Tο θέμα της διοργάνωσης του Λυκείου Επιδαύρου για το 2018 είναι “Πολίτης και Πολιτεία” και θα λάβει χώρα σε δύο κύκλους από τις 2 μέχρι τις 16 Ιουλίου και από τις 18 Ιουλίου μέχρι την 1η Αυγούστου. Η διοργάνωση είχε επιτυχία και η πρωτοβουλία για την ίδρυση και λειτουργία του Λυκείου Επιδαύρου διεκδικεί με αξιώσεις την καθιέρωση της ως θεσμού.

Φέτος, το Λύκειο Επιδαύρου – την πρώτη του χρονιά- λειτούργησε από τις 4 έως και τις 19 Ιουλίου. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα και τη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε σύμπραξη με το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και την υποστήριξη του Δήμου Επιδαύρου.

Στο νέο εκπαιδευτικό θεσμό του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, με κεντρικό θέμα για φέτος την “Έλευση του Ξένου”, συμμετείχαν πάνω από 120 σπουδαστές Δραματικών Σχολών, φοιτητές Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών καθώς και νέοι ηθοποιοί από όλο σχεδόν τον κόσμο: Ιράν, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, ΗΠΑ, Μεξικό, Βραζιλία, Γερμανία, κ.ά..

Οι σπουδαστές/στριες του Λυκείου παρακολούθησαν καθημερινά ένα κύριο πρακτικό εργαστήριο πέντε ωρών. Καθηγητές των πρακτικών εργαστηρίων του Λυκείου Επιδαύρου ήταν: Ο γνωστός σκηνοθέτης Phillip Zarrilli, ερμηνευτής και δάσκαλος μιας μοναδικής εκπαιδευτικής μεθόδου για ηθοποιούς που συνδυάζει γιόγκα και ασιατικές πολεμικές τέχνες, οι Simon Abkarian και Catherine Schaub Abkarian από τους βασικούς συντελεστές του θρυλικού «Θεάτρου του Ήλιου» της Αριάν Μνουσκίν, η Rosalba Torres Guerrero, από τα βασικά μέλη της Rosas, της ομάδας χορού της Anne Teresa De Keersmaeker και ο χορευτής και χορογράφος Koen Augustijnen, στενός συνεργάτης των μπαλέτων C de la B, ο ηθοποιός και δάσκαλος Enrico Bonavera από τους βασικούς συνεργάτες του “Piccolo Teatro” του Μιλάνου, η δραστήρια ομάδα χορού RootlessRoot, δημιουργοί του προγράμματος “Fighting Monkey” για την έρευνα αξιών και αισθητικών απόψεων μέσω του χορού και της κίνησης, η ερμηνεύτρια, ηθοποιός και σκηνοθέτις Μάρθα Φριντζήλα, ο γνωστός σκηνοθέτης Σίμος Κακάλας, ο σκηνοθέτης Σωτήρης Καραμεσίνης γνωστός στη Βραζιλία για την ανάπτυξη της μεθόδου ” MUSA ” που βασίζεται στην τέχνη του αρχαίου ηθοποιού, η θεατρολόγος και σκηνοθέτις Τζωρτζίνα Κακουδάκη, ο σκηνοθέτης και πρωτοχορευτής στο Λύκειο Ελληνίδων Κωνσταντίνος Ντέλλας, η λαογράφος-εθνολόγος, με μακροχρόνια έρευνα στην παραδοσιακή μουσική, τη λαϊκή λατρεία και τις λαϊκές τελετουργίες Μιράντα Τερζοπούλου και η ηθοποιός και δασκάλα φωνής Ρηνιώ Κυριαζή κ.ά.

Το πρόγραμμα σπουδών για το 2017 περιελάμβανε την παρακολούθηση σειράς θεωρητικών εργαστηρίων, διαλέξεων και masterclasses, στη γραμμή της φετινής θεματικής του Λυκείου, με την πλειοψηφία αυτών των εκδηλώσεων να είναι ανοιχτές για το κοινό, προσβλέποντας έτσι στην ενίσχυση των δεσμών της διοργάνωσης με την τοπική κοινωνία.

Τα μαθήματα έγιναν σε εξωτερικούς χώρους, όπως το Θέατρο και το Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου, οι προαύλιοι χώροι της Αγίας Μαρίνας και του Αγίου Αθανασίου Λυγουριού, καθώς και σε εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς χώρους της περιοχής.

Οι σπουδαστές και οι καθηγητές του Λυκείου Επιδαύρου συμμετείχαν επίσης σε πολιτιστικές εκδρομές στο Ναύπλιο, το Άργος και τις Μυκήνες και παρακολούθησαν παραστάσεις και πρόβες παραστάσεων στο μικρό και το μεγάλο θέατρο της Επιδαύρου.

Ιδιαίτερη στιγμή του προγράμματος, αποτέλεσε η παράσταση “Τα μυστικά του Αρλεκίνου”, σε σκηνοθεσία και ερμηνεία του Enrico Bonavera, ηθοποιού με θητεία πλέον των τριάντα ετών στην Κομέντια ντελ’ Άρτε. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στον προαύλιο χώρο του Γυμνασίου Λυγουριού και την παρακολούθησαν μαζί με τους σπουδαστές του Λυκείου, κάτοικοι και εκπρόσωποι φορέων του Λυγουριού και του νομού Αργολίδας.

Το πρόγραμμα κορυφώθηκε με τη συμμετοχή των σπουδαστών του Λυκείου Επιδαύρου στην παράσταση “Βάκχες: Μια Λειτουργία”, σε σκηνοθεσία Μάρθας Φριντζήλα, σε σύμπραξη με το Αττικό Σχολείο Αρχαίου Δράματος, στο αρχαίο Στάδιο της Επιδαύρου στις 18 Ιουλίου.

Το Λύκειο Επιδαύρου θα αποτελεί από εδώ και πέρα σημείο γένεσης νέων τάσεων στην εφαρμοσμένη σκηνική έρευνα, τόπο συνάντησης δασκάλων της υποκριτικής, ηθοποιών, δραματουργών, σκηνοθετών, χορογράφων αλλά και θεωρητικών του θεάτρου, ανθρωπολόγων, κ.ά.

πηγή: protothema.gr