Γερμανός επιστήμονας αναπτύσσει ένα λογισμικό το οποίο τεστάρει τις τιμές π.χ του καφέ σας ανάλογα με τα εγκεφαλικά κύτταρα. Όπως αναφέρει το Spiegel πολλοί είναι οι παράγοντες της αγοράς που ήδη έχουν αρχίσει να “τρομοκρατούνται” από την ιδέα της feel-good τιμής ενώ άλλοι πιστεύουν ότι το λογισμικό δεν θα κάνει καλύτερα τα προϊόντα.
Ο καθηγητής Kai-Markus Müller μένει στη μικρή γερμανική πόλη Aspach, στα Swabian-Franconian δάση της νότιας Γερμανίας. Είναι νευροβιολόγος και ήταν στέλεχος πωλήσεων σε κορυφαίες επιχειρήσεις τις οποίες και βοηθούσε να βρουν τις κατάλληλες τιμές για τα προϊόντα τους.
Ο Müller αναζητά τους νευρωνικούς μηχανισμούς που είναι “βαθιά θαμμένοι στον ανθρώπινο εγκέφαλο”. Υπάρχει, αναφέρει ο καθηγητής ένα κέντρο στη φαιά ουσία του εγκεφάλου μας, που παρακολουθεί την αναλογικότητα, ανεξάρτητα από το λόγο. Αυτή η περιοχή του εγκεφάλου λειτουργεί σύμφωνα με απλούς κανόνες. Για παράδειγμα, μια εικόνα καφέ και κέικ έχει νόημα, ενώ η εικόνα καφέ και μουστάρδας ενεργοποιεί έναν συναγερμό, μία ασυνείδητη αμυντική αντίδραση βάσει ορισμένων κυμάτων που γίνονται ορατά με τη βοήθεια του ηλεκτροεγκεφαλογράφηματος ( EEG).
Μήπως αυτά τα ηλεκτρογραφήματα αποκαλύπτουν κάτι σχετικά με την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν για τα προϊόντα τους;
Στην περίπτωση των ακραίων προσφορών, έντονες αντιδράσεις εμφανίστηκαν στον εγκέφαλο μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου. Οι τιμές που ήταν είτε πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές, όπως 10 σεντ ή 10 ευρώ ανά φλιτζάνι, ήταν κάτι το απαράδεκτο για τον μηχανισμό ελέγχου του εγκεφάλου. Οι δυσανάλογες τιμές ήταν ένα σοκ για τον εγκέφαλο, σύμφωνα με τα πειράματα του Müller.
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.