Η OpenAI ετοιμάζεται να εισέλθει δυναμικά στον χώρο των προγραμμάτων περιήγησης με έναν νέο browser βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, που αναμένεται να κυκλοφορήσει τις επόμενες εβδομάδες. Σύμφωνα με τρεις καλά πληροφορημένες πηγές του Reuters, η νέα πλατφόρμα στοχεύει να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τον ιστό, χρησιμοποιώντας εργαλεία AI για περιήγηση, πληροφορίες και εργασίες ρουτίνας. Ο browser θα βασίζεται στη λογική του ChatGPT και θα διατηρεί τις αλληλεπιδράσεις εντός της εφαρμογής, χωρίς να ανακατευθύνει σε εξωτερικούς ιστότοπους.

Εάν καταφέρει να προσελκύσει έστω μέρος των 500 εκατομμυρίων εβδομαδιαίων χρηστών του ChatGPT, ο browser της OpenAI μπορεί να απειλήσει το κυρίαρχο Chrome της Google, του οποίου τα δεδομένα χρηστών αποτελούν βασικό στοιχείο της κερδοφορίας της Alphabet από διαφημίσεις. Ο Chrome σήμερα αντιπροσωπεύει πάνω από το 66% της παγκόσμιας αγοράς browser, ενώ συμβάλλει καθοριστικά στη μεταφορά κίνησης στη μηχανή αναζήτησης της Google, λειτουργώντας ως κύριος μοχλός στόχευσης διαφημίσεων.

Ο browser της OpenAI θα επιτρέπει στους χρήστες να εκτελούν ενέργειες όπως κρατήσεις και συμπλήρωση φορμών μέσω «πρακτόρων» τεχνητής νοημοσύνης. Έτσι, η OpenAI στοχεύει στην ενσωμάτωση των προϊόντων της στην καθημερινότητα των καταναλωτών, τόσο προσωπικά όσο και επαγγελματικά. Ένα τέτοιο εργαλείο είναι ο Operator, ένας AI agent που θα λειτουργεί εντός του νέου browser.

Η εταιρεία έχει επιλέξει να βασίσει τον browser της στον ανοιχτού κώδικα Chromium, που χρησιμοποιείται επίσης από τους περιηγητές Edge και Opera. Επιπλέον, η OpenAI έχει στρατολογήσει πρώην ανώτατα στελέχη της Google που συμμετείχαν στην αρχική ανάπτυξη του Chrome, δίνοντας έμφαση στην τεχνογνωσία.

Η μάχη με τη Google και ο κίνδυνος μονοπωλίου

Η κυριαρχία του Chrome έχει βρεθεί στο στόχαστρο των ρυθμιστικών αρχών. Πέρυσι, αμερικανικό δικαστήριο έκρινε ότι η Google κατέχει παράνομο μονοπώλιο στην online αναζήτηση, και το Υπουργείο Δικαιοσύνης επιδιώκει πλέον τη διάσπαση των δραστηριοτήτων της. Σύμφωνα με πηγή, υψηλόβαθμο στέλεχος της OpenAI δήλωσε πως η εταιρεία θα εξέταζε την εξαγορά του Chrome, αν η Google αναγκαζόταν να τον αποχωριστεί – σενάριο που δεν έχει επιβεβαιωθεί από την ίδια την Google.

Η OpenAI δεν είναι η μόνη που επιδιώκει να καινοτομήσει στο πεδίο. Η εταιρεία Perplexity παρουσίασε πρόσφατα το Comet, έναν AI browser ικανό να αναλαμβάνει ενέργειες για λογαριασμό του χρήστη. Παράλληλα, η Brave και η The Browser Company έχουν επίσης διαθέσει προγράμματα περιήγησης βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη, εντείνοντας τον ανταγωνισμό.

Η OpenAI αποφάσισε τελικά να αναπτύξει έναν αυτόνομο browser και όχι να δημιουργήσει απλώς plug-in πάνω σε υπάρχουσες πλατφόρμες, με στόχο να αποκτήσει πλήρη έλεγχο επί της συλλογής και χρήσης των δεδομένων. Αυτή η επιλογή εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική της εταιρείας να επεκτείνει τη δραστηριότητά της πέρα από το λογισμικό – όπως απέδειξε και η πρόσφατη εξαγορά της νεοσύστατης AI εταιρείας io έναντι 6,5 δισ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμη

Eργασιακό νομοσχέδιο: Νέες προσλήψεις με κινητό και συμβάσεις μηδενικών ωρών για έκτακτες ανάγκες

Αγορά ακινήτων: Επιβράδυνση στις μεταβιβάσεις – Οι υψηλές τιμές «κόβουν» συναλλαγές

Καύσωνας και οικονομία: Επιχειρήσεις στην Ευρώπη «λυγίζουν» από τις υψηλές θερμοκρασίες

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα