search icon

Τουρισμός

Τουρισμός: Αυτά τα ελληνικά νησιά έχουν τις μεγαλύτερες πληρότητες

Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονος, Πάρος, Νάξος και γενικότερα Κυκλάδες, και Νότιο Αιγαίο, πρωταγωνίστησαν στις ελεύσεις επισκεπτών

Ψήφο εμπιστοσύνης στο «ελληνικό καλοκαίρι» και την Ελλάδα δίνουν φέτος ξένοι και Έλληνες επισκέπτες, πλημμυρίζοντας τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, με πληρότητες σε καταλύματα που σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασαν και το 85%.

«Mέχρι στιγμής έχουμε ξεπεράσει τα 6 εκατ. επισκέπτες από το εξωτερικό, λαμβάνοντας υπόψη και τα τελευταία στοιχεία του Αυγούστου. Τους τελευταίους δύο μήνες, φαίνεται ότι θα ξεπεράσουμε τα 2 εκατ. επισκέπτες ανά μήνα, μια επίδοση που είχαμε να δούμε από το 2019», σύμφωνα με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη.

Προς επίρρωση των παραπάνω, και τα πρόσφατα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος για τον μήνα Ιούνιο καταγράφουν άνοδο κατά 317,1% στις αφίξεις τουριστών, καθώς ξεπέρασαν το 1 εκατ., με τις πρώτες θέσεις να έχουν οι Γερμανοί (237.000) και οι Γάλλοι (85.000). Στο μεταξύ, οι τουριστικές εισπράξεις, πάντα σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο του 2021, αυξήθηκαν κατά 51% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκαν στο 1,1 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο αυτό, φορείς της τουριστικής βιομηχανίας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κάνουν λόγο για μια «ανάσα» οικονομική και μεταφέρουν το στοίχημα για τη φετινή περίοδο στο δίμηνο του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου και πώς αυτό θα εξελιχθεί σε αφίξεις. Για τον λόγο αυτό, ζητούν την ασφαλή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων από όλους, προκειμένου η Ελλάδα να συνεχίσει να μαγνητίζει τους επισκέπτες της.

ΕΟΤ: Προσοχή στα υγειονομικά μέτρα, για ένα καλό ταμείο στο τέλος της σεζόν

Στην παρέμβασή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, τονίζει εμφατικά ότι «η προετοιμασία μας στον ΕΟΤ για τη φετινή σεζόν είχε ξεκινήσει ήδη από πέρυσι. Με μία νέα καμπάνια, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα, αλλά και εξαιρετικά ευέλικτη, αλλά και με συμφωνίες με αεροπορικές και tour operators, προετοιμαστήκαμε πολύ στοχευμένα στον τομέα της προβολής. Η σεζόν ξεκίνησε αναγνωριστικά τον Ιούνιο, αλλά, όπως είχαμε εκτιμήσει, οι τουριστικές ροές κινήθηκαν εξαιρετικά καλά και τον Ιούλιο και τον Αύγουστο».

Για τον κ. Φραγκάκη, το ζητούμενο του ανοίγματος του ελληνικού τουρισμού ήταν και παραμένει η ασφάλεια. «Εκεί πρέπει να προσέξουμε πολύ όλοι, ώστε να έχουμε αντίστοιχα καλές ροές τον Σεπτέμβριο και, γιατί όχι, και τον Οκτώβριο. Η τήρηση των μέτρων, η ενίσχυση των εμβολιασμών και η υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκόμενους μπορούν να φέρουν ένα καλό  «ταμείο» για τον τουρισμό μας στο τέλος της φετινής σεζόν», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ.

Οι πρωταγωνιστές του καλοκαιριού

Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονος, Πάρος, Νάξος και γενικότερα Κυκλάδες, και Νότιο Αιγαίο, πρωταγωνίστησαν στις ελεύσεις επισκεπτών, όπως τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ταξιδιωτικών Γραφείων, Λύσσανδρος Τσιλίδης.

Ουσιαστικά δεν υπάρχει ελληνικός προορισμός που δεν δέχτηκε το ρεύμα της τουριστικής κίνησης, σημείωσε ο κ. Τσιλίδης και υπογράμμισε ότι αποδείχτηκε πως πλέον οι διακοπές είναι ανάγκη για τους πολίτες και όχι πολυτέλεια. Ωστόσο, παρά την άνθιση των αφίξεων στους ελληνικούς προορισμούς, τα τουριστικά γραφεία δεν έχουν μέρισμα σε αυτή την άνοδο, αφού, όπως εξηγεί ο κ. Τσιλίδης, οι επισκέπτες από τις αγορές του εξωτερικού κινήθηκαν με αυτόνομα πακέτα και όχι με οργανωμένα, όπως αυτά διακινούνται από τα τουριστικά γραφεία.

Στα σημαντικά της φετινής τουριστικής χρονιάς για την ξενοδοχειακή βιομηχανία της χώρας παραμένει το γεγονός ότι 140.000 θέσεις εργασίας έλειψαν από τα ξενοδοχεία της χώρας. Σύμφωνα με τον κ. Αγγελόπουλο, μεγάλος μέρος του εργατικού δυναμικού των ξενοδοχείων κατευθύνθηκε σε σούπερ μάρκετ, υπηρεσίες παράδοσης και εστίασης, ενώ ένα ποσοστό επέλεξε να φύγει στο εξωτερικό.

Τέλος, το επόμενο διάστημα αναμένεται να τεθεί στο επίκεντρο της ατζέντας των φορέων των ξενοδόχων το ζήτημα της βραχυχρόνιας μίσθωσης και των αρρυθμιών που προκαλεί, όπως εξηγούν, στην προσφορά των υπηρεσιών φιλοξενίας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σε κανένα κατάλυμα της βραχυχρόνιας μίσθωσης δεν εφαρμόστηκε κανένα υγειονομικό πρωτόκολλο, όπως σημειώνουν. Την ίδια στιγμή, στους ξενοδοχειακούς χώρους ούτε η μουσική δεν επιτρεπόταν, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος.

Διαβάστε ακόμη:

«Δειλά» χαμόγελα στην αγορά: Ένας στους τρεις εμπόρους με αύξηση τζίρου στις θερινές εκπτώσεις (πίνακες)

«Στάμου» vs «Δημητρίου»: Η μάχη του ρυζόγαλου

Οι κροίσοι που τινάζουν την ποδοσφαιρική μπάνκα στον αέρα

Exit mobile version