Νέα μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μέσω των συσκευών Android ανακοίνωσε πρόσφατα η Google, ακολουθώντας το αντίστοιχο περσινό παράδειγμα της Apple.

Η θυγατρική της Alphabet ανακοίνωσε πως θα προωθήσει αλλαγές στις «ψηφιακές, διαφημιστικές ταυτότητες των συσκευών» (advertising ID), οι οποίες ταυτοποιούν κάθε διαφορετική συσκευή Android. Οι ψηφιακές ταυτότητες αυτές συνήθως βελτιώνουν τη συγκέντρωση δεδομένων των καταναλωτών από τις διαφημιστικές και τις εταιρείες τεχνολογίας.

Οι αλλαγές αυτές ενδέχεται να επηρεάσουν τεχνολογικούς κολοσσούς όπως αυτόν της Facebook και της μητρικής της Meta. Σημειωτέον πως μετά τις σαρωτικές και άμεσες αλλαγές της Apple, η κεφαλαιοποίηση της Meta μειώθηκε κατά $232 δισ κατά τη διάρκεια μίας μόλις συνεδρίας, μειώνοντάς τη, πλέον κάτω από τα $600 δισ. Τον περασμένο Ιούνιο, η κεφαλαιοποίηση της Meta κυμαινόταν άνω του $1 τρισ. 

Παρ’ όλα αυτά η εταιρεία του Μαρκ Ζούκερμπερκ φαίνεται πως υποστηρίζει -πια- τις επερχόμενες αλλαγές της Google: «Η συνεχιζόμενη, μακροπρόθεσμη συνεργασία του τεχνολογικού τομέα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μέσω των νέων κανόνων της Google αποτελεί κάτι το θετικό», υποστήριξε ο Γκράχαμ Μαντ, αντιπρόεδρος του τμήματος μάρκετινγκ και διαφημίσεων της Facebook.

Η Google, από την πλευρά της, ανέφερε πως θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις παρούσες ψηφιακές ταυτότητες για την επόμενη διετία έτσι ώστε να δώσει ευκαιρία προσαρμογής στις υπόλοιπες επιχειρήσεις.

Αναφορικά, η Google έχει καταδικάσει την κίνηση της Apple για άμεσο και ολικό αποκλεισμό της παρακολούθησης των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών για διαφημιστικούς λόγους. Σύμφωνα με τον Άντονι Τσάβεζ, αντιπρόεδρο του τομέα product management, security and privacy της Google Android «πιστεύουμε πως τέτοιες σαρωτικές κινήσεις οδηγούν σε χειρότερα αποτελέσματα σε ό,τι αφορά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών και τη διαδραστικότητα με τις επιχειρήσεις».

Η κίνηση της Google ενδέχεται να έχει απώτερο σκοπό, δεδομένου του ότι οι τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών κατηγορούμενες τόσο για την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών όσο και για την παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας.

Διαβάστε ακόμα:

Ηλέκτρα: Στα 640 εκατ. ευρώ το κόστος του μεγαλύτερου προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων στο Δημόσιο

Ο τουρισμός «φουλάρει» για νέο ρεκόρ – Έως +30% οι προκρατήσεις, ποιοι είναι οι πιο δημοφιλείς προορισμοί

Επίδομα ακρίβειας έως 300 ευρώ σε 1.000.000 νοικοκυριά – Τα κριτήρια επιλογής