Είναι ο όμιλος που ο Πάνος Γερμανός δημιούργησε. Ενας όμιλος κατεξοχήν ελληνικός, με εξαιρετικές επιδόσεις, που περιλαμβάνει επιχειρήσεις όπως η κορυφαία αλυσίδα πολιτισμού και τεχνολογίας Public, η κυρίως εξαγωγική βιομηχανία στον κλάδο της μπαταρίας Sunlight ABEE, η Sunlight Recycling, η Westnet Distribution στη διανομή προϊόντων τεχνολογίας και η εταιρεία SoftOne στην ανάπτυξη υπηρεσιών και προϊόντων επιχειρηματικού λογισμικού στην Ελλάδα και τη ΝΑ Ευρώπη. Είναι ο όμιλος που έχει κάνει ένα απίστευτο success story στην Πολωνία με την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας PLAY, έναν εκ των δυναμικότερων παρόχων, με πρωτιά ανάπτυξης σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και που διατηρεί εταιρεία χορήγησης καταναλωτικών δανείων μέσω της φινλανδικής AASA.

Παρότι όμως η ίδια η Ελλάδα είναι πολύ μικρή για τον όμιλο Olympia Development, καθώς οι επενδύσεις του είναι πλέον παγκόσμιου χαρακτήρα, ο κολοσσός αυτός παραμένει εντός συνόρων. Βοηθά στην εγχώρια απασχόληση, ενώ επενδύει και πληρώνει σημαντικούς φόρους που είναι αναγκαίοι για τη χώρα. Ταυτόχρονα επενδύει σε κάτι που έχουμε ξεχάσει. Στην καινοτομία. Ηδη για τη Συστήματα Sunlight το 2016 αποτέλεσε χρονιά-ρεκόρ. Συγκεκριμένα, σημείωσε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της υπερβαίνοντας τον στόχο που είχε τεθεί και καταγράφοντας πωλήσεις-ρεκόρ, που αντιστοιχούν σε 168,4 εκατ. ευρώ έναντι 136,6 εκατ. το 2015, αύξηση της τάξεως του 23,3%. Παράλληλα παρουσίασε ιδιαίτερα σημαντική αύξηση στα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), κατά 28,9%, από 13,4 εκατ. το 2015 σε 17,2 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 5,3 εκατ. έναντι 1,9 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Σημαντική βελτίωση μεγεθών επιτεύχθηκε και στο επίπεδο των ενοποιημένων αποτελεσμάτων του ομίλου Sunlight, με τον κύκλο εργασιών κατά το 2016 να ανέρχεται σε 153,9 εκατ. ευρώ έναντι 132,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2015, σημειώνοντας αύξηση 16%. Σε επίπεδο ομίλου, τα EBITDA ανήλθαν σε 17,2 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 41%, και τα κέρδη προ φόρων στα 2,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2 εκατ. το 2015. Κι όλα αυτά για μια εταιρεία που εξάγει 98% της παραγωγής της.

olympia.jpg

Η Public το 2016 πέτυχε με τη δική της σειρά πολλά ρεκόρ. Χαρακτηριστικά, κατόρθωσε να παρουσιάσει: 5,3% αύξηση ενοποιημένου κύκλου εργασιών, στα 234,3 εκατ. ευρώ το 2016 από 222,5 εκατ. το 2015, ενισχυμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), στα 3,049 εκατ. ευρώ έναντι 146.283 στη χρήση του 2015. Επίσης, άνοιξε τρία νέα καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, παρουσίασε νέα concept stores, ενώ 25 εκατομμύρια επισκέπτες έδωσαν το «παρών» στα καταστήματα Public το 2016 και 40 εκατομμύρια στα e-shops της εταιρείας. Η Public το 2016 αύξησε τα μερίδιά της σε όλες τις στρατηγικές προϊοντικές κατηγορίες, όπως κινητά, laptops, βιβλία, gaming και παιχνίδια, ενώ ακόμα περισσότεροι πελάτες προτίμησαν την αλυσίδα για τις εποχικές αγορές τους, όπως λόγου χάρη την κατηγορία του Back to School.

Το 2016 η Play συνέχισε να διανύει μια χρονιά δυναμικών αποτελεσμάτων. Συγκεκριμένα, συνέχισε να αυξάνει τη βάση συνδρομητών της, γεγονός που οδήγησε σε επιπλέον διεύρυνση εσόδων και των EBITDA. To μερίδιο συνδρομητών συμβολαίου από τη συνολική βάση συνδρομητών αυξήθηκε στο 58,0% για το Q4 2016 συγκριτικά με το 54,6% του Q3 2016 και το 50,0% του Q4 2015. Η αύξηση του προσαρμοσμένου EBITDA για το 2016 προέκυψε χάρη στη συνεχιζόμενη απόκτηση συνδρομητών συμβολαίου με καθαρή αύξηση της βάσης των συνδρομητών.

Ακόμη, δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφερθούμε στην πολύ θετική πορεία της Westnet, η οποία κερδίζει διαρκώς έδαφος και φέρνει νέες συνεργασίες στη διανομή, όπως αυτή με τη Lenovo, καθώς και των SoftOne και AASA που στις κατηγορίες τους παρουσιάζουν μεγάλη επιτυχία.