Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Ο ένας φέρει την ευθύνη για το turnaround story της Westnet Distribution, καθώς ανέλαβε μια ζημιογόνα εταιρεία και μέσα σε δύο χρόνια τη «γύρισε», φέρνοντας κέρδη και εξορθολογίζοντάς την – ένας μοντέρνος μάνατζερ με «εμπορική κατεύθυνση» στην πληροφορική και την υψηλή τεχνολογία. Ο άλλος είναι ένας διεθνοποιημένος μάνατζερ με πείρα σε εταιρείες όπως η ΙΒΜ και από το 2010 σε κινεζικό κολοσσό, την εταιρεία που φιλοδοξεί να γίνει Νο 1 στον πλανήτη. Επικοινωνιακός αλλά και «to the point» ο πρώτος, πιο εγκεφαλικός και μετρημένος ο δεύτερος.

Ο λόγος για τον διευθύνοντα σύμβουλο της Westnet Distribution A.E. που ανήκει στον όμιλο Olympia (συμφερόντων Πάνου Γερμανού) Χρήστο Καλογεράκη και τον γενικό διευθυντή της εταιρείας Lenovo σε Ελλάδα και Κύπρο Μιχάλη Οικονομάκη, τους ανθρώπους πίσω από το πρόσφατο, ηχηρό deal που σηματοδότησε την είσοδο των δύο σχημάτων στην αγορά συσκευών κινητής τηλεφωνίας μέσα από μία αποκλειστική συνεργασία.

Η Westnet Distribution και η Lenovo, που διαρκώς κοιτάζει τις ευκαιρίες στη χώρα μας και ήδη χρησιμοποιεί εντατικά ως αντιστάθμισμα στην επέκταση της αμερικανικής Hewlett Packard το λιμάνι του Πειραιά, επεκτείνονται στον τομέα των mobility προϊόντων με έναν στόχο: την κυριαρχία της κινεζικής πολυεθνικής σε μια αγορά που την ενδιαφέρει έντονα.

Για τη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής προσωπικών υπολογιστών παγκοσμίως η είσοδός της στην αγορά των smartphones μέσα από μία αποκλειστική συνεργασία που προβλέπει τη διανομή των κινητών συσκευών Lenovo από τη Westnet είναι κίνηση στρατηγική και όχι τόσο αυτονόητη. «Στην προσπάθειά μας αυτή φάγαμε και πόρτες, καθώς στην κινητή οι συμμαχίες είναι παλιές και δυνατές. Ενώ στα Android tablets πηγαίνουμε πολύ δυνατά ακόμα και πέρα από τις προσδοκίες μας, καθώς πουλήσαμε 45.000 τεμάχια με αρχικό στόχο τα 30.000, θέλαμε να μπούμε σε μια αγορά που θεωρούμε δυναμική μέσα από την παροχή προϊόντων με μεγάλη τιμολογιακή γκάμα. Στόχος μας είναι να πάρουμε ένα μερίδιο στην κινητή τηλεφωνία της τάξης του 5%-6% ενδεχομένως και στο πρώτο εξάμηνο», εξομολογείται ο κ. Οικονομάκης.

Η συγκεκριμένη συνεργασία αποτελεί εξέλιξη της σχέσης των δύο εταιρειών η οποία ξεκίνησε πριν από έναν χρόνο στον τομέα του mobility με την αποκλειστική διανομή των tablets της Lenovo στην ελληνική αγορά. Η συνεργασία λειτούργησε αποτελεσματικά, με το μερίδιο της Lenovo στα tablets, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία IDC, να ανέρχεται στο 13,3% για το πρώτο τρίμηνο του 2014. Ο καταλυτικός ρόλος της Westnet Distribution στην αύξηση του μεριδίου της Lenovo οδήγησε στη δεύτερη αποκλειστική συνεργασία των δύο εταιρειών επισφραγίζοντας την εμπιστοσύνη ενός παγκόσμιου ηγέτη στην τεχνογνωσία και την αποτελεσματικότητα της Westnet Distribution.

Πλήρης αναδιοργάνωση

«Από τη δική μας μεριά, ο στόχος είναι ξεκάθαρος. Η Westnet θα δυναμώσει τον ρόλο της στην αγορά της διανομής μετά από ένα πολύ καλό 2013. Μετά το πολύ δύσκολο 2012 καταφέραμε φέτος να έχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα, κερδοφορία και μηδενισμό του δανεισμού μας», λέει ο κ. Καλογεράκης και συνεχίζει: «Με βάση την αναδιοργάνωση που κάναμε στα τέλη του 2012 και τη νέα μας εμπορική στρατηγική, καταφέραμε το 2013 να ενδυναμώσουμε ακόμη περισσότερο τη θέση της Westnet στην αγορά διανομής μέσα από καλές συνεργασίες με πολύ σημαντικούς προμηθευτές και με άξονά μας την άρτια εξυπηρέτηση των πελατών μας. Ενισχύσαμε την ομάδα της εταιρείας με νέα στελέχη με μακρόχρονη εμπειρία στον χώρο μας, ενώ εισήγαμε στην εταιρεία νέα ταλέντα. Oλη αυτή η δουλειά που έχει γίνει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο είχε ως αποτέλεσμα το 2013 να περάσουμε ξανά σε κερδοφορία. Μία από τις βασικές συνεργασίες μας για το 2013 ήταν η αποκλειστική συνεργασία μας με τη Lenovo για τη διανομή των tablets. Μέσα από αυτή τη συνεργασία όχι μόνο ενδυναμώσαμε τη θέση μας στην αγορά διανομής, αλλά επιπλέον ενισχύσαμε και το μερίδιο της Lenovo στην αγορά των tablets. Για εμάς αποτέλεσε μέρος μιας δυνατής εκκίνησης για τη νέα μας στρατηγική, που έθετε ως βασικό στόχο να εστιάσουμε και στην αγορά του mobility. Σε αυτή τη λογική η νέα μας συνεργασία με τη Lenovo για την αποκλειστική διανομή των smartphones που θα λανσάρει στην ελληνική αγορά υποστηρίζει απόλυτα τη στρατηγική μας. Η θετική πορεία του 2013 συνεχίζεται και το πρώτο 6μηνο του 2014. Οι πωλήσεις μας τρέχουν κατά 40% σε σχέση με πέρυσι ενώ έχουμε βελτιώσει και τη λειτουργική μας κερδοφορία».

Πολλαπλές διακρίσεις

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Lenovo, η Νο 1 εταιρεία προσωπικών υπολογιστών στον κόσμο, διαθέτει πραγματικά καινοτόμα προϊόντα. Μόνο το 2014 απέσπασε 6 διακρίσεις για τους τομείς του manufacturing (Manufacturing Leadership Award), του design (Two Red Dot «Best of the Best» Design Awards και Design Oscar με iF Design Gold Award) και της καινοτομίας (Yoga Tablet Gold Edison Award as Most Innovative Computing Solution και Edison Awards Finalist for Pioneering Personal Technology Innovation). Με τη σειρά της, η Westnet Distribution Α.Ε. δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον χώρο της διανομής προϊόντων πληροφορικής και υψηλής τεχνολογίας από το 2005. Η εταιρεία προσφέρει ένα πακέτο λύσεων που περιλαμβάνει τη διανομή και την αντιπροσώπευση προϊόντων πληροφορικής και υψηλής τεχνολογίας μεγάλων εταιρειών της παγκόσμιας αγοράς, όπως Asus, HP, Lenovo, LG, Philips και Samsung.

«Η Ελλάδα είναι μια ώριμη αγορά στον χώρο των smartphones και αυτό κάνει ακόμα πιο δύσκολο το να μπει κανείς σε αυτήν καθώς υπάρχουν καθιερωμένοι παίκτες στις συσκευές κινητών. Παρόλο που η αγορά των συσκευών σημειώνει πτώση, δεν παύει να αποτελεί μία πολύ μεγάλη αγορά στην οποία πωλούνται πάνω από 1,2 εκατ. συσκευές smartphones, μία αγορά με αξία πάνω από τα 320 εκατ. ευρώ. Είναι πολύ φυσικό επομένως να μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα αυτή η αγορά, γι’ αυτό και θα δώσουμε μεγάλη έμφαση στην αύξηση των μεριδίων μας», δηλώνει στο «business stories» ο κ. Οικονομάκης.