Σε επιστολή που έστειλε η Nexperia στις αυτοκινητοβιομηχανίες, η οποία είχε ημερομηνία 29 Οκτωβρίου και υπογράφηκε από τον προσωρινό διευθύνοντα σύμβουλό της, Stefan Tilger, ανέφερε ότι η εταιρεία ανέστειλε τις προμήθειες δίσκων πυριτίου στο εργοστάσιό της στο Ντονγκουάν, στην επαρχία Γκουανγκντόνγκ της νότιας Κίνας, στις 26 Οκτωβρίου, λέγοντας ότι ήταν «άμεση συνέπεια της πρόσφατης αποτυχίας της τοπικής διοίκησης να συμμορφωθεί με τους συμφωνημένους συμβατικούς όρους πληρωμής».
Από τις αρχές αυτού του μήνα, η Nexperia έχει εγκλωβιστεί σε μια διαμάχη με την κινεζική μονάδα της, αφού η ολλανδική κυβέρνηση ανέλαβε τον έλεγχο της Nexperia από τον Κινέζο ιδιοκτήτη της, Wingtech Technology, στις 30 Σεπτεμβρίου. Καθαίρεσε επίσης τον Κινέζο διευθύνοντα σύμβουλό της, επικαλούμενη ανησυχίες ότι η Wingtech θα μπορούσε να οικειοποιηθεί την τεχνολογία της.
Η κίνηση της Nexperia να αναστείλει τις προμήθειες δίσκων πυριτίου πάρθηκε αφότου η κινεζική μονάδα της εταιρείας κατασκευής τσιπ ξανάρχισε να προμηθεύει ημιαγωγούς σε Κινέζους πελάτες, αλλά όρισε ότι όλες οι πωλήσεις στους διανομείς θα πρέπει να διευθετηθούν χρησιμοποιώντας το κινεζικό νόμισμα. Προηγουμένως, οι συναλλαγές γίνονταν με ξένα νομίσματα όπως το δολάριο ΗΠΑ.
Η Nexperia παράγει μεγάλους όγκους ημιαγωγών στην Ολλανδία, που χρησιμοποιούνται ευρέως στην αυτοκινητοβιομηχανία και τη βιομηχανία ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης. Η πλειονότητα συσκευάζεται στην Κίνα και πωλείται κυρίως σε διανομείς.
«Ενώ έχουμε διατηρήσει τις αποστολές για όσο διάστημα είναι εμπορικά εφικτό, η συνέχιση της τρέχουσας ροής προμήθειας από τις εγχώριες τοποθεσίες μας δεν δικαιολογείται πλέον», ανέφερε η επιστολή.
«Εάν δεν εκπληρωθούν πλήρως αυτές οι συμβατικές υποχρεώσεις δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την προμήθεια δίσκων πυριτίου στην Κίνα. Η Nexperia αναπτύσσει εναλλακτικές λύσεις για να διασφαλίσει ότι η παροχή συνεχίζεται στους πελάτες μας».
Η Nexperia είπε ότι η απόφαση δεν αντικατοπτρίζει πρόθεση να αποσυρθεί από το εργοστάσιό της στο Ντονγκουάν ή από την κινεζική αγορά στο σύνολό της και ότι παραμένει προσηλωμένη στην επίλυση του ζητήματος.
Η εθνικοποίηση της Nexperia από την ολλανδική κυβέρνηση έγινε καθώς η πίεση των ΗΠΑ στη στην εταιρεία αυξανόταν μετά την τοποθέτηση της Wingtech σε λίστα περιορισμένων εξαγωγών, αν και οι ολλανδικές αρχές λένε ότι το έναυσμα ήταν οι κακές διοικητικές αποφάσεις. Στις 4 Οκτωβρίου, το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας απαγόρευσε στη Nexperia να εξάγει ημιαγωγούς από την Κίνα.
Ο αυτοκινητικός κλάδος έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις πιθανές επιπτώσεις στην παραγωγή, με τη Stellantis να λέει στις 30 Οκτωβρίου ότι είχε δημιουργήσει μια «αίθουσα πολέμου» για να παρακολουθεί την κατάσταση.
Η Volkswagen είπε ότι η παραγωγή στις γερμανικές εγκαταστάσεις της είναι εξασφαλισμένη για την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, αλλά προειδοποίησε ότι οι διακοπές παραμένουν ένας άμεσος κίνδυνος. Η Nissan είπε ότι είχε αρκετούς ημιαγωγούς αυτή τη στιγμή για να παράξει επίσης μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου χωρίς διακοπή.
Στο μεταξύ ορισμένα προϊόντα της Nexperia που κόστιζαν μόλις λίγα κινεζικά σεντς έχουν αυξηθεί σε δύο ή τρία γουάν το καθένα τις τελευταίες δύο εβδομάδες, περισσότερο από 10 φορές του αρχικού τους κόστους.
Διαβάστε ακόμη
Γιατί οι τράπεζες περιορίζουν τις προμήθειες των servicers (πίνακας)
Από την αιγυπτιακή έρημο, στην ευρωπαϊκή πρίζα: Το GREGY αλλάζει τον ενεργειακό χάρτη της Μεσογείου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
