Σε μια κίνηση που μοιάζει να ανήκει στο μέλλον της αεροπορίας, η ρωσική εταιρεία Pobeda έβαλε για πρώτη φορά στο πλήρωμα καμπίνας ένα ανθρωπόμορφο ρομπότ. Το Volodya, όπως ονομάζεται, συμμετείχε ενεργά σε εμπορική πτήση από το Ουλιάνοφσκ προς τη Μόσχα και αποτέλεσε την πιο τολμηρή δοκιμή που έχει γίνει μέχρι σήμερα για το πώς άνθρωποι και ρομπότ μπορούν να συνεργαστούν μέσα σε ένα περιβάλλον υψηλής πίεσης και συνεχούς αλληλεπίδρασης.

Στο σύντομο βίντεο που δημοσιεύθηκε στο AirProNews, το Volodya εμφανίζεται να συνοδεύει τις αεροσυνοδούς, να χαιρετά τους επιβάτες καθώς επιβιβάζονται και να εξηγεί τις διαδικασίες ασφαλείας με ακρίβεια. Σε όλη τη διάρκεια της πτήσης μιλούσε με τους ταξιδιώτες, μιμούνταν τις κινήσεις του πληρώματος και εκτελούσε τις οδηγίες χωρίς σφάλματα. Παρότι δεν συμμετείχε στο σερβίρισμα γευμάτων ή ποτών, η παρουσία του λειτούργησε ως πόλος έλξης, καθώς πολλοί επιβάτες έσπευσαν να βγάλουν φωτογραφίες και να το παρατηρήσουν από κοντά.

Αντιδράσεις και φόβοι για το μέλλον των εργαζομένων

Η δημοσιότητα που πήρε το εγχείρημα προκάλεσε έντονη συζήτηση στα social media. Βίντεο που ανάρτησε η Valuetainment στο Instagram προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις: άλλοι είδαν την κίνηση ως ένα τεχνολογικό βήμα προς τα εμπρός, άλλοι όμως θεώρησαν πως αποτελεί απειλή για τις θέσεις εργασίας. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που σχολίασαν πως η αεροσυνοδός «εκπαίδευε τον διάδοχό της», ενώ κάποιοι εξέφρασαν ανησυχίες για σενάρια δυσλειτουργίας — όπως το τι θα συνέβαινε αν το ρομπότ άνοιγε την πόρτα του αεροσκάφους στον αέρα. Γενικά, οι αντιδράσεις κινήθηκαν περισσότερο προς τον προβληματισμό παρά τον ενθουσιασμό.

Η αεροπορία δοκιμάζει την επόμενη μέρα της ρομποτικής

Παρότι η Pobeda έγινε η πρώτη εταιρεία που έβαλε ανθρωπόμορφο ρομπότ σε πραγματική πτήση, δεν είναι η μόνη που εξερευνά την επόμενη εποχή της αυτοματοποίησης. Η Qatar Airways παρουσίασε το 2024 ρομπότ-αεροσυνοδούς με τεχνητή νοημοσύνη ικανά για διάλογο και βασική εξυπηρέτηση. Στο βιομηχανικό κομμάτι, η Hyundai και η Kia έχουν ήδη εισαγάγει ρομποτικά συστήματα στήριξης εργαζομένων όπως το X-ble Shoulder, το οποίο βοηθά σε εργασίες συναρμολόγησης και συντήρησης.

Καθώς ο κλάδος πειραματίζεται με την είσοδο της ρομποτικής σε όλο και περισσότερους ρόλους, η μεγάλη πρόκληση είναι μία: πώς θα αξιοποιηθεί η τεχνολογία ώστε να βελτιώνει την εμπειρία των επιβατών και τη δουλειά των αεροσυνοδών, χωρίς να υποκαθιστά τη μοναδική ανθρώπινη διάσταση που χαρακτηρίζει την αεροπορική εξυπηρέτηση.

Διαβάστε ακόμη 

Bloomberg: Υποψήφιος για την προεδρία του Eurogroup ο Κυριάκος Πιερρακάκης – Τι σημαίνει για την Ελλάδα

Goldman Sachs: Οι νέες αποτιμήσεις των ελληνικών τραπεζών και το «φίλτρο» για το 2026 (πίνακας + διαγράμματα)

Γιατί τα μωρά κοιμούνται στο κρύο: Η σκανδιναβική συνήθεια που μας φαίνεται αδιανόητη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα