search icon

Οικονομία

Πότε θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια 800 «πράσινων» λεωφορείων

Ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά λεωφορεία θα κυκλοφορούν από το 2022 σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Μέσα στο επόμενο διάστημα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια 800 περίπου λεωφορείων χαμηλών και μηδενικών ρύπων, το μείγμα των οποίων περιλαμβάνει ηλεκτρικά, CNG και υβριδικά λεωφορεία, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, στο ΜΕΓΑΡΟ Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η προμήθεια αυτή αποτελεί την πρώτη φάση ενός ευρύτερου σχεδίου, που περιλαμβάνει 1.300 νέα, «πράσινα» λεωφορεία, τα οποία θα εκσυγχρονίσουν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Πρόσθεσε ότι, τα εν λόγω ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι ένας συνδυασμός οχημάτων αργής και γρήγορης φόρτισης που θα ενισχύσουν σημαντικά το παραγόμενο μεταφορικό έργο, μειώνοντας παράλληλα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεταφορών στην ποιότητα του αέρα και στο περιβάλλον συνολικά».

Εκτός από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, στο άμεσο μέλλον, «θα ακολουθήσουν αντίστοιχες ενέργειες και σε άλλες πόλεις της ελληνικής επικράτειας», σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών. Στο κομμάτι των σταθερών αστικών συγκοινωνιών, η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα – Πειραιάς» προχωράει, ενώ αναμένονται τρεις νέοι σταθμοί του μετρό στην πόλη το καλοκαίρι του 2022.

Στο επίπεδο λειτουργίας του μετρό, ο κ. Ξιφαράς ανακοίνωσε ότι σύντομα θα είναι πλήρως διαθέσιμα 2 καινοτόμα συστήματα αυτοματοποιημένης κίνησης των συρμών (Automatic Train Protection [ATP] και Automatic Train Operation [ATO]), ενώ μέσω προγραμμάτων ανάταξης των υφισταμένων συρμών, και άρα αύξησης της διαθεσιμότητας τους, να μπορούν να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις.

Υπενθύμισε ότι βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης τα δοκιμαστικά δρομολόγια του τραμ στον Πειραιά, ενώ στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται και το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ηλεκτρικού από Φάληρο μέχρι Πειραιά.

Στο κομμάτι της ενίσχυση των φορέων αστικών συγκοινωνιών, ο κ. Ξιφαράς υπενθύμισε ότι οι προσλήψεις σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ για οδηγούς και τεχνικούς ολοκληρώθηκαν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα.

Τέλος, στο πλαίσιο της στροφής προς ηπιότερες μορφές ενέργειας, ο κ. Ξιφαράς τόνισε ότι αναπτύσσεται μαζί, με τα συναρμόδια υπουργεία, η Εθνική Στρατηγική για το ποδήλατο, με στόχο την προώθηση μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης αναφορικά με το συγκεκριμένο μέσο, σε επίπεδο υποδομών και χρηματοδότησης αυτών, νομοθετικού πλαισίου, ενημέρωσης και δράσεων ευαισθητοποίησης του κοινού.

Διαβάστε ακόμα

ΟΑΕΔ: Ηλεκτρονικά και με ραντεβού η εξυπηρέτηση για πολίτες

Ο Αναγνωστόπουλος, ο κλέφτης Πικάσο και η αυστηροποίηση των ποινών

Γιατί ο Ceo της Uber έγινε … ντελιβεράς – Σε 3,5 ώρες έβγαλε $106, το 0,3% του ημερήσιου μισθού του

Exit mobile version