Τουρισμός

AirHelp: Πώς να διεκδικήσετε αποζημιώσεις αν είστε ταξιδιώτης

  • newsroom


49.300 ταξιδιώτες δεν διεκδίκησαν αποζημιώσεις πέρυσι το καλοκαίρι στην Ελλάδα

Αποζημιώσεις για καθυστερήσεις στις πτήσεις τους μπορούν να διεκδικήσουν οι ταξιδιώτες που ταξιδεύουν και φέτος στην Ελλάδα.

Η AirHelp, ο γνωστός οργανισμός για τα δικαιώματα των επιβατών παγκοσμίως, αποκάλυψε ότι περισσότεροι από 87.300 επιβάτες που ταξίδεψαν πέρυσι στην Ελλάδα μεταξύ 15 Ιουνίου και 15 Σεπτεμβρίου 2018, μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση από τις αεροπορικές εταιρείες σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ 261 για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.

Παρόλα αυτά, περισσότεροι από 49.300 ταξιδιώτες δεν έχουν λάβει αποζημίωση για προβλήματα που αντιμετώπισαν πέρυσι το καλοκαίρι ενώ κινδυνεύουν να χάσουν την ευκαιρία να λάβουν έως και €600 το άτομο.

«Καθώς η καλοκαιρινή περίοδος συνεχίζεται και οι μετακινήσεις συνεχώς αυξάνονται, οι ταξιδιώτες θα πρέπει να είναι ενήμεροι για τα δικαιώματά τους σε περίπτωση που αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους», αναφέρει η εταιρεία.

Ποια είναι τα δικαιώματα τα επιβατών;

Περισσότερα από εννέα εκατομμύρια άνθρωποι πέταξαν από αεροδρόμια της Ελλάδας το διάστημα 15 Ιουνίου έως και 15 Σεπτεμβρίου 2018. Φέτος, η AirHelp αναμένει ότι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί λόγω του πολύ μεγάλου αριθμού τουριστών. Καθώς οι επιβάτες αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω των συχνών μετακινήσεων αλλά και του συνωστισμού που παρατηρείται στα αεροδρόμια, είναι επιτακτική ανάγκη να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους.

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός ΕΚ 261 προβλέπει ότι οι επιβάτες δικαιούνται αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης πάνω από τρεις ώρες, άρνησης επιβίβασης και ματαίωσης της πτήσης για λόγους που οφείλονται στην αεροπορική εταιρεία όταν πετούν από αεροδρόμιο χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αεροπορική εταιρεία οποιασδήποτε χώρας και προς αεροδρόμιο χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αεροπορική εταιρεία χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σύμφωνα με αυτόν τον Κανονισμό, οι επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση έως και €600 το άτομο μέχρι και τρία χρόνια μετά την πτήση. Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να αποποιηθούν της συγκεκριμένης υποχρέωσης σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως άσχημες καιρικές συνθήκες, τρομοκρατία ή δολιοφθορά ή εξαιτίας κινδύνων για την ασφάλεια των επιβατών όπως θέματα ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας.

Ο μεγαλύτερος αριθμός επιβατών που αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους και δικαιούνται αποζημίωση παρατηρήθηκε στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Ηρακλείου Κρήτης, της Κέρκυρας, της Θεσσαλονίκης και της Ρόδου. Αντίστοιχα, ο μικρότερος αριθμός επιβατών ήταν σε αεροδρόμια όπως της Κοζάνης, της Σκύρου και της Λήμνου.

Η AirHelp ανέλυσε τον αριθμό των επιβατών που δικαιούνταν αποζημίωση για κάποια πτήση που πραγματοποιήθηκε από τις 15 Ιουνίου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2018. Σύμφωνα με την έρευνα Yougov που υλοποιήθηκε για λογαριασμό της AirHelp το 2018, το 66% των ταξιδιωτών που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους, διεκδικούν αποζημίωση, και από αυτούς το 66% δηλώνει ότι την έλαβε. Κατά συνέπεια, ο εκτιμώμενος αριθμός των επιβατών που δεν έχουν λάβει αποζημίωση ενώ θα μπορούσαν, προκύπτει από την ακόλουθη φόρμουλα: συνολικός αριθμός επιβατών που δικαιούνται αποζημίωση x 0,66 x 0,66.