Απροσεξίες, άγνοια και βεβιασμένες ενέργειες κατά την υποβολή αιτήσεων Power Pass, δημιουργούν «βροχή» αιτημάτων για διορθώσεις λαθών που έκαναν χιλιάδες πολίτες. Παρότι γινόταν αυτόματη διασταύρωση των στοιχείων τη στιγμή της αίτησης, πολλοί δικαιούχοι επιστροφής ρήτρας αναπροσαρμογής καλούν την γραμμή βοήθειας (210 7000810 Δευτέρα – Παρασκευή 9:00 – 17:00) επειδή τώρα ανακάλυψαν πως δεν πληρώθηκαν επειδή:

· δήλωσαν λάθος διεύθυνση, ύστερα από μετακόμιση ή γονική παροχή κ.λπ.

· δήλωσαν επαγγελματική έδρα αντί για κύρια κατοικία

· δήλωσαν ανενεργό ΙΒΑΝ

· δήλωναν επί χρόνια κάποιο ψηφίο λάθος από τον αριθμό παροχής («ρολόι»). Λάθος έκαναν και στο Ε1 οι ίδιοι ή οι λογιστές τους -παρότι άλλαζαν και παρόχους κατά καιρούς- αλλά και στην ειδική εφαρμογή αίτησης

· δεν σιγούρεψαν πως έχει πατηθεί «υποβολή» της αίτησης

Για τις περιπτώσεις που οι ίδιοι οι δικαιούχοι ανακάλυψαν τι έχει συμβεί, έχει υποβληθεί σωρεία αιτημάτων για δεύτερη ευκαιρία και διόρθωση στοιχείων.

Υπάρχουν και περιπτώσεις αιτήσεων όμως που δεν είχαν προβλεφθεί από το σύστημα υποβολής αιτήσεων Power Pass: για κάποιες χιλιάδες εκδόθηκε «μηδενικό εκκαθαριστικό» με αιτιολογία ότι πρόκειται για σταθερό τιμολόγιο. Εξ ορισμού, τα σταθερά τιμολόγια δεν επιδοτούνται γιατί δεν περιλαμβάνουν ρήτρα αναπροσαρμογής, προκειμένου να τους επιστραφεί το 60%.

Οι συγκεκριμένοι πολίτες διαμαρτυρήθηκαν ότι το εκκαθαριστικό έδειξε «σταθερό τιμολόγιο» ενώ υπάρχει Ρήτρα αναπροσαρμογής, που δεν επιδοτήθηκε.

Πραγματικό παράδειγμα: πολίτης (μονογονεϊκή οικογένεια) πλήρωσε 1.200 ευρώ σε 6 μήνες ως ρήτρα αναπροσαρμογής, αλλά το εκκαθαριστικό βγάζει επιδότηση «μηδέν ευρώ» αντί 600, με αιτιολογία ότι είναι σταθερό πρόγραμμα.

Στο υπουργείο Οικονομικών ερεύνησαν το αίτημα και βρήκαν ότι αυτό συμβαίνει σε νοικοκυριά που αρχικά είχαν κυμαινόμενο πρόγραμμα, αλλά μετά «κλείδωσαν» σε σταθερό (ή και το ανάποδο, αν πχ άλλαξαν εταιρία στα μισά του εξαμήνου).

Όταν δηλαδή ο πάροχος ρεύματος δίνει τα στοιχεία, εμφανίζει μεν ποσό ρήτρας αναπροσαρμογής για το διάστημα που «έτρεχε» κυμαινόμενο, αλλά «μαρκάρει» τον δικαιούχο ως σταθερού τιμολογίου, με αποτέλεσμα να μηδενίζεται η παροχή.

Για όσους κατά το περασμένο εξάμηνο είχαν «μισό-μισό» σταθερό και κυμαινόμενο πρόγραμμα, χωρίς να κάνουν νέα αίτηση ή διόρθωση, το υπουργείο Οικονομικών θα εκδώσει νέα διορθωμένα εκκαθαριστικά, ώστε να δικαιωθούν το 60% (αντί 0%) της ρήτρας αναπροσαρμογής που δήλωσε ο πάροχος ρεύματος για τους πελάτες τους.

Διαβάστε ακόμη:

Εξωδικαστικός μηχανισμός: Στους πιστωτές το… μπαλάκι – Ποιοι εμφανίζουν τα υψηλότερα ποσοστά εγκρισιμότητας

Τουρκία: Ο Ερντογάν ερμηνεύει τους αμερικανικούς όρους για τα F-16 ως μη δεσμευτικούς

Το σχέδιο της Κομισιόν: Μείωση χρήσης φυσικού αερίου κατά 15% μέχρι την άνοιξη του 2023