Ύστερα από μακρά περίοδο διεθνούς επέκτασης και σημαντικών παραγγελιών αεροσκαφών, η Wizz Air Holdings  μειώνει τις αναπτυξιακές της προοπτικές, καθώς η αεροπορική low cost εταιρεία συνεχίζει να δέχεται πιέσεις στα λειτουργικά της κόστη.

Η ουγγρική εταιρεία σκοπεύει να επιβραδύνει τις παραλαβές αεροσκαφών από την Airbus SE, να περιορίσει τις παραγγελίες της για το μοντέλο A321 XLR και να μειώσει την παρουσία της στη Μέση Ανατολή, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Jozsef Varadi την Πέμπτη.

Η εταιρεία δεν παρείχε προβλέψεις για το οικονομικό έτος 2026 στην ανακοίνωση αποτελεσμάτων της, προκαλώντας πτώση της μετοχής της έως και 10% στις πρωινές συναλλαγές. «Η επιχειρησιακή απόδοση επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες», ανέφερε ο Varadi. «Όταν έχουμε πιο σαφή εικόνα, θα αρχίσουμε ξανά να δίνουμε προβλέψεις».

Η Wizz δυσκολεύεται να διαχειριστεί το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος, κυρίως λόγω της ακινητοποίησης αεροσκαφών εξαιτίας επίμονων προβλημάτων στους κινητήρες της Pratt & Whitney που χρησιμοποιούνται στα Airbus της εταιρείας. Την προηγούμενη εβδομάδα, ο Varadi ανακοίνωσε ότι η Wizz αποσύρεται από το Αμπού Ντάμπι λόγω των προβλημάτων με τους κινητήρες, αλλά και εξαιτίας γεωπολιτικών εντάσεων και ρυθμιστικών δυσκολιών.

Η έξοδος από το Αμπού Ντάμπι επηρεάζει περίπου 450 εργαζόμενους, στους οποίους προτείνονται θέσεις εργασίας εντός του ευρωπαϊκού δικτύου της Wizz. Ωστόσο, κάποιοι υπάλληλοι ίσως δυσκολευτούν να μετακινηθούν στην Ευρώπη χωρίς τα απαραίτητα έγγραφα, και ο Varadi ανέφερε ότι η Wizz έχει ήδη έρθει σε επαφή με άλλες αεροπορικές στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για πιθανή απορρόφηση του προσωπικού.

Η εταιρεία επαναπροσδιορίζει το πρόγραμμα παραδόσεων αεροσκαφών, καθώς δεν απαιτεί πια τόσα νέα αεροπλάνα, δεδομένου ότι αναδιανέμει 12 αεροσκάφη από τη βάση του Αμπού Ντάμπι και επιταχύνει τις επισκευές καθηλωμένων αεροσκαφών.

Ο Varadi σημείωσε ότι εξετάζεται και «σημαντική μείωση» στην παραγγελία των 47 αεροσκαφών XLR. Η εταιρεία διαθέτει πλέον δύο από τα μακρύτερης εμβέλειας μοντέλα της Airbus. Οι επιχειρησιακές διακοπές έχουν μειωθεί, με 41 καθηλωμένα αεροσκάφη στα τέλη Ιουνίου, έναντι 46 πέρυσι. Ο μέσος όρος για το 2026 αναμένεται στα 35, από 44 το 2025.

Διαβάστε ακόμη:

Κερδίζουν μερίδια στα «Αirbnb» οι προορισμοί σε Βόρεια και Ανατολική Ευρώπη – Η θέση της Ελλάδας (γραφήματα)

Πού μπορεί να φτάσει το bitcoin; Οι εκτιμήσεις και οι προτάσεις των αναλυτών

Ozzy Osbourne: Ένας heavy metal billionaire – Η περιουσία που άφησε πίσω του ο «Πρίγκιπας του Σκότους»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα