Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Η δυνατότητα διασύνδεσης κάθε συσκευής, ανεξαρτήτως λειτουργικού συστήματος, η αυξανόμενη εξοικείωση των καταναλωτών με τη χρήση εφαρμογών για τη μεταφορά καθημερινών ενεργειών από τον φυσικό στον ψηφιακό κόσμο, τα οφέλη από την αμεσότερη και καλύτερη διαχείριση για τους επιχειρηματίες και η ανάπτυξη διαδραστικών επιφανειών που υποστηρίζουν με εντυπωσιακό τρόπο κάθε σχετικό εγχείρημα αναμένεται να επιδράσουν ριζικά και άμεσα στον χώρο της εστίασης.

Από τη στιγμή που κάθε επιφάνεια, όπως τα τραπέζια ενός εστιατορίου ή ο πάγκος ενός μπαρ, μπορεί να μετατραπεί σε διαδραστικό σημείο παραγγελίας, πώλησης και διασκέδασης, οι παρεχόμενες υπηρεσίες αγγίζουν τα όρια της φαντασίας. Μεγάλες επιτραπέζιες οθόνες αφής εκατοντάδων σημείων -ανθεκτικές στα χτυπήματα, στο νερό και την εν γένει καθημερινή κακομεταχείριση- δημιουργούν ένα πρωτόγνωρο σκηνικό και μεταλλάσσουν κάθε έννοια παρεχόμενης υπηρεσίας.

Για παράδειγμα, η παραγγελία ενός μπέργκερ ακριβώς με τα υλικά που επιθυμεί ο πελάτης θυμίζει περισσότερο παιχνίδι, έχοντας ο ίδιος μπροστά του τον πλήρη κατάλογο και ενδεχομένως όλες τις διατροφικές πληροφορίες που σχετίζονται με το κάθε πιάτο. Παράλληλα, μια τέτοια επιφάνεια μπορεί να λειτουργήσει ως ένας μεγάλος διαδραστικός καμβάς: εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, multimedia περιεχόμενο, παιχνίδια και πολλά άλλα θα είναι διαθέσιμα στο ψηφιακό μενού ενός εστιατορίου ή άλλης επιχείρησης εστίασης. Τη σχετική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν, για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά, οι προσκεκλημένοι του Atcom Next, της ετήσιας εκδήλωσης της Atcom, σε μια ημέρα αφιερωμένη τόσο στις τεχνολογικές εξελίξεις που θα ορίσουν τους επόμενους 12 μήνες το digital business -με φετινό τίτλο «Be Paranoid»- όσο και στις «παρανοϊκές» δυνατότητες που δίνονται στις επιχειρήσεις για τη στρατηγική αξιοποίησή τους.

Το Atcom Next πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Microsoft Ελλάς, της Sitecore και της LG Electronics Ελλάς και υποδέχτηκε περισσότερα από 400 ηγετικά στελέχη της αγοράς. Σε μια γιορτή αφιερωμένη στην καινοτομία, που πήρε τη μορφή ενός διαδραστικού think tank, η Atcom παρουσίασε το μέλλον της εφαρμοσμένης τεχνολογίας, όπως η ίδια το έχει οραματιστεί, με ζωντανά παραδείγματα από λύσεις που έχει στη διάθεσή της και μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στην αγορά. Η ομάδα της Atcom μοιράστηκε τη σκηνή με τον Ντέιβιντ Σινγκ, «ψηφιακό προφήτη» της AOL, ο οποίος έδωσε στο κοινό μια γεύση για το τι μας επιφυλάσσει το μέλλον μέσα από τη δική του ματιά, μιλώντας για niche social media, εικονική πραγματικότητα, wearables και το επόμενο big thing που θα μας φέρει η τεχνολογία. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε ο ίδιος, «πρωτοβουλίες όπως το Atcom Next είναι το κλειδί για να πηγαίνει μπροστά κάθε αγορά».

Παράλληλα, η Atcom έδωσε ζωή στην τεχνολογία του αύριο μέσα από εντυπωσιακά installations. Μεγάλη έμφαση δόθηκε στην αυτοματοποίηση της εστίασης, με λύσεις που αναβαθμίζουν την εμπειρία του καταναλωτή, προσφέροντας τη δυνατότητα για ταχύτερη, πιο εύκολη και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση και όλα αυτά με έναν εξαιρετικά διασκεδαστικό τρόπο. Πιο συγκεκριμένα, οι καλεσμένοι της Atcom είχαν τη δυνατότητα να ζήσουν την εμπειρία αυτή τόσο κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων για καφέ όσο και στο γεύμα που ακολούθησε μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης. Βασικό ρόλο διαδραμάτισε το mobile app της ημερίδας που είχε αναπτύξει η εταιρεία ειδικά για την εκδήλωση, μέσω του οποίου οι παρευρισκόμενοι είχαν από πριν δηλώσει τις προτιμήσεις τους στον καφέ. Ετσι, χωρίς να παραγγείλουν και έχοντας απλώς ενεργοποιήσει το Bluetooth στη συσκευή τους και πλησιάζοντας προς το μπαρ, μπορούσαν να παραλάβουν τον καφέ τους ακριβώς όπως τον πίνουν.

Αμεση εξοικείωση

«Στο πλαίσιο των διαδραστικών installations του Atcom Next, παρουσιάσαμε για πρώτη φορά και με μεγάλη επιτυχία την ιδέα της εφαρμογής του digital και του interactivity στον φυσικό κόσμο της εστίασης. Η ανταπόκριση του κόσμου ήταν ενθουσιώδης, κάτι που φάνηκε από το γεγονός ότι από τους 300 καλεσμένους που παρέμειναν για το φαγητό είχαμε 100 παραγγελίες μέσα στο πρώτο δεκάλεπτο. Το feedback ήταν κάτι παραπάνω από θετικό. Ο κόσμος κατάλαβε πολύ εύκολα τι έπρεπε να κάνει, χρησιμοποιώντας το mobile app, τόσο στα διαλείμματα όσο και στο phygital γεύμα», υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, διευθύνων σύμβουλος της Atcom.

Το δεύτερο μέρος των installations βρισκόταν σε διαφορετικό χώρο, όπου προσφέρθηκε στους καλεσμένους ένα πρωτοποριακό phygital γεύμα για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Οι παρευρισκόμενοι, με εργαλείο και πάλι το σχετικό mobile app, είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με διαδραστικά τραπέζια και οθόνες όπου μπορούσαν να δημιουργήσουν το μπέργκερ της επιλογής τους, να προωθήσουν απευθείας την παραγγελία στον σεφ και, εν συνεχεία, να ειδοποιηθούν με push notification όταν αυτή ήταν έτοιμη προς παραλαβή, μειώνοντας έτσι τον χρόνο αναμονής.

Κοιτάζοντας λίγο πιο μακριά, το κάθε τραπέζι μπορεί να μετατραπεί σε σημείο πώλησης για την εξόφληση του λογαριασμού ή την online παραγγελία προϊόντων. Η άμεση απεικόνιση της κατάστασης στην οποία βρίσκεται κάθε παραγγελία, η δυνατότητα ειδοποιήσεων ακόμα και όταν αδειάζει το κάθε ποτήρι με ποτό και η ανάλυση δεδομένων από την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών παρέχουν προφανή επιχειρηματικά οφέλη, πέραν του εντυπωσιασμού και της διαφοροποίησης.

«Το Atcom Next είναι για όλους εμάς μια γιορτή. Μια ευκαιρία να δείξουμε στους πελάτες και τους συνεργάτες μας τα projects πάνω στα οποία δουλεύουμε με πολύ πάθος και τα οποία αντιπροσωπεύουν το όραμά μας για το αύριο του digital business. Από την πλευρά μας, έχουμε λύσει όλα τα τεχνολογικά ζητήματα αυτών των εφαρμογών και μπορούμε πλέον να μιλάμε για επεκτάσεις όπως, ενδεικτικά, διαδραστική προβολή του μενού, ενσωμάτωση gaming apps για να απασχολείται ο πελάτης όσο περιμένει την παραγγελία του έως και αυτόματη πληρωμή με αναγνώριση του πελάτη μέσω του smartphone του. Το Atcom Next απέδειξε φέτος ότι η επίτευξη της αναβάθμισης τόσο στην εμπειρία του καταναλωτή όσο και στις διαδικασίες των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εστίασης είναι δυνατή στο τώρα και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι γι’ αυτό», λέει ο κ. Θεοτοκάς, δίνοντας μια πρόγευση από το κοντινό μέλλον.

Theotokas Atcom

Ο κ. Κωνσταντίνος Θεοτοκάς, διευθύνων σύμβουλος της Atcom

Ηγετική θέση

Η Atcom ιδρύθηκε το 2000 και κατέχει ηγετική θέση στον χώρο του digital business στην Ελλάδα, με εκτεταμένη εμπειρία και υψηλή τεχνογνωσία στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και στην υλοποίηση ολοκληρωμένων έργων Διαδικτύου. Με ανθρώπινο δυναμικό που ξεπερνάει τα 120 πλήρως απασχολούμενα στελέχη, έχει αναπτύξει περισσότερες από 3.000 διαδικτυακές εφαρμογές -αξιοποιώντας το Netvolution, ένα διεθνώς αναγνωρισμένο λογισμικό διαχείρισης web και mobile περιεχομένου δικής της ανάπτυξης- για τις μεγαλύτερες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς της λιανικής και του εμπορίου, των τηλεπικοινωνιών, των τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων, των καταναλωτικών αγαθών, του τουρισμού και των μέσων ενημέρωσης. Είναι Gold Certified Partner της Microsoft και Trusted Partner στην Ελλάδα για το Microsoft Azure Cloud Platform.