Toυ Δημήτρη Μαρκόπουλου
Ενα από τα σταθερά ολυμπιακά, σε παρουσία, αθλήματα της χώρας μας είναι το water polo. Για την ακρίβεια, η Ελλάδα θεωρούνταν μεγάλη ευρωπαϊκή δύναμη σε ένα άθλημα το οποίο, αν και παραγνωρισμένο και σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με το ποδόσφαιρο ή το μπάσκετ, έφερε μεγάλες επιτυχίες. Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’80, λοιπόν, τέθηκαν τα θεμέλια γι’ αυτή την πορεία. Και τα θεμέλια αυτά μπήκαν από μια σειρά ανθρώπων που όλως περιέργως σήμερα αποτελούν καταξιωμένους επιχειρηματίες στους κλάδους τους. Ποιος δεν γνωρίζει, για παράδειγμα, τον γνωστό από την καριέρα και τις επιτυχίες του στην τηλεόραση Τζώνη Καλημέρη, τον διευθύνοντα τη ZARA στην Ελλάδα Ηλία Μάλαμα, τον Κωνσταντίνο Τσουβελεκάκη με τα Brooks Brothers ή τον Σπύρο Καπράλο; Ολοι οι παραπάνω υπήρξαν η χρυσή γενιά της εθνικής ομάδας πόλο των 80s. Αθλητές μεγάλων επιδόσεων οι οποίοι μετά την αποχώρησή τους από τον αθλητισμό διέπρεψαν σε έναν άλλο στίβο. Οχι στον υγρό, αλλά αυτόν της αγοράς.
Μέλος μιας ομάδας που έγραψε τη δική της ιστορία ήταν και ο επονομαζόμενος «Τούρκος», o πολίστας του ΑΝΟ Γλυφάδας Κρίτων Μάρκογλου, σημερινός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Διεθνής Αθλητική, η οποία φέρει την ευθύνη της παρουσίας διεθνών αθλητικών brands στη χώρα μας, όπως Admiral, Kappa, Maui, Ocean Pacific. Μια επιχείρηση με δίκτυο άνω των 90 ιδιόκτητων καταστημάτων, 47 με τη μέθοδο του franchise, που απασχολεί πάνω από 400 άτομα, έχει έδρα σε Ασπρόπυργο και Αθήνα και φθάνει να πραγματοποιεί πωλήσεις άνω των 45 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ακόμα και στις δύσκολες σημερινές ημέρες κέρδη.
Πρωταθλητισμός παντού
Ακολουθώντας μια επαγγελματική πορεία ανάλογη με αυτήν -ίσως και καλύτερη, αν δούμε τα θετικά αποτελέσματα- της χρυσής ομάδας πολιστών του ’80, ο επιχειρηματίας Κρίτων Μάρκογλου κατόρθωσε να πετύχει πολλές νίκες. Εξάλλου γνώριζε τον τρόπο από την αθλητική του πορεία. Οσοι ασχολούνται με το πόλο θυμούνται πως ήταν μια ομάδα που άφησε εποχή: ο Εθνικός Πειραιώς που σάρωνε για χρόνια τίτλους και πρωταθλήματα. Η ομάδα του Αντώνη Αρώνη, του Φίλιππου Καϊάφα και του Βαγγέλη Πάτρα από το 1972 έπαιρνε διαρκώς το πρωτάθλημα επί 14 συνεχή χρόνια. Τότε ήταν που έλαβε τον τίτλο του «αυτοκράτορα» στο άθλημα, αποτελώντας στην υδατοσφαίριση το αντίστοιχο της ομάδας του Αρη στο μπάσκετ την ίδια περίοδο. Ολα αυτά όμως μέχρι το 1986. Τότε, μια ομάδα, ο ΑΝΟ Γλυφάδας, με τσαμπουκά έσπασε το αήττητο σερί. Μια ομάδα μέλος της οποίας υπήρξε ο σημερινός διευθύνων σύμβουλος της Διεθνούς Αθλητικής. Συμπαίκτες του, μεταξύ άλλων λαμπρών αθλητών, ήταν ο καλύτερος πολίστας ίσως όλων των εποχών Κυριάκος Γιαννόπουλος, με θητεία στους Ολυμπιακούς Αγώνες και στη διοίκηση του ΟΑΚΑ, ο Τζώνη Καλημέρης, που πιτσιρικάς τότε δεν φανταζόταν τη μετέπειτα πορεία του στον χώρο του θεάματος, και ο Κώστας Τσουβελεκάκης.
Ο Κρίτων Μάρκογλου ξεκίνησε να παίζει water polo στην Τουρκία. Κι αυτό διότι έλκει την καταγωγή του από τα Πριγκηπόνησα όπου μεγάλωσε. Αυτή η σύνδεσή του με τη γενέθλια περιοχή συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, καθώς συχνά ευεργετεί ιδρύματα όπως η Αστική Σχολή Μεγάλου Ρεύματος, ή εκκλησίες και άλλους φορείς. Πρώτη του ομάδα υπήρξε η Ανταλάρ (ASSK), η οποία και σήμερα πρωταγωνιστεί στο ευρωπαϊκό και τουρκικό πόλο. Πιτσιρικάς ο ίδιος ξεκίνησε να ασχολείται ώσπου η οικογένειά του ήρθε στη χώρα μας κάτω από την πίεση των διαρκών εθνικών εξελίξεων από το 1974 και μετά. Αθλητικός ο ίδιος, σύντομα θα ενταχθεί στο ελληνικό πρωτάθλημα και με την ομάδα της Γλυφάδας θα μεγαλουργήσει. Το Kλειστό της Γλυφάδας θα αποτελέσει το δεύτερο σπίτι του, όπου μαζί με μια ομάδα νέων παιδιών όπως ο Τάσος Παπαναστασίου, ο Πατέρας, ο Κατράς, ο Γιαννόπουλος και άλλοι θα ξεκινήσει να χτίζει μια ομάδα πρωταθλητών. Την ομάδα που θα έσπαγε το αήττητο μετά από 40 χρόνια κυριαρχίας του Εθνικού Πειραιώς. Ο ΑΝΟ Γλυφάδας μόλις είχε ανέβει από τη β’ κατηγορία και λίγοι περίμεναν πως θα ακολουθούσε μια τόσο θεαματική πορεία. Πως θα έφθανε να κατακτήσει τέσσερα πρωταθλήματα και τρία κύπελλα. Μια παρέα ο Κρίτων Μάρκογλου με τους υπόλοιπους, δέθηκαν όχι απλά με αθλητικούς δεσμούς αλλά και με φιλικούς – ακόμη και με κουμπαριές. Η ομάδα ήταν οικογένεια και γι’ αυτό ίσως πήγε και τόσο καλά. Ολα αυτά υπό την καθοδήγηση ενός ανθρώπου, του δημιουργού της ομάδας Γιώργου Σταματιάδη, ο οποίος αφιλοκερδώς, για να σώσει τα παιδιά από την επίδραση των ναρκωτικών και άλλων ουσιών που κέρδιζαν έδαφος στην Αθήνα του ’70 και του ’80, μάζεψε την πιτσιρικαρία της περιοχής στο άθλημα της υδατοσφαίρισης και δημιούργησε πρωταθλητές. Το «Τούρκος», όπως είναι ευκόλως κατανοητό, το κόλλησαν οι συμπαίκτες του στον Κρίτωνα Μάρκογλου λόγω καταγωγής από την Κωνσταντινούπολη, αλλά κι επειδή είχε μουστάκι και άγρια χαρακτηριστικά παρά την πάντα θετική του διάθεση.
Η Διεθνής Αθλητική
Παράλληλα με την εμπλοκή του στο πόλο, που ποτέ δεν εξελίχθηκε στη χώρα μας πλήρως σε επαγγελματικό άθλημα, ο πολίστας Κρίτων Μάρκογλου ασχολήθηκε και με τις επιχειρήσεις. Η εμπειρία του στο άθλημα τον έφερε σε επαφή με την αθλητική ένδυση, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ το εμπορικό δαιμόνιο των Ρωμιών της Πόλης. H Διεθνής Αθλητική σήμερα είναι μια ελληνική εταιρεία διακίνησης αθλητικών ειδών, η οποία έχει εδραιωθεί υπό το εμπορικό σήμα της διεθνούς φήμης εταιρείας αθλητικών ειδών Admiral, που έλκει την ιστορία και την καταγωγή της από τη Μεγάλη Βρετανία. Λίγοι γνωρίζουν πως η Admiral υπήρξε η πρώτη αθλητική φίρμα στην Ιστορία, πολύ πιο μπροστά από τις ΝΙΚΕ και Adidas. Η ελληνική εταιρεία ξεκίνησε την επιχειρηματική δραστηριότητά της το 1977, αξιοποιώντας την εμπειρία του κ. Μάρκογλου από τους αγώνες στο εξωτερικό και την επαφή που είχε με διεθνείς φίρμες ως αθλητής αρχικά. Εξειδικεύεται στην πώληση αθλητικών ειδών και συγκεκριμένα είναι ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος πολλών επώνυμων εταιρειών, ενώ η εταιρεία θα εμπλακεί και με προμήθειες στο Δημόσιο. Οι δραστηριότητες της εταιρείας επικεντρώνονται στους εξής τομείς: κάλυψη αθλητικών ομάδων και αθλητικών εκδηλώσεων σε ρουχισμό και δημιουργία ρούχων υπό το πρίσμα της καθημερινής αθλητικής μόδας και αυτής που καλύπτει τις ανάγκες των φιλάθλων.
Το 1994 η Διεθνής Αθλητική ανέλαβε την άδεια της Admiral Αγγλίας, ενώ το 2004 η εταιρεία αγόρασε το δικαίωμα να κάνει αποκλειστική χρήση του ονόματος της Admiral σε Ελλάδα και Κύπρο και φυσικά να είναι η μόνη που να διαθέτει τα προϊόντα της εταιρείας από τη Μεγάλη Βρετανία. Πλέον, η Admiral είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος εμπορικών σημάτων όπως τα Kappa, Ocean Pacific, Maui and Sons. Φίρμες που έκαναν μεγάλη επιτυχία στις δεκαετίες του ’90 και του ’00, όχι μόνο στην αθλητική ένδυση, αλλά και στην casual καθημερινή και συνεχίζουν την πορεία τους στην αγορά.
Παράλληλα η Διεθνής Αθλητική διαθέτει και την εμπορία και άλλων μαρκών, όπως Nike, Fila και Reebok. Εκτός από το λιανικό εμπόριο, η Διεθνής Αθλητική ΕΠΕ κάνει και χονδρική, έχοντας με τον καιρό ένα δίκτυο από 350 πελάτες σε όλη την Ελλάδα. Το δίκτυο καταστημάτων της Admiral πλέον αριθμεί πάνω από 90 εταιρικά καταστήματα και 47 franchise σε όλη την Ελλάδα. Καταστήματα της Admiral υπάρχουν σε shop in shop, συνεταιρισμούς (Αστυνομία, Αεροπορία, Ναυτικό) και αφορολόγητα καταστήματα στα σύνορα Βουλγαρίας, Τουρκίας και Σκοπίων.
Η εταιρεία με την παρουσία του Κρίτωνα Μάρκογλου απογειώθηκε και, παρά τον οικογενειακό της χαρακτήρα, πέτυχε μεγάλες νίκες – αντίστοιχες της υδατοσφαίρισης. Δεν είναι τυχαίο πως με τη σειρά της η Διεθνής Αθλητική -όπως η Admiral υπήρξε η πρώτη εταιρεία αθλητικών ειδών στον κόσμο- ίδρυσε ένα από τα πρώτα καταστήματα αθλητικών ειδών στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τη στροφή του κόσμου προς τον αθλητισμό, ιδιαίτερα από τη δεκαετία του ’70 και μετά. Τα εξειδικευμένα είδη που εμπορευόταν έκαναν την εταιρεία αναγνωρίσιμη σε όλη την Ελλάδα, καθώς ήταν ο κύριος προμηθευτής πολλών γνωστών πρωταθλητών και ομάδων στη χώρα.
Η μεγάλη πείρα των ιδιοκτητών στις αθλητικές δραστηριότητες και η συνεχής αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων συνέβαλαν στην ανάπτυξη της επιχείρησης, καθώς επίσης και το γεγονός ότι στην πορεία η εταιρεία αντιπροσώπευε κατά αποκλειστικότητα επώνυμα brands, όπως DIANA (γνωστή φίρμα της Ιταλίας), REUSCH (Γερμανία) κ.ά. Σύντομα η εταιρεία θα αναπτύξει το δίκτυό της ανοίγοντας 4-5 μαγαζιά λιανικής κάθε χρόνο, προσφέροντας ποιοτικό προϊόν σε ελκυστική τιμή. Πλέον το αθλητικό ρούχο ή παπούτσι γίνεται μέρος της καθημερινότητας και της μόδας ανοίγοντας περιθώρια πωλήσεων. Παράλληλα, η Διεθνής Αθλητική αναπτύσσει τη χονδρική, η οποία εξυπηρετεί σήμερα 350 πελάτες σε όλη την Ελλάδα.
Το 1994 αναλαμβάνει τα δικαιώματα της Admiral για Ελλάδα και Κύπρο. Το γεγονός αυτό έδωσε μεγάλη ώθηση στην εταιρεία αφού είχε πλέον το δικαίωμα κατασκευής collection ευρείας γκάμας που πληροί τις ανάγκες της αγοράς.
Το 2004 η Διεθνής Αθλητική αγοράζει το σήμα Admiral για Ελλάδα, Κύπρο και για όλες τις Βαλκανικές χώρες. Αυτό το γεγονός ήταν καθοριστικό για ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη της εταιρείας με τη δημιουργία καταστημάτων franchise, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για καινούριες συνεργασίες. Το 2005 με συντονισμένες κινήσεις του κ. Μάρκογλου η εταιρεία αναλαμβάνει και την αντιπροσωπία της Kappa και Robe di Kappa για Ελλάδα και Κύπρο.
«Ορθια» στην κρίση
Ολα αυτά θα οδηγήσουν τον επιχειρηματία στην πρωτοπορία και σε ένα επενδυτικό μπαράζ. Αποτέλεσμα αυτών των δραστηριοτήτων είναι η Διεθνής Αθλητική, παρά την κρίση, να παραμείνει όχι απλά όρθια αλλά και κερδοφόρα. Αυτό αποδεικνύει εξάλλου η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης, η οποία εντός της κρίσης παρουσίασε αυξημένες κατά 12% πωλήσεις, φτάνοντας τα 45,4 εκατ. ευρώ, έναντι 40,5 εκατ. ευρώ το 2013. Το μεικτό κέρδος και τα άλλα έσοδα εκμετάλλευσης ανήλθαν στα 25 εκατ. ευρώ από 22 εκατ. ευρώ το 2013, σημειώνοντας αύξηση 13,44%. Σημαντική αύξηση, κατά 61%, κατέγραψε το ΕΒΙΤ, το οποίο ανήλθε σε 6 εκατ. ευρώ από 3,7 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ και τα EBITDA ενισχύθηκαν κατά 43%, φτάνοντας τα 6,5 εκατ. ευρώ από 4,6 εκατ. ευρώ το 2013. Αύξηση 70,66% σημείωσαν και τα κέρδη προ φόρων, τα οποία από 3,1 εκατ. ευρώ το 2013 ανήλθαν σε 5,3 εκατ. ευρώ το 2014. Κι όλα αυτά ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας μειώθηκε κατά 11,5% και διαμορφώθηκε στα 17,2 εκατ. ευρώ από 19,4 εκατ. ευρώ το 2013. Βέβαια στο συγκεκριμένο κομμάτι η Διεθνής Αθλητική έχει να κάνει ακόμα περισσότερη δουλειά, καθώς στόχος είναι οι υποχρεώσεις σύντομα να πέσουν κάτω και από το όριο των 10 εκατ. ευρώ, σε συνεννόηση πάντα με τους πιστωτές.
Ο Κρίτων Μάρκογλου ως ιδιοκτήτης της Αdmiral κινείται ανά την Ελλάδα για να έχει άποψη για όλο το δίκτυο καταστημάτων και για τους εργαζομένους του. Κοινωνικά ευαίσθητος, όταν επισκέφθηκε σε περιοδεία τη Θράκη και την Ανατολική Μακεδονία, όπου άνοιγε καταστήματα, είχε μείνει άφωνος από την ανάγκη του κόσμου για εργασία, δηλώνοντας πως «είναι πραγματικά δύσκολο να σε κοιτάζουν στα μάτια τα νέα παιδιά και να σε βλέπουν σαν μεσσία», συναισθανόμενος την ανάγκη που παρουσιάζεται προκειμένου να βρουν απασχόληση οι νέοι σε μια εποχή που τίποτα δεν κινείται. Στις σημαντικότερες κινήσεις της εταιρείας ήταν το 2013 η υπογραφή συμφωνίας με τη REDS για τη δημιουργία αυτόνομου εταιρικού καταστήματος της Admiral στο εμπορικό πάρκο Smart Park στα Σπάτα. Μάλιστα το συγκεκριμένο αυτόνομο, εταιρικό κατάστημα της επώνυμης αλυσίδας αποτελεί το μεγαλύτερό της στην Αττική. Η Διεθνής Αθλητική αυτή τη στιγμή διαθέτει ιδιόκτητες αποθήκες στον Ασπρόπυργο συνολικής επιφάνειας 11.000 τ.μ.

Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.