Δεν υπάρχει χειρότερο σενάριο για έναν ταξιδιώτη από το να φτάνει στον προορισμό του και να διαπιστώνει ότι η βαλίτσα του δεν ταξίδεψε μαζί του ή – ακόμα χειρότερα – έχει σταλεί αλλού. Η σκέψη αυτή μπορεί να προκαλέσει πανικό, ειδικά όταν διαπιστώνει ότι οι διακοπές του ξεκινούν με σοβαρό πρόβλημα. Πώς πρέπει όμως να αντιδράσετε σε μια τέτοια κατάσταση, εάν η αεροπορική εταιρεία καθυστερήσει, καταστρέψει ή απωλέσει την αποσκευή σας;

Αν και η ανάκτηση χαμένων αποσκευών φαίνεται περίπλοκη, με μερικές απλές πρακτικές μπορείτε να μειώσετε τις επιπτώσεις ή και να επιλύσετε γρήγορα το πρόβλημα.

Πριν την αναχώρηση

Επιλέξτε πτήσεις χωρίς ανταποκρίσεις: Αν θέλετε να μειώσετε τον κίνδυνο απώλειας αποσκευών, προτιμήστε απευθείας πτήσεις ή δρομολόγια με αρκετό χρόνο στις ενδιάμεσες στάσεις.

Τα προβλήματα είναι συχνότερα όταν η βαλίτσα πρέπει να αλλάξει αεροσκάφος με περιορισμένο χρόνο ανάμεσα στις πτήσεις, ιδιαίτερα σε διεθνή ταξίδια.

Βγάλτε φωτογραφίες: Φωτογραφίστε το εσωτερικό της βαλίτσας πριν τη συσκευάσετε και στη συνέχεια την εξωτερική της όψη. Αυτό διευκολύνει τον εντοπισμό της και την τεκμηρίωση αποζημίωσης.

Χρησιμοποιήστε εφαρμογές εντοπισμού: Πολλές εταιρείες προσφέρουν δυνατότητα παρακολούθησης των αποσκευών μέσω εφαρμογών. Ειδικά με την τεχνολογία AirTags της Apple, μπορεί να γίνει άμεσος εντοπισμός του στίγματος.

Στο αεροδρόμιο

Αποφύγετε την τελευταία στιγμή: Αν καθυστερήσετε στον έλεγχο αποσκευών, αυξάνεται ο κίνδυνος να μη φτάσουν στον τελικό προορισμό. Αφήστε χρόνο για τις εσωτερικές διαδικασίες.

Ελέγξτε την ετικέτα: Κατά το check-in, επιβεβαιώστε ότι ο προορισμός στην ετικέτα της βαλίτσας είναι ο σωστός. Μην πετάτε το εισιτήριο ή το απόκομμα των αποσκευών πριν τις παραλάβετε.

Αν η αποσκευή αργήσει

Ψάξτε στους διπλανούς ιμάντες: Μπορεί η βαλίτσα να έχει μεταφερθεί σε άλλο σημείο. Αν δεν τη βρείτε, κατευθυνθείτε αμέσως στο γραφείο απολεσθέντων.

Εφόσον εντοπιστεί, θα σας την αποστείλουν με την επόμενη διαθέσιμη πτήση.

Συμπληρώστε αναφορά: Δηλώστε άμεσα την απώλεια και καταγράψτε λεπτομέρειες για το περιεχόμενο και την εμφάνιση της αποσκευής. Αυτή η διαδικασία είναι αναγκαία για την έναρξη του εντοπισμού και τυχόν αποζημίωσης.

Κρατήστε αποδείξεις αγορών: Εάν αναγκαστείτε να αγοράσετε είδη πρώτης ανάγκης λόγω απουσίας της βαλίτσας, κρατήστε τα παραστατικά. Αυτά είναι σημαντικά για πιθανή αποζημίωση.

Σε περίπτωση οριστικής απώλειας ή ζημιάς

Ενημερωθείτε για την πολιτική της εταιρείας: Επισκεφθείτε τον ιστότοπο της αεροπορικής και διαβάστε τους όρους αποζημίωσης. Αν υπάρξει καθυστέρηση στην καταβολή, υποβάλετε καταγγελία.

Για φθορές: Εάν η αποσκευή είναι κατεστραμμένη, δηλώστε τη ζημιά αμέσως. Ωστόσο, να γνωρίζετε ότι η ευθύνη της εταιρείας δεν καλύπτει ορισμένα αντικείμενα ή ζημιές από κακή συσκευασία.

Ασφαλιστική κάλυψη

Η ασφάλιση για αποσκευές διακρίνεται σε δύο βασικές κατηγορίες: καθυστέρηση και απώλεια. Ανάλογα με το πρόγραμμα που έχετε, μπορείτε να αποζημιωθείτε για τις καθυστερήσεις ή την πλήρη απώλεια της αποσκευής σας.

Ακολουθώντας αυτές τις οδηγίες, μπορείτε να αποφύγετε πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις και να διαχειριστείτε πιο ψύχραιμα τις δυσλειτουργίες ενός ταξιδιού.

Διαβάστε ακόμη 

Goldman Sachs: «Ταύρος» για τις ελληνικές μετοχές – Αναβαθμίζεται η τιμή στόχος για τον Γενικό Δείκτη (γραφήματα)

Οπτικές ίνες σε παγετώνες μπορεί να προβλέψουν φυσικές καταστροφές

Ρεύμα: Μεγάλη αλλαγή στα τιμολόγια από 1η Αυγούστου – Τι πρέπει να γνωρίζετε 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα