυτιλιακής συνεργασίας Ελλάδας – Κίνας δεν σχετίζεται με θέματα στελέχωσης πλοίων ή απολαβών,  ξεκαθάρισε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Στρατούλη, Π. Λαφαζάνη και Θ. Δρίτσα και σε σχετικό αίτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού.

«Καμιά διάταξη του υπό δημοσίευση Μνημονίου δεν σχετίζεται με θέματα στελέχωσης πλοίων ή απολαβών και όρων εργασίας των ναυτικών, αντικείμενα τα οποία εμπίπτουν αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του κράτους σημαίας του πλοίου» δήλωσε ο υπουργός και προσέθεσε:

«Είναι προφανές λοιπόν ότι το αναφερόμενο στο εν λόγω άρθρο πλαίσιο συνεργασίας στον τομέα της εκπαίδευσης και της ναυτικής εργασίας αφορά αποκλειστικά στην ανταλλαγή τεχνογνωσίας και προσωπικού των κρατικών διοικήσεων, αποσκοπώντας στην αποτελεσματική εφαρμογή των Διεθνών Οργάνων Ναυτιλιακής Νομοθεσίας όπως των Διεθνών Συμβάσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO), προς όφελος των ναυτικών και της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, αλλά και της διευκόλυνσής τους κατά την παραμονή των πλοίων στους λιμένες των δύο χωρών».

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου σε συνεργασία με τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε.Ε.) έχει ήδη προγραμματίσει εκπαίδευση στελεχών της Κινεζικής Κρατικής Διοίκησης (Maritime Safety Administration) τον Ιούνιο στον Πειραιά καθώς επίσης και τη διενέργεια της διμερούς συνάντησης Ε.Ε. και Κίνας για την παρακολούθηση της εφαρμογής της Διμερούς Ναυτιλιακής Συμφωνίας E.E. και Κίνας, το Φθινόπωρο του 2013.

«Είναι σαφές πως η Κυβέρνηση, σε κάθε τομέα και συνολικά, επιθυμεί την προσέλκυση αξιόπιστων επενδυτών για την ενίσχυση της απασχόλησης και την τόνωση της οικονομίας, διαφυλάττει δε τα εθνικά συμφέροντα κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με γνώμονα το σεβασμό των κανόνων και αρχών του Διεθνούς Δικαίου» κατέληξε ο υπουργός.