Πλαστογραφώντας βεβαιώσεις και παραποιώντας κρατικά έγγραφα, μέλη κυκλώματος στο οποίο εμπλέκονται υπάλληλοι του υπουργείου Συγκοινωνιών, αλλά και δύο Εφοριών της Αττικής, έστησαν κομπίνα με την απόσυρση αυτοκινήτων, υφαρπάζοντας τεράστια χρηματικά ποσά από τις κρατικές επιδοτήσεις.

Το θέμα αφορά υποθέσεις του 2015-6, αποκαλύφθηκε από το Τελωνείο Αθηνών πριν 1 χρόνο και ερευνάται από την υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΑΑΔΕ, ενώ έχει διαταχθεί εισαγγελική παραγγελία από το Πρωτοδικείο Αθηνών μετά από καταγγελία ιδιοκτητών αυτοκινήτων. Οι εν λόγω ιδιοκτήτες απέσυραν μεν τα παλαιά τους οχήματα, αλλά χωρίς να το γνωρίζουν έχει γίνει χρήση του οικονομικού οφέλους.

Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες στην κομπίνα εμπλέκονται υπάλληλοι του υπουργείου Συγκοινωνιών,  δύο Εφοριών της Αττικής, δάσκαλοι οδήγησης όπως επίσης και μάντρες αυτοκινήτων.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακτηθεί  τουλάχιστον 1 εκατ. ευρώ από τα ποσά εκείνα που δεν είχαν πληρωθεί στο δημόσιο, αλλά είχαν καταλήξει στις τσέπες του κυκλώματος. Ωστόσο οι έρευνες συνεχίζονται.

Πώς έστησαν την κομπίνα

Εκμεταλλεύτηκαν την δυνατότητα που ίσχυε κατά την περίοδο της απόσυρσης, να μπορούν να αγοράσουν νέο όχημα φτηνότερα με το χαρτί της απόσυρσης, αντί να εισπράξουν άμεσα το προβλεπόμενο εφάπαξ χρηματικό ποσό.

Προκειμένου να αγοράσουν όμως μελλοντικά νέο όχημα, έπρεπε να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους στο υπουργείο Συγκοινωνιών.

Ως αποτέλεσμα, το 2015, τα δικαιολογητικά αυτά χρησιμοποιήθηκαν από το κύκλωμα, μαζί με πλαστές υπεύθυνες δηλώσεις περί δυνατότητας μεταβίβασης και απόκτησης νέου οχήματος.

Τα έγγραφα αυτά όμως δεν αρκούσαν. Και για αυτό χρειάστηκαν διασυνδέσεις στις εφορίες, προκειμένου να βρίσκουν και πλαστές βεβαιώσεις πως έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας μέχρι εκείνη την ημέρα. Καθώς όμως μετά την απόσυρσή του τα οχήματα δεν κινούνταν, οι βεβαιώσεις δίδονταν χωρίς φυσικά να έχουν -στην πραγματικότητα- καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας για τα έτη αυτά.

Να σημειώσουμε ότι η επιδότηση για την απόσυρση ίσχυε για τα ΙΧ αυτοκίνητα για τα οποία είχε εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας μέχρι τις 31/12/2000 την πρώτη περίοδο του μέτρου και έως το 2001 για τη δεύτερη περίοδο μετά την παράταση του μέτρου της απόσυρσης (την περίοδο 2015-216).

Το όφελος από την απόσυρση ήταν έκπτωση από 50-100% από το τέλος ταξινόμησης του καινούργιου οχήματος, και διαμορφωνόταν από 300 ευρώ έως και 2.800 ευρώ αν αποκτούνταν αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού με φορολογητέα αξία έως 14.000 ευρώ.

Μέσα σε μία εξαετία, δηλαδή από το 2010 μέχρι και το 2016 εκτιμάται ότι αποσύρθηκαν πάνω από μισό εκατομμύριο οχήματα.