Ο κολοσσός της fast fashion μόδας H&M σχεδιάζει να δημιουργήσει ψηφιακούς κλώνους των μοντέλων του φέτος, εγείροντας περισσότερα ερωτήματα για μια βιομηχανία που παλεύει τόσο με τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης (AI) όσο και με τις επιπτώσεις της στους εργαζόμενους.

Η H&M, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο, δήλωσε στο CNN ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει 30 «ψηφιακούς δίδυμους» των μοντέλων της φέτος, αν και εξακολουθεί να «διερευνά» τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα άβαταρ. Πρόσθεσε ότι συνεργάζεται με άλλους φορείς της βιομηχανίας, όπως τα πρακτορεία και τα ίδια τα μοντέλα, για να πραγματοποιήσει αυτή την πρωτοβουλία με «υπεύθυνο τρόπο».

Τα μοντέλα θα κατέχουν τα δικαιώματα του ψηφιακού τους διδύμου, «δυνητικά θα εργάζονται για οποιαδήποτε μάρκα και θα πληρώνονται σε κάθε περίπτωση, όπως και σε κάθε παραγωγή καμπάνιας», δήλωσε η εταιρεία.

Αν και η δέσμευση αυτή να πληρώνονται τα μοντέλα για την εικόνα τους χαιρετίστηκε από τον Πολ Φλέμινγκ, γενικό γραμματέα του συνδικάτου παραστατικών τεχνών και ψυχαγωγίας Equity του Ηνωμένου Βασιλείου, δήλωσε στο CNN σε δήλωσή του ότι πρέπει «να υποστηριχθεί από την ευρεία υιοθέτηση της προστασίας της ΤΝ στις συνδικαλιστικές συμφωνίες και τη νομοθεσία που προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων», από τις οποίες, όπως είπε, υπάρχουν ελάχιστες.

«Η κούρσα για την «καινοτομία» στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης δεν πρέπει επίσης να είναι ένας αγώνας δρόμου προς τα κάτω για την αύξηση των κερδών», πρόσθεσε. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την ανθρώπινη τέχνη και εργασία, και οι άνθρωποι πρέπει να παραμείνουν στο επίκεντρο των δημιουργικών προσπαθειών».

Η ανακοίνωση της H&M έχει ήδη προκαλέσει κάποιες αντιδράσεις στον κλάδο της μόδας, όπου η σταδιοδρομία πολλών εργαζομένων είναι ήδη επισφαλής.

Η Σάρα Ζιφ, ένα μοντέλο που έγινε ακτιβίστρια της εργασίας και ίδρυσε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Model Alliance με έδρα τη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι έχει «σοβαρές ανησυχίες σχετικά με τη χρήση ψηφιακών αντιγράφων χωρίς ουσιαστική προστασία».

«Σε μια βιομηχανία που ιστορικά ήταν ένα υποβρύχιο για τα δικαιώματα των εργαζομένων, η νέα πρωτοβουλία της H&M εγείρει κρίσιμα ερωτήματα σχετικά με τη συναίνεση και την αποζημίωση και έχει τη δυνατότητα να αντικαταστήσει μια σειρά από εργαζόμενους στη μόδα -συμπεριλαμβανομένων των make-up artists, των hair stylists και άλλων δημιουργικών καλλιτεχνών στην κοινότητά μας», δήλωσε η Ζιφ σε δήλωση που εξέδωσε η Model Alliance.

Η H&M δεν είναι η πρώτη μάρκα που διερευνά τη χρήση αυτών των τεχνολογιών. Η εταιρεία παραγωγής τζιν Levi Strauss & Co. ανακοίνωσε τον Μάρτιο του 2023 ότι θα χρησιμοποιήσει μοντέλα που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη για να «συμπληρώνουν τα ανθρώπινα μοντέλα». Αργότερα διευκρίνισε ότι «δεν μειώνουμε τα σχέδιά μας για ζωντανές φωτογραφήσεις», μετά από έντονες επικρίσεις.

Τον Ιούλιο του περασμένου έτους, η ισπανική μάρκα Mango ξεκίνησε μια καμπάνια που δημιουργήθηκε εξ ολοκλήρου από τεχνητή νοημοσύνη για να προωθήσει μια νέα συλλογή της νεανικής της σειράς.

Εν τω μεταξύ, οι influencers και τα μοντέλα που δημιουργούνται από την ΤΝ γίνονται ολοένα και πιο συνηθισμένα- πέρυσι υπήρξε ακόμη και ο πρώτος διαγωνισμός ομορφιάς με ΤΝ στον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΣτΕ για τις απαγορεύσεις δόμησης σε οικισμούς: Αν θέλετε επεκτάσεις, πολεοδομήστε τους

S&P Global: Οι ΗΠΑ και η Κίνα αντέχουν – προς το παρόν – τις πιέσεις των δασμών

Τραμπ κατά Μπέζος: Γιατί έκανε πίσω η Amazon στην αναγραφή δασμών στα προϊόντα (tweets +vid) (upd)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα