Η Meta θα αρχίσει σύντομα να χρησιμοποιεί όσα λένε οι χρήστες στο chatbot τεχνητής νοημοσύνης της, ώστε να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της στοχευμένης διαφήμισης.

Η εταιρεία ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι οι συνομιλίες και οι αλληλεπιδράσεις με το Meta AI θα χρησιμοποιούνται για την προβολή πιο εξατομικευμένων διαφημίσεων. Οι ειδοποιήσεις προς τους χρήστες θα ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα, αλλά η αλλαγή θα τεθεί σε ισχύ στις 16 Δεκεμβρίου.

Η Meta ήδη στοχεύει τους χρήστες με βάση τις δημοσιεύσεις, τα κλικ και τις διαδικτυακές τους συνδέσεις στις πλατφόρμες της. Αυτά τα δεδομένα της επιτρέπουν να συμπεραίνει τι μπορεί να αγοράσουν οι χρήστες. Όμως, μέσα από τις συνομιλίες με το chatbot, οι χρήστες μπορεί να δηλώνουν ευθέως τι σκοπεύουν να αγοράσουν, για ποιο ταξίδι ετοιμάζονται ή ποια προβλήματα τους απασχολούν και θα μπορούσαν να λυθούν με ένα προϊόν.

Επιπλέον, τα δεδομένα από το Meta AI θα χρησιμοποιηθούν για να καθοριστεί ποιο περιεχόμενο θα βλέπουν οι χρήστες. Για παράδειγμα, αν κάποιος μιλήσει στο chatbot για πεζοπορία, η Meta θα του δείξει περισσότερο σχετικό περιεχόμενο. Παράλληλα, η αλλαγή δημιουργεί πίεση να αποφευχθεί η εκμετάλλευση προσωπικών συνομιλιών (π.χ. για σχέσεις), ώστε να μην οδηγήσουν σε ακατάλληλες προτάσεις.

Η Meta τόνισε: «Όπως και σε άλλες εξατομικευμένες υπηρεσίες, προσαρμόζουμε τις διαφημίσεις και το περιεχόμενο που βλέπετε με βάση τη δραστηριότητά σας, ώστε η εμπειρία σας να εξελίσσεται μαζί με τα ενδιαφέροντά σας. Σύντομα, οι αλληλεπιδράσεις με τις AI θα αποτελούν ένα ακόμη σήμα για τη βελτίωση της εμπειρίας».

Σύμφωνα με την εταιρεία, το Meta AI έχει 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες, μέσω Facebook, Instagram, WhatsApp και της αυτόνομης εφαρμογής Meta AI.

Η Meta αντλεί ήδη τεράστια έσοδα από τη διαφήμιση. Το τελευταίο τρίμηνο κέρδισε 46,5 δισ. δολάρια, αυξημένα κατά 21% σε σχέση με πέρυσι. Η μετοχή της (META) έχει ανέβει σχεδόν 20% από την αρχή του έτους, φέρνοντας τη χρηματιστηριακή της αξία στα 1,8 τρισ. δολάρια την 1η Οκτωβρίου.

Πολλοί στη Silicon Valley πιστεύουν ότι οι χρήστες θα στραφούν ολοένα και περισσότερο στο shopping μέσω AI chatbots αντί της Google ή των social media. Αντίπαλος της Meta, η OpenAI, λάνσαρε αυτήν την εβδομάδα δυνατότητα απευθείας αγορών μέσω ChatGPT, αν και δεν βασίζεται σε διαφημιστικό μοντέλο.

Οι χρήστες θα μπορούν ακόμη να ρυθμίζουν τις προτιμήσεις διαφημίσεων, προσθαφαιρώντας θέματα, ενώ αντίστοιχοι μηχανισμοί ισχύουν και για τα feeds Facebook και Instagram.

Η Meta διαβεβαιώνει ότι δεν θα προβάλλει εξατομικευμένες διαφημίσεις με βάση συνομιλίες που σχετίζονται με θρησκευτικές πεποιθήσεις, σεξουαλικό προσανατολισμό, πολιτικές απόψεις, υγεία, φυλή, εθνοτική καταγωγή, φιλοσοφικές αντιλήψεις ή συνδικαλιστική δράση. Ωστόσο, εξακολουθεί να επιτρέπει τη διαφήμιση τέτοιων θεμάτων, απλώς όχι με βάση προσωπικά δεδομένα.

Προηγουμένως, αναφορές έδειξαν ότι κάποιοι χρήστες εκτέθηκαν επειδή συνομιλίες τους με το Meta AI, που νόμιζαν ιδιωτικές, δημοσιοποιήθηκαν στο feed «Discover». Έκτοτε, η εταιρεία πρόσθεσε προειδοποιητικό pop-up. Το «Discover» αντικαταστάθηκε πρόσφατα από το «Vibes», ένα feed με ατελείωτα AI-generated videos.

Με την επικείμενη αλλαγή, αν βλέπετε πολλά βίντεο με σκύλους στο Vibes, ετοιμαστείτε να δείτε στο Instagram πλημμύρα από διαφημίσεις σχετικές με σκύλους.

Διαβάστε ακόμη

Πώς γέμισε η Ρεβυθούσα τάνκερ με αμερικανικό LNG

Κοβέσι για «Καλυψώ» – ΟΠΕΚΕΠΕ: Διαφθορά υπάρχει παντού, όχι μόνο στην Ελλάδα – Αναφορά και στα Τέμπη

Ράλι στην αγορά των crude tankers – Η Κίνα «φρενάρει», η Ινδία τραβάει μπροστά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα