της Μαριάννας Τζάννε

Σε έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων θα αποφασιστεί την Δευτέρα, η αλλαγή διοίκησης στην ΓΑΙΑΟΣΕ, η οποία έχει περάσει στο Υπερταμείο. Το τιμόνι της εταιρείας που διαχειρίζεται και αναπτύσσει την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ (εκτάσεις και κτίρια) και το τροχαίο υλικό, κατέχει επί 6 χρόνια ο κ. Αθανάσιος Σχίζας εκ των μακροβιότερων στελεχών της κρατικής μηχανής.

Η αλλαγή διοίκησης στην ΓΑΙΑΟΣΕ, μπορεί να ξάφνιασε την σιδηροδρομική αγορά ωστόσο είναι ειλημμένη απόφαση του Υπερταμείου η επαναξιολόγηση των στελεχών στις επιχειρήσεις του δημοσίου που έχουν περιέλθει στο ΕΕΣΥΠ, η οποία όμως ακολουθεί πολύ αργούς ρυθμούς.

Μέχρι στιγμής έχει ξηλωθεί μόνο η παλιά διοίκηση των ΕΛΤΑ ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες υπάρχουν πληροφορίες ότι δρομολογούνται για τον ΟΑΣΑ και τους άλλους φορείς συγκοινωνιακού έργου.

Η αλλαγή διοίκησης έρχεται σε μία περίοδο που η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει σε εξέλιξη μεγάλα έργα υποδομής εμπορευματικών μεταφορών.

Άμεσα θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο ανταγωνιστικός διάλογος με τους υποψήφιους επενδυτές για το κέντρο logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη μια επένδυση της τάξης των 200 εκ. ευρώ, ώστε αμέσως μετά να ξεκινήσει η διαδικασία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Για το διαγωνισμό έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, η ΜΕΤΚΑ και η ΑΚΤΩΡ.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ στο πλαίσιο της αξιοποίησης της περιουσίας της έχει μελετήσει μία σειρά από πρότζεκτ όπως σιδηροδρομικά malls και εμπορευματικά κέντρα στους μεγάλους σταθμούς, χωρίς ωστόσο να έχει προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός. Για παράδειγμα παρά την κινητοποίηση για την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου στο ακίνητο του Σιδηροδρομικού Σταθμού στον Πειραιά, για την δημιουργία εμπορικού κέντρου 50.000 τ.μ, τα σχέδια έχουν κολλήσει σε θέματα πολεοδομικού σχεδιασμού και όλα δείχνουν ότι θα χρειαστεί ακόμη πολύ καιρός για να ωριμάσει το έργο.