Τράπεζες

Alpha Bank: Βελτίωση παραγωγικότητας κατά 25% και επιπλέον έσοδα 125 εκατ. με το πρόγραμμα μετασχηματισμού

  • newsroom


H Τράπεζα θα προβεί σε συνολικές επενδύσεις και δαπάνες αναδιάρθρωσης 430 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτήσουν το πρόγραμμα μετασχηματισμού

Ένα σχέδιο τριών πυλώνων, το οποίο θα ολοκληρωθεί το 2023, μετασχηματίζοντας την Alpha Bank σε μία Tράπεζα πιο λειτουργική, πιο καινοτόμο και τελικά πιο ανθεκτική και πιο κερδοφόρο, υλοποιεί και παρουσίασε χθες η Διοικητική Ομάδα και ο CEO της Tράπεζας, Βασίλης Ψάλτης.

Μέσα από το σχέδιο μετασχηματισμού με την κωδική ονομασία the alpha blueprint, η Alpha Bank στοχεύει σε:

* Βελτίωση παραγωγικότητας κατά 25%, με ταυτόχρονη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου.

* Καθαρή μείωση του κόστους λειτουργίας κατά 60 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, από το σύνολο των παρεμβάσεων, την αξιοποίηση τεχνολογιών, τη βελτίωση της αποδοτικότητας και τον εξορθολογισμό του λειτουργικού μοντέλου.

* Επίτευξη επιπλέον εσόδων ύψους 60 εκατ. ευρώ από τόκους και 65 εκατ. ευρώ από προμήθειες στη Λιανική Τραπεζική μέσα σε 4 έτη .

* Αύξηση εσόδων από τόκους κατά 200 εκατ. ευρώ και αύξηση εσόδων από προμήθειες κατά 35 εκατ. ευρώ μέχρι το 2024 στην Τραπεζική Επιχειρήσεων.

Για την επίτευξη αυτών, η Τράπεζα θα προβεί σε συνολικές επενδύσεις και δαπάνες αναδιάρθρωσης 430 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτήσουν το πρόγραμμα μετασχηματισμού, ενώ σχεδιασμού και πλάνο επενδύσεων στην τεχνολογία ύψους 120 εκατ. ευρώ, θα πραγματοποιήσει η Alpha Bank για τον ολικό μετασχηματισμό της που θα ολοκληρωθεί το 2023.

Το πρόγραμμα μετασχηματισμού της Alpha Bank ευθυγραμμίζεται με τους στρατηγικούς στόχους του “Project Tomorrow”, επιταχύνει δραστικά την ψηφιακή αλλαγή ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητά της και την ικανότητα να απαντά άμεσα και αποτελεσματικά στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες του Πελάτη.

Οι 3 πυλώνες του Προγράμματος Μετασχηματισμού είναι οι:

“Πελατοκεντρική Ανάπτυξη”: ο Πελάτης τοποθετείται στο επίκεντρο των ενεργειών, στόχος είναι να λαμβάνει εξατομικευμένες υπηρεσίες μέσα από μία βελτιωμένη Εμπειρία Εξυπηρέτησης τόσο στα φυσικά όσο και, κυρίως, τα ψηφιακά κανάλια.

“Βελτίωση Λειτουργικού Μοντέλου”: στόχος είναι ο μετασχηματισμός του τρόπου οργάνωσης των εργασιών, με περισσότερες από 15 δράσεις που ενισχύουν την αποδοτικότητα, τη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης υποθέσεων και τον περιορισμό του λειτουργικού κινδύνου, προβλέποντας, μεταξύ άλλων, τον ανασχεδιασμό ή την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, καθώς και τη βελτίωση της διασύνδεσης των πληροφοριακών συστημάτων.

“Ενίσχυση Οργανωτικής Αποτελεσματικότητας”: στόχος είναι η εδραίωση ενός νέου περιβάλλοντος εργασίας που βασίζεται στις αρχές της αξιοκρατίας και της διαφάνειας και στηρίζει την καλύτερη δυνατή απόδοση της εργασίας, τη δημιουργία δυνατών ομάδων και την ανάδειξη των ταλέντων.

Το Πρόγραμμα Μετασχηματισμού της Alpha Bank ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2020 και τώρα βρίσκεται στη 2η Φάση της υλοποίησής του που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023.

Οι στόχοι και τα επιτεύγματα του προγράμματος αφορούν σε:

• Νέα εσωτερική οργάνωση Retail Banking με βάση συγκεκριμένες ομάδες – segments Πελατών

• Δημιουργία value propositions για υποτμήματα Πελατών, όπως π.χ. οι «οικογένειες»

• Νέοι τρόποι προσέλκυσης του Πελάτη με life stage campaigns

• Νέο Collaboration Platform για την επικοινωνία Πελάτη–Καταστήματος και συναλλαγές μέσω βιντεοκλήσης

• Δύο νέα Επιχειρηματικά Κέντρα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τον ορθολογικότερο καταμερισμό της πελατείας και τη βελτίωση του Customer Experience

• Νέα ομάδα πωλήσεων προϊόντων συναλλακτικής τραπεζικής

• Μία πύλη εισόδου και νέες συναλλαγές στο Web Banking Eπιχειρήσεων

• Πρόγραμμα μεταφοράς συναλλαγών Επιχειρήσεων από τα Καταστήματα σε εναλλακτικά κανάλια

• Δημιουργία κεντρικής ομάδας Advanced Analytics Modelling με στόχο τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση των δεδομένων

• Χορήγηση μικρών καταναλωτικών δανείων στα εναλλακτικά δίκτυα (myAlpha mobile, myAlpha Web και check-out digital retailers)

• Αυτόματη λήψη πιστωτικών αποφάσεων σε ποσοστό άνω του 50%

• Έγκριση για καταναλωτικά δάνεια σε λιγότερο από 1 ημέρα

• Έγκριση για δάνειο αυτοκινήτου σε λιγότερο από 1 ώρα

• Πάνω από 15 δράσεις για την ενίσχυση της αποδοτικότητας, τη μείωση του μέσου χρόνου διεκπεραίωσης των εργασιών και του λειτουργικού κινδύνου με χρήση Robotic Process Automation

• Νέο σύστημα αξιολόγησης “Alpha Performance Dialogue”

• Σύνδεση της ατομικής απόδοσης με μία νέα στρατηγική αμοιβών και παροχών

• Ανάπτυξη και αξιοποίηση των ταλέντων, μέσα και από σύγχρονα προγράμματα εκπαίδευσης και δημιουργία πλάνων διαδοχής

• Ενίσχυση της εικόνας της Τράπεζας ως Εργοδότης (Employee Value Proposition).

Διαβάστε ακόμη:

Ενέργεια: Οι τιμές του φυσικού αερίου ξαναγράφουν το στόρι των υδρογονανθράκων στην Ελλάδα

«Μάχη» για ανάπτυξη 7,5%, παροχές και νέα αύξηση κατώτατου μισθού

«Νίκας Συμμετοχών»: Στο σφυρί ποσοστό της «Δίρφυς» στα… γενέθλια του σκανδάλου με το insider trading (pics)