Ανοδική ζήτηση συνολικά για την Ελλάδα και μεγάλη αύξηση στην Αθήνα, η οποία ενισχύει συνεχώς και τον ρόλο της ως κόμβου για ταξίδια στην υπόλοιπη χώρα.
Ακριβώς αυτά τα δύο δεδομένα, σε συνδυασμό και με τη μεγαλύτερη ζήτηση από τους ίδιους τους Ελληνες για περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό, είναι που έκαναν την easyJet να έχει εστιάσει περισσότερο από φέτος στον προορισμό «Ελλάδα», αυξάνοντας σημαντικά τις προσφερόμενες αεροπορικές θέσεις για τους ελληνικούς προορισμούς, αλλά και ειδικά για την Αθήνα τόσο για τη φετινή θερινή περίοδο όσο και για το επόμενο καλοκαίρι. Το πρόγραμμα καλοκαιρινών πωλήσεων του 2026 για την αεροπορική, που έχει παρουσία από το 1998 στη χώρα μας, περιλαμβάνει περισσότερες από 2,7 εκατομμύρια θέσεις το θερμό τρίμηνο από τα μέσα Ιουνίου έως τα μέσα Σεπτεμβρίου από και προς ελληνικούς προορισμούς, οι οποίες ήδη είναι διαθέσιμες για κρατήσεις.

Φέτος η αεροπορική προσφέρει συνολικά 5,5 εκατομμύρια αεροπορικές θέσεις και μόνο από την Αθήνα οι προσφερόμενες είναι διπλάσιες σε σχέση με μία διετία πριν, στα 1,2 εκατομμύρια θέσεις.
Σημειωτέον ότι η easyJet, που έχει θέσει πλέον τον στόχο να καταστεί η βασική εταιρεία χαμηλού κόστους που θα συνδέει την ελληνική πρωτεύουσα με μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, ήταν η πρώτη αεροπορική χαμηλού κόστους που επιχείρησε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», όταν αυτό ξεκίνησε να λειτουργεί τον Μάρτιο του 2001. Τώρα, εν έτει 2025, η αυξημένη ζήτηση από την Ελλάδα για το εξωτερικό, και δη από την Αθήνα, έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της παρουσίας της εταιρείας στη χώρα μας, ειδικά για τη διετία 2025-2026.

«Από το 1998 έχουμε μια σταθερά αυξανόμενη παρουσία στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα στην Αθήνα», δηλώνει στο «business stories» ο κ. Λορέντζο Λαγκόριο, επικεφαλής της easyJet για τις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου. «Μέσα στα χρόνια αυτά έχουμε μεταφέρει πάνω από 11 εκατομμύρια επιβάτες προς και από την Αθήνα και πάνω από 40 εκατομμύρια προς και από την Ελλάδα. Ετησίως μεταφέρουμε πλέον γύρω στα 5 εκατομμύρια επιβάτες με περίπου 150 διαδρομές από τις κύριες ευρωπαϊκές αγορές μας προς τη χώρα.

Το 2025 έχουμε ενισχύσει την παρουσία μας επεκτείνοντας το δίκτυο πτήσεών μας από την Αθήνα, προσφέροντας περισσότερες απευθείας συνδέσεις με δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις και επιλεγμένους καλοκαιρινούς προορισμούς. Συγκεκριμένα, φέτος προσφέρουμε πάνω από 1,2 εκατομμύρια θέσεις από την Αθήνα, που αντιπροσωπεύει αύξηση 100% σε σχέση με το 2023.

Η Ελλάδα είναι επίσης μια σημαντική αγορά για την easyJet holidays, που είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους παρόχους πακέτων διακοπών, λειτουργώντας κυρίως από το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και από την Ελβετία, τη Γερμανία και τη Γαλλία. Η easyJet holidays αυτή τη στιγμή προσφέρει πάνω από 900 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, και γι’ αυτό το καλοκαίρι βλέπουμε χιλιάδες πελάτες να αναχωρούν για δημοφιλείς περιοχές της χώρας, όπως η Ρόδος, η Κρήτη και η Κέρκυρα, με τα πακέτα διακοπών μας».

Η ζήτηση ανά την Ευρώπη

Η easyJet έχει ένα ευρύ δίκτυο στην ευρωπαϊκή αγορά με το επιχειρησιακό της μοντέλο που λειτουργεί με 31 βάσεις σε οκτώ χώρες, έναν στόλο που περιλαμβάνει πάνω από 355 αεροσκάφη και περισσότερες από 1.200 συνδέσεις που καλύπτουν 38 χώρες και 164 αεροδρόμια, με ένα κοινό άνω των 100 εκατομμυρίων επιβατών σε ετήσια ζήτηση. Για τη ζήτηση φέτος όσον αφορά τα ταξίδια των Ευρωπαίων, που αποτελούν και τη μεγαλύτερη δεξαμενή εισερχόμενου τουρισμού για την Ελλάδα, ο κ. Λαγκόριο διαπιστώνει ότι «παραμένει ισχυρή, παρά την οικονομική αβεβαιότητα και τις γεωπολιτικές προκλήσεις. Παρακολουθούμε συνεχώς την κατάσταση και μπορούμε να προσαρμόσουμε το δίκτυό μας στις τρέχουσες συνθήκες για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να καλύψουμε τις ανάγκες των επιβατών μας και να παράσχουμε αξιόπιστες και βολικές επιλογές ταξιδιού. Από την Ελλάδα ξεχωρίζουν αστικοί προορισμοί όπως η Λισαβόνα, η Νάπολη και το Μιλάνο ως οι πιο δημοφιλείς, αλλά και προορισμοί αναψυχής όπως η Μαγιόρκα και η Μάλαγα που βλέπουμε ότι προσελκύουν μεγάλο αριθμό Ελλήνων ταξιδιωτών αυτό το καλοκαίρι».

Οσον αφορά τους ελληνικούς προορισμούς που προτιμώνται στο δίκτυο της easyJet φέτος, «η Αθήνα, η Κρήτη, η Ρόδος και η Σαντορίνη είναι από τους πιο δημοφιλείς για τους ταξιδιώτες μας. Το 2024 παρατηρήσαμε σημαντική αύξηση στη ζήτηση για πτήσεις προς την Αθήνα. Αυτή η τάση συνεχίζεται και φέτος, με την ελληνική πρωτεύουσα να διατηρεί τη θέση της ως κορυφαίου προορισμού και να ενισχύει τον ρόλο της ως κόμβου για επιβάτες που επιθυμούν να εξερευνήσουν την Ελλάδα.

Οι προβλέψεις μας για τις ροές προς την Ελλάδα φέτος είναι αισιόδοξες: η χώρα ήταν ανέκαθεν ένας από τους αγαπημένους προορισμούς για τους πελάτες μας. Κάναμε μια σημαντική επένδυση στην Ελλάδα το 2025 εισάγοντας νέες διαδρομές και αυξάνοντας τη χωρητικότητα των υφιστάμενων. Αυτή η επένδυση αντικατοπτρίζει τις προσδοκίες μας για αυξανόμενη ζήτηση, αλλά και τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε οικονομικές και άνετες επιλογές ταξιδιού στους διεθνείς πελάτες μας, καθώς και στους αυξανόμενους Ελληνες πελάτες μας».

Καθυστερήσεις και τιμές εισιτηρίων

Σε σχέση με τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των αερομεταφορών στην Ευρώπη φέτος, ο κ. Λαγκόριο προτάσσει «την παρούσα κατάσταση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας σε όλη την ευρωπαϊκή αγορά, που χρειάζεται άμεση μεταρρύθμιση για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια. Σε ολόκληρη την Ευρώπη παρατηρούμε χρόνιες ελλείψεις προσωπικού, ξεπερασμένες υποδομές και κακό συντονισμό, που προκαλούν περιορισμούς στον αριθμό πτήσεων και οδηγούν τελικά σε πολλές καθυστερήσεις και ακυρώσεις, γεγονός που είναι εκτός του ελέγχου των αεροπορικών και επηρεάζουν το ταξιδιωτικό κοινό.

Ως εταιρεία, σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον και προς την κατεύθυνση της διασφάλισης της ομαλής εμπειρία ταξιδιού, επενδύουμε στη βελτίωση της λειτουργίας μας, ώστε να μετριάσουμε τις συνέπειες αυτών των εξωτερικών παθογενειών στους πελάτες μας».

Ο ίδιος απαντά και στο θέμα των (ακριβότερων) τιμών των εισιτηρίων για τα ταξίδια ανά την Ευρώπη, που είναι στο επίκεντρο της κριτικής. Οι αεροπορικές, από την πλευρά τους, αποδίδουν τις αυξήσεις σε παράγοντες όπως η άνοδος της ζήτησης λόγω και των μικρότερης διάρκειας αλλά συχνότερων ταξιδιών, οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις για τη χρήση πιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, τα αυξημένα τέλη, ο μειωμένος στόλος των αεροσκαφών, π.χ. με καθυστερήσεις στις παραδόσεις.

Διαβάστε ακόμη 

Αλάσκα: Η συνάντηση Τραμπ – Πούτιν έγινε, αλλά ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται (vids) 

Τέλης Μυστακίδης: Ο αθόρυβος Κροίσος με την περιουσία των $3 δισ. (pic)

ΑΑΔΕ: Ποιοι γλιτώνουν από τα χρέη εταιρειών και πώς 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα