Η μεγάλη τάση του φετινού καλοκαιριού στην ταξιδιωτική αγορά των ΗΠΑ δεν είναι ούτε οι νέοι προορισμοί ούτε οι πολυτελείς εμπειρίες. Είναι η… αναμονή. Οι Αμερικανοί καταναλωτές καθυστερούν να κλείσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ελπίζοντας σε καλύτερες τιμές – μια ένδειξη επιβράδυνσης της αγοράς που έχει σημάνει συναγερμό στις μεγάλες τουριστικές εταιρείες.

Οι κρατήσεις μειώνονται παρά τις πτώσεις τιμών

Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας Flighthub, οι κρατήσεις πτήσεων για το καλοκαίρι έχουν μειωθεί κατά 10% σε σχέση με πέρυσι, ακόμη και αν οι μέσες τιμές έχουν υποχωρήσει κατά 7%. Οι πτήσεις προς μακρινούς προορισμούς, όπως το Σίδνεϊ, είναι φέτος έως και 23% φθηνότερες, σύμφωνα με την Kayak. Ωστόσο, η μείωση τιμών δεν φαίνεται να αρκεί για να ενισχύσει τη ζήτηση.

Το ίδιο σκηνικό επικρατεί και στα ξενοδοχεία: ο CEO της Marriott, Άντονι Καπουάνο, σημειώνει ότι τα περιθώρια για υψηλές τιμές έχουν μειωθεί αισθητά σε σχέση με την αρχή της μεταπανδημικής ανάκαμψης. Σύμφωνα με την πλατφόρμα CoStar, οι κρατήσεις στις μεγάλες πόλεις των ΗΠΑ παραμένουν στάσιμες ή μειώνονται σε σχέση με πέρυσι, ενώ οι μέσες τιμές δωματίων προβλέπεται να αυξηθούν μόλις κατά 1,3% το 2025.

Οι ταξιδιώτες περιμένουν προσφορές

Μπροστά στη χαμηλή ζήτηση, οι εταιρείες του κλάδου στρέφονται σε κινήσεις προσέλκυσης πελατών. «Περιμένουμε να δούμε προσφορές όπως “μείνε δύο βράδια, πάρε το τρίτο δωρεάν”», αναφέρει ο αναλυτής φιλοξενίας Τζαν Φράιταγκ της CoStar.

Αυτό ακριβώς ελπίζει και η Τζάκι Λάφερτι, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων από το Λος Άντζελες, η οποία εγκατέλειψε τα σχέδια για διακοπές στη Χαβάη ή τη Φλόριντα και αποφάσισε να μείνει στην Καλιφόρνια. «Όταν βάλαμε κάτω το κόστος πτήσεων, ξενοδοχείου και ενοικιαζόμενου αυτοκινήτου, έμοιαζε υπερβολικό», λέει όπως μεταδίδει το Reuters.

Η πίεση του πληθωρισμού και το ακριβό δολάριο

Οι ανησυχίες για την οικονομία, σε συνδυασμό με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του δολαρίου, ωθούν τους Αμερικανούς καταναλωτές να είναι πιο προσεκτικοί με τα έξοδά τους. Σύμφωνα με την Deloitte, ενώ τον Μάρτιο οι Αμερικανοί σχεδίαζαν να αυξήσουν τον προϋπολογισμό του μεγάλου καλοκαιρινού ταξιδιού τους κατά 13%, τον Απρίλιο είχαν ήδη αναθεωρήσει τις προβλέψεις, σκοπεύοντας να ξοδέψουν τα ίδια με πέρυσι.

Το δολάριο έχει χάσει περίπου 10% από τα μέσα Ιανουαρίου – εξέλιξη που κάνει τις διακοπές στο εξωτερικό πιο ακριβές. Πολλοί επιλέγουν πλέον πιο κοντινούς προορισμούς ή εσωτερικό τουρισμό. Ο ταξιδιωτικός πράκτορας Τσιράγκ Παντσάλ που ειδικεύεται σε τουρισμό πολυτελείας αναφέρει ότι οι πελάτες του, που πέρυσι πήγαν στην Ευρώπη, φέτος προτιμούν τον Καναδά ή την Καραϊβική.

Διαβάστε ακόμη

UBS: Οι πιθανότητες ύφεσης στις ΗΠΑ αυξάνονται ξανά – Επιδείνωση σε όλα τα μέτωπα (γραφήματα)

TACO: Το ειρωνικό αρκτικόλεξο που κυκλοφορεί στη Wall Street και εξοργίζει τον Τραμπ

Γιατί το ράλι του πετρελαίου μετά το «Περλ Χάρμπορ της Ρωσίας» μπορεί να αποδειχθεί βραχυπρόθεσμο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα