Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο επιβάτες να έρχονται αντιμέτωποι με καθυστερήσεις ή ακυρώσεις πτήσεων, γεγονός που συχνά προκαλεί απώλεια χρόνου, στρες και αλλαγή σχεδίων. Οι επιπτώσεις δεν περιορίζονται μόνο στους ταξιδιώτες, αλλά και στις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες υφίστανται οικονομικές και λειτουργικές απώλειες.

Τέσσερα σημεία-κλειδιά για να προστατευθείτε

Για να μη βρεθείτε απροετοίμαστοι, είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα βασικά δικαιώματα σας όταν μια πτήση καθυστερεί ή ακυρώνεται. Μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση, αλλαγή πτήσης ή επιστροφή χρημάτων, ανάλογα με την πολιτική της εταιρείας και τον λόγο της διακοπής.

Ζητήστε εναλλακτική πτήση ή μεταφορά

Σε περίπτωση ακύρωσης, επικοινωνήστε με την αεροπορική εταιρεία και εξετάστε αν μπορείτε να ταξιδέψετε με άλλη πτήση. Πολλές εταιρείες σας προσφέρουν εναλλακτικά δρομολόγια ή επιστροφή χρημάτων, είτε με τη μορφή μετρητών είτε κουπονιών. Μερικές φορές μπορεί να έχετε την επιλογή να μεταβείτε στον προορισμό σας με τρένο ή άλλη εταιρεία.

Δικαίωμα επιστροφής χρημάτων και αποζημίωσης

Αν η πτήση ξεκινούσε ή κατέληγε στο Ηνωμένο Βασίλειο ή την ΕΕ, ή αν η αεροπορική εταιρεία ανήκει σε αυτές τις περιοχές, τότε δικαιούστε επιστροφή χρημάτων ή αντικατάσταση της πτήσης. Αν η καθυστέρηση ή ακύρωση οφείλεται σε υπαιτιότητα της εταιρείας, μπορεί να αποζημιωθείτε για γεύματα, διαμονή ή επικοινωνία, ανάλογα με τις συνθήκες.

Αν είχατε κλείσει μέσω ταξιδιωτικού πρακτορείου, αυτός μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση εκ μέρους σας ή να σας κατευθύνει στον σωστό φορέα. Για πτήσεις εκτός ΕΕ ή από μη ευρωπαϊκές εταιρείες, η υποχρέωση αποζημίωσης ίσως δεν ισχύει.

Τι ισχύει για την αποζημίωση λόγω καθυστέρησης

Αν σας ειδοποιήσουν για την ακύρωση λιγότερο από δύο εβδομάδες πριν την αναχώρηση, και η αιτία ανήκει στην ευθύνη της εταιρείας, τότε πιθανώς δικαιούστε αποζημίωση. Δεν ισχύει σε περιπτώσεις κακοκαιρίας, απεργιών ή καταστάσεων ανωτέρας βίας. Το ύψος της αποζημίωσης εξαρτάται από τη διάρκεια της καθυστέρησης και την απόσταση του ταξιδιού.

Επικοινωνήστε με την εταιρεία ή τον πράκτορά σας

Αντιμετωπίζοντας τέτοιες καταστάσεις, είναι σημαντικό να επικοινωνήσετε άμεσα με την αεροπορική εταιρεία ή το ταξιδιωτικό γραφείο. Στους επίσημους ιστότοπους των εταιρειών, συνήθως στις ενότητες «Επικοινωνία» ή «Συχνές ερωτήσεις», μπορείτε να βρείτε τις πολιτικές ακυρώσεων και αλλαγών. Η καλή ενημέρωση σας προσφέρει ασφάλεια και δυνατότητα άμεσης αντίδρασης σε έκτακτα περιστατικά.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα Plum: Σχεδόν 2 στους 3 Ελληνες είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις επενδύσεις

Αναστέλλεται η λειτουργία των Allou! Fun Park και Kidom

UBS για ελληνικές τράπεζες: Δυναμική πορεία με ελκυστικές αποτιμήσεις – Οι νέες τιμές-στόχοι και τα περιθώρια ανόδου (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα