Ο πρωτοπόρος της ΤΝ Τζέφρι Χίντον τονίζει ότι δεν είναι ώρα να εγκαταλείψουν οι νέοι τις σπουδές στην Επιστήμη Υπολογιστών (CS), ακόμη κι αν η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει ριζικά τη βιομηχανία του κώδικα.

«Πολλοί πιστεύουν ότι ένα πτυχίο CS σημαίνει απλώς προγραμματισμό», είπε στο Business Insider. «Το να είσαι μεσαίου επιπέδου προγραμματιστής δεν θα αποτελεί καριέρα για πολύ ακόμη, επειδή η ΤΝ μπορεί να το κάνει».

Παρόλα αυτά, ο Χίντον θεωρεί ότι η αξία του τίτλου σπουδών ξεπερνά κατά πολύ την κωδικοποίηση: «Ένα πτυχίο CS θα παραμείνει πολύτιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Wikipedia

Το μήνυμα των κορυφαίων της τεχνολογίας: η Πληροφορική παραμένει κρίσιμη

Η άποψη του Χίντον ευθυγραμμίζεται με άλλες ηγετικές φωνές στην τεχνολογία.
Ο πρόεδρος της OpenAI, Μπρετ Τέιλορ, που έχει πτυχίο και μεταπτυχιακό στην Πληροφορική από το Στάνφορντ, δηλώνει ότι το CS είναι «εξαιρετικά πολύτιμο».
«Ο προγραμματισμός είναι κάτι πολύ περισσότερο από τη συγγραφή κώδικα. Η Πληροφορική διδάσκει σκέψη συστημάτων», είπε.

Αλλά τα προγράμματα σπουδών πρέπει να εξελιχθούν.
Ο επικεφαλής του Android στη Google, Σαμίρ Σαμάτ, εξηγεί ότι η Πληροφορική πρέπει να επαναπλαισιωθεί γύρω από «την επιστήμη της επίλυσης προβλημάτων».
Ο καθηγητής του UC Berkeley, Χάνι Φαρίτ, τονίζει ότι οι καλύτερες θέσεις εργασίας δεν βρίσκονται πια «στους συνήθεις υπόπτους της Silicon Valley».

Οι πιο συναρπαστικές εφαρμογές βρίσκονται αλλού

Ο Φαρίτ περιγράφει ως πιο ενδιαφέρουσες τις εφαρμογές Πληροφορικής σε τομείς όπως:

  • υπολογιστική ανακάλυψη φαρμάκων
  • ιατρική απεικόνιση
  • υπολογιστική νευροεπιστήμη
  • υπολογιστική χρηματοοικονομική
  • ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες (τέχνη, μουσική)
  • υπολογιστική κοινωνική επιστήμη
  • τεχνολογία πολιτικής

Γιατί πρέπει οι νέοι να μάθουν να προγραμματίζουν

Ο Χίντον παραμένει ένθερμος υποστηρικτής της εκμάθησης κώδικα από μικρές ηλικίες.
Κάποτε ήταν χρήσιμο τόσο διανοητικά όσο και επαγγελματικά, λέει — και εξακολουθεί να είναι μια άσκηση υψηλής νοητικής αξίας.

Παρομοιάζει τη μάθηση προγραμματισμού με τη διδασκαλία λατινικών στις ανθρωπιστικές σπουδές: ακόμη κι αν δεν χρησιμοποιηθούν πρακτικά, εκπαιδεύουν το μυαλό.

«Ακόμη κι αν η ΤΝ γράφει τον κώδικα, η εκμάθηση του προγραμματισμού είναι σαν τα λατινικά. Δεν θα τα μιλήσεις ποτέ, αλλά είναι χρήσιμο να τα μάθεις».

Το πραγματικό ζητούμενο: κριτική σκέψη και ισχυρά θεμέλια

Για τους μαθητές που στοχεύουν να γίνουν μελλοντικοί ερευνητές ή μηχανικοί ΤΝ, ο Χίντον υπογραμμίζει ότι η έμφαση πρέπει να δίνεται όχι σε δεξιότητες που μπορεί σύντομα να αυτοματοποιηθούν, αλλά σε θεμελιώδη εργαλεία σκέψης:

  • μαθηματικά
  • στατιστική
  • θεωρία πιθανοτήτων
  • γραμμική άλγεβρα

«Αυτές οι γνώσεις δεν θα εξαφανιστούν ποτέ», σημειώνει.

Διαβάστε ακόμη

Cetracore Jetoil: Η περιπετειώδης διαδρομή και το ξαφνικό «πάγωμα» των δραστηριοτήτων

Πιερρακάκης: Η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει πιο γρήγορα απ’ όσο πιστεύαμε

Χριστουγεννιάτικο δέντρο: Ενας μαθηματικός τύπος αποκαλύπτει το πώς γίνεται ο ιδανικός στολισμός

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα