Η Γιάσμιν Γκριν, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Jigsaw, της μονάδας της Google που αναπτύσσει τεχνολογίες για την προστασία των ανοιχτών κοινωνιών, επιχειρεί να φέρει την Τεχνητή Νοημοσύνη στο πεδίο των πολιτικών ερευνών. «Θέλουμε να δώσουμε στους ανθρώπους φωνή και επιλογή στον κόσμο γύρω τους», τόνισε στο Forbes η ιρανικής καταγωγής, γεννημένη στις ΗΠΑ, CEO με 19 χρόνια εμπειρίας στη Google. «Όταν οι πολίτες δεν αισθάνονται ότι η φωνή τους μετρά για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, χάνουν το αίσθημα της συμμετοχής και της ελευθερίας».
Για τον σκοπό αυτό, η Γκριν συνεργάζεται με τον Σκοτ Ράσμουσεν, γνωστό δημοσκόπο και επικεφαλής του Napolitan Institute, που ειδικεύεται στο μέλλον των δημοσκοπήσεων. Η κοινή τους πρωτοβουλία στοχεύει στη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης ώστε να αποτυπώνεται με σαφήνεια η κοινή γνώμη.
Το πρόβλημα με τις κλασικές μεθόδους είναι ότι περιορίζονται σε ερωτήσεις «ναι ή όχι», παραβλέποντας αποχρώσεις. «Όταν αλλάζεις τον τρόπο που ρωτάς, ακούς απαντήσεις που δεν είχες σκεφτεί ποτέ», εξηγεί ο Ράσμουσεν. Οι παραδοσιακές έρευνες έχουν οδηγήσει σε σοβαρά λάθη – όπως στις ΗΠΑ το 2016, όταν προέβλεψαν νίκη της Χίλαρι Κλίντον που τελικά ηττήθηκε από τον Ντόναλντ Τραμπ.
Ο Ράσμουσεν θεωρεί ότι η AI ίσως δεν μπορεί να προβλέψει με ακρίβεια την ψήφο, μπορεί όμως να αλλάξει ριζικά την οργάνωση των προεκλογικών εκστρατειών. Πολιτικοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν απαντήσεις που παράγονται από την Τεχνητή Νοημοσύνη, εντοπίζοντας ζητήματα που ανησυχούν τους ψηφοφόρους με μεγαλύτερη ακρίβεια και σχεδιάζοντας εξατομικευμένες καμπάνιες.
Από τη συνεργασία Google–Napolitan γεννήθηκε το πρόγραμμα We The People, που φέρνει πολίτες από καθεμία από τις 435 εκλογικές περιφέρειες των ΗΠΑ να συζητήσουν τι σημαίνει να είσαι Αμερικανός και ποια είναι τα πιο πιεστικά ζητήματα. Η μέθοδος απομακρύνεται από τα κλασικά τηλεφωνικά ερωτηματολόγια και αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη, η οποία προσαρμόζει τον διάλογο, κάνει ερωτήσεις παρακολούθησης και δίνει πλουσιότερη κατανόηση των απόψεων.
Η διαδικασία εξελίσσεται σε τρία στάδια: ευρείες ερωτήσεις για αξίες όπως ελευθερία και ισότητα, στη συνέχεια «σωκρατικού» τύπου διάλογος με νέες ερωτήσεις, και τέλος διατύπωση δηλώσεων στις οποίες οι πολίτες απαντούν με συμφωνία ή διαφωνία, αποτυπώνοντας καθαρά τη συναίνεση.
Το έργο βρίσκεται σε πιλοτική φάση, με την επιλογή συμμετεχόντων από την RepData για στατιστική ακρίβεια. Η Google δεσμεύεται να δημοσιεύει όλα τα δεδομένα για λόγους διαφάνειας, αναγνωρίζοντας τους κινδύνους προκατάληψης ή υπεραπλούστευσης.
Ο κλάδος των δημοσκοπήσεων διαχειρίζεται δισεκατομμύρια – μόνο στις ΗΠΑ περίπου 9 δισ. δολάρια ετησίως. Με την αξιοπιστία τους να αμφισβητείται, η εισαγωγή της Τεχνητής Νοημοσύνης προσφέρει ελπίδα για ανανέωση, αλλά εγείρει και νέα ηθικά και μεθοδολογικά διλήμματα.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΘ: Το κυβερνητικό σχέδιο σε τρεις άξονες για το Στεγαστικό
Euroxx: Περιθώριο ανόδου έως 50% για τις τράπεζες – Top pick η Eurobank
Ηχορύπανση: Κάτοικοι παίρνουν υπνωτικά γιατί δεν αντέχουν τον θόρυβο από τα τρένα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.