Τα τραγέτι, οι χαρακτηριστικές βάρκες που διασχίζουν το Μεγάλο Κανάλι, αποτέλεσαν για δεκαετίες ένα πρακτικό μέσο μεταφοράς των κατοίκων της Βενετίας, γεφυρώνοντας τις δύο όχθες σε σημεία όπου δεν υπάρχουν γέφυρες. Με εισιτήριο μόλις 2 ευρώ για τους επισκέπτες – και 0,70 ευρώ για τους μόνιμους κατοίκους – τα τραγέτι προσελκύουν όλο και περισσότερους τουρίστες, καθώς αποτελούν έναν οικονομικό τρόπο να ζήσουν την εμπειρία μιας βόλτας με γόνδολα, που στοιχίζει πλέον 90 ευρώ για μισή ώρα.

Η τουριστική πίεση και οι αντιδράσεις των κατοίκων

Η αυξημένη προβολή μέσω διαδικτύου και η ενσωμάτωση των στάσεων στους χάρτες του Google Maps έφεραν κύματα επισκεπτών στα τραγέτι. Σταθμοί όπως αυτός του San Tomà, που στο παρελθόν εξυπηρετούσε σχεδόν αποκλειστικά Βενετσιάνους, σήμερα γεμίζουν με ουρές που εκτείνονται στο πεζοδρόμιο. Οι ντόπιοι καταγγέλλουν ότι η υπηρεσία έχει χάσει τον χαρακτήρα της ως καθημερινό μέσο μετακίνησης και ζητούν μέτρα για την προστασία της.

Προτάσεις για αύξηση τιμών και προτεραιότητα στους ντόπιους

Κάτοικοι και διαχειριστές των τραγετίων υποστηρίζουν ότι η υφιστάμενη διαφοροποίηση τιμών δεν αρκεί. Πολλοί ζητούν η υπηρεσία να παραμείνει δωρεάν για τους Βενετσιάνους και να γίνει ακριβότερη για τους επισκέπτες που τη χρησιμοποιούν ως τουριστικό αξιοθέατο. Παράλληλα, προτείνεται η δημιουργία προτεραιότητας για τους μόνιμους κατοίκους, ανάλογα με το σύστημα που ισχύει ήδη στα vaporetto, όπου υπάρχουν ξεχωριστές είσοδοι για ντόπιους και τουρίστες.

Η πρόταση για αφαίρεση στάσεων από τους χάρτες

Ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, ζητώντας την αφαίρεση των στάσεων τραγετίων από τις ψηφιακές πλατφόρμες χαρτογράφησης, προκειμένου να περιοριστεί η μαζική τουριστική χρήση. Υπενθυμίζουν ότι παρόμοια τακτική ακολουθήθηκε πρόσφατα στη Βαρκελώνη με λεωφορειακή γραμμή που οδηγούσε στο δημοφιλές πάρκο Güell. Θεωρούν ότι μια τέτοια λύση θα μπορούσε να μειώσει τις ουρές και να διασφαλίσει τον κοινωνικό χαρακτήρα του μέσου.

Οι επιφυλάξεις των γονδολιέρηδων

Παρά τις προτάσεις, οι γονδολιέρηδες εμφανίζονται διχασμένοι. Από τη μία πλευρά αναγνωρίζουν την ανάγκη στήριξης των κατοίκων, από την άλλη τονίζουν ότι οι τουρίστες αποτελούν σημαντική πηγή εισοδήματος, ειδικά σε μια πόλη με συνεχώς μειούμενο μόνιμο πληθυσμό. Υπογραμμίζουν όμως ότι τα τραγέτι δεν πρέπει να πλασάρονται ως τουριστικό προϊόν, αλλά να παραμένουν μέσο μετακίνησης. Μάλιστα, ζητούν κυρώσεις για όσους διαφημίζουν τα τραγέτι ως «φθηνή γόνδολα», θεωρώντας ότι η πρακτική αυτή διαστρεβλώνει τον σκοπό τους και επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την πόλη.

Ένα πρόβλημα που κορυφώνεται ενόψει του φεστιβάλ

Οι εντάσεις αυτές συμπίπτουν με την περίοδο που η Βενετία υποδέχεται εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου. Η ανησυχία είναι ότι η ήδη κορεσμένη υπηρεσία θα δεχτεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση, δημιουργώντας προβλήματα στην καθημερινότητα των κατοίκων. Οι Αρχές καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην ανάγκη στήριξης του τουρισμού και στη διαφύλαξη των υποδομών για τους μόνιμους πολίτες.

Διαβάστε ακόμη

Πώς τα Κέντρα Ερευνας και Καινοτομίας μετασχηματίζουν τις οικονομίες – Τι μπορεί να κερδίσει η Ελλάδα από την επένδυση της ION (pics)

«Αγώνας δρόμου» για τα ψηφιακά έργα – Η τελική ευθεία του RRF και οι άλλες προκηρύξεις

Νέο φοροκίνητρο με τις αποδείξεις για να αφήσουν οι πολίτες τα μετρητά

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα