Διαρροή ηλεκτρονικού μηνύματος αποκάλυψε ότι το προσωπικό των αεροδρομίων στη Βρετανία λαμβάνει χρηματική ανταμοιβή κάθε φορά που εντοπίζει επιβάτη της easyJet με υπέρβαρες αποσκευές.

Συγκεκριμένα, εργαζόμενοι της Swissport – εταιρείας που διαχειρίζεται επιβάτες στα αεροδρόμια – κερδίζουν 1,20 λίρες (1 λίρα καθαρά) για κάθε αποσκευή που παραλαμβάνεται στην πύλη, σύμφωνα με μήνυμα που απευθύνεται σε προσωπικό επτά αεροδρομίων στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Αγγλονορμανδικές Νήσους, όπως το Μπέρμιγχαμ, η Γλασκόβη, το Τζέρσεϋ και το Νιούκασλ.

Το email, που εξηγεί το πρόγραμμα «κινήτρων για τις αποσκευές στις πύλες της easyJet», αναφέρει πως οι πληρωμές επιβραβεύουν όσους «ενεργούν σωστά».

Όσοι υπάλληλοι δυσκολεύονται να επιτύχουν τους στόχους τους θα παρακολουθούνται εσωτερικά για να εντοπιστούν ανάγκες εκπαίδευσης – όχι όμως για κυρώσεις, σύμφωνα με το ίδιο μήνυμα που αποκάλυψε πρώτο το Jersey Evening Post.

Επιπλέον, και άλλοι εργαζόμενοι, όπως εκείνοι της DHL Supply Chain στα αεροδρόμια Gatwick, Μπρίστολ και Μάντσεστερ, λαμβάνουν επίσης πρόσθετη αμοιβή όταν εντοπίζουν μη κανονικές αποσκευές easyJet, σύμφωνα με το Sunday Times. Οι πληρωμές αυτές περιγράφονται ως «συμβολικές», γράφει ο Guardian.

Οι υπάλληλοι της Swissport κερδίζουν περίπου 12 λίρες ανά ώρα. Πρώην στέλεχος της εταιρείας ανέφερε, ανώνυμα, στην ίδια εφημερίδα ότι δεν υπήρχε επιλογή παρά να εντοπίζουν τις υπερβολικά μεγάλες αποσκευές.

«Είναι σαν να αντιμετωπίζεις άτομα χωρίς εισιτήριο», είπε. «Υπάρχει ρίσκο να σε βρίσουν – ή και χειρότερα. Σκέψου να σταματήσεις μια παρέα σε bachelor party και να τους πεις πως θα πληρώσουν επιπλέον από το εισιτήριό τους για την αποσκευή».

Η easyJet επιτρέπει στους επιβάτες μόνο μία μικρή τσάντα δωρεάν, που χωράει κάτω από το κάθισμα. Για μεγαλύτερες αποσκευές, τοποθέτηση στα ντουλάπια έχει χρέωση από 5,99 λίρες. Όμως, αν μια υπερβαρη αποσκευή εντοπιστεί στην πύλη, η χρέωση για μεταφορά στον χώρο αποσκευών ανέρχεται στις 48 λίρες.

Το email είχε σταλεί τον Νοέμβριο 2023 από στέλεχος της Swissport, αλλά η πολιτική συνεχίζεται και σήμερα. Τα ποσά καταβάλλονται απευθείας στο προσωπικό.

Η Swissport δήλωσε ότι εφαρμόζει τις πολιτικές των συνεργαζόμενων αεροπορικών εταιρειών, πάντα με επαγγελματισμό και στόχο την ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, εξυπηρετώντας πάνω από 4 εκατ. πτήσεις τον χρόνο.

Από πλευράς της, η easyJet δήλωσε ότι οι συνεργάτες της διαχειρίζονται τις αμοιβές προσωπικά, χωρίς παρέμβασή της, και πως δίνεται έμφαση στη δίκαιη εφαρμογή των πολιτικών προς όλους τους επιβάτες.

Όπως επισημαίνει, η πολιτική αποσκευών είναι ξεκάθαρη και γνωστοποιείται κατά την κράτηση, πριν το ταξίδι και στην κάρτα επιβίβασης, ώστε ελάχιστοι επιβάτες να αιφνιδιάζονται με χρεώσεις.

Η Ryanair διευκρίνισε ότι δεν δίνει μπόνους στο προσωπικό της Swissport, αν και δεν σχολίασε αν ισχύει αυτό για άλλους συνεργάτες της.

Το γεγονός ότι υπάρχει χρηματικό κίνητρο για την κατάσχεση αποσκευών είναι πιθανό να εντείνει τη δυσαρέσκεια των ταξιδιωτών, καθώς πολλαπλασιάζονται οι εκκλήσεις για κατάργηση των χρεώσεων χειραποσκευών.

Πρόσφατα, η επιτροπή μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπερψήφισε πρόταση που δίνει το δικαίωμα στους επιβάτες να μεταφέρουν δωρεάν μία χειραποσκευή έως 7 κιλά.

Η νέα ρύθμιση προβλέπει ότι οι ταξιδιώτες θα μπορούν να έχουν μαζί τους μια χειραποσκευή μέχρι 100 cm συνολικού μήκους (άθροισμα διαστάσεων) και μια προσωπική τσάντα, χωρίς πρόσθετο κόστος.

Για να τεθεί σε ισχύ, ο νόμος πρέπει να εγκριθεί από τουλάχιστον το 55% των κρατών μελών της ΕΕ. Εφόσον εγκριθεί, θα ισχύει για όλες τις πτήσεις εντός, προς και από την ΕΕ.

Διαβάστε ακόμη 

Νέα επίθεση σε πλοίο ελληνικών συμφερόντων στην Ερυθρά Θάλασσα – Πληροφορίες για δύο νεκρούς

Δασμοί Τραμπ: Στις επτά ανέβηκαν οι χώρες που έλαβαν επιστολές για αυξημένους δασμούς

Ο πολιτικός καύσωνας της φον ντερ Λάιεν – Αντιμέτωπη με πρόταση μομφής η Κομισιόν για πρώτη φορά από το 1999

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα