Να θεραπεύσουν αδυναμίες στη Λιανική Τραπεζική θα επιχειρήσουν τα πιστωτικά ιδρύματα, μιας και έρευνες καταγράφουν πως τέσσερις στους πέντε πελάτες αυτής της κατηγορίας είναι από δυσαρεστημένοι έως πολλοί δυσαρεστημένοι από την τραπεζική εξυπηρέτησή τους, σε μετρήσεις που τα ίδια τα πιστωτικά ιδρύματα πραγματοποιούν.
Πως δομούνται οι δυσκολίες
Πως όμως μπορεί να γίνει αυτό και που εντοπίζονται τα μεγαλύτερα προβλήματα σε ότι αφορά στην εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης κατηγορίας πελατών;
Πρόκειται για έναν συνδυασμό δύο παραμέτρων όπως παρατηρούν παράγοντες της τραπεζικής αγοράς:
– To νέο τραπεζικό μοντέλο σε ότι αφορά στη λειτουργία των πιστωτικών ιδρυμάτων (νέας μορφής καταστήματα, λιγότερα κέντρα εξυπηρέτησης κλπ) έχει οδηγήσει σε έκπτωση της ποιότητας της εξυπηρέτησης της πελατείας των τραπεζών.
-Ο πληθωρισμός που έχει οδηγήσει τις τιμές πολλών αγαθών και υπηρεσιών στα ύψη με κορυφαία τη στέγαση συμπληρώνει το παζλ γιατί οι τράπεζες δυσκολεύονται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες της πελατείας τους. Και η αδυναμία αυτή είναι πραγματική και δύσκολα θα ξεπεραστεί αφού μεγάλο τμήμα των δυνητικών αυτών πελατών δεν μπορούν να δανειοδοτηθούν.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα και η καταγραφή τους
Η παρέμβαση της κυβέρνησης που δεν ήταν άνευ κόστους για τα τραπεζικά ιδρύματα εκτόνωσε εν μέρει την κατάσταση, ωστόσο δεν φαίνεται να είναι αρκετή για να δώσει νότες θετικές στο αίσθημα των πελατών λιανικής των πιστωτικών ιδρυμάτων.
Ας σημειωθεί άλλωστε πως σήμερα αναμένεται είναι η πρώτη ημέρα- εκτός απροόπτου- που οι τράπεζες θα έχουν προσαρμόσει τις προμήθειές τους σε αυτά που η κυβέρνηση αποφάσισε. Το κόστος για την κάθε τράπεζα υπολογίζεται σε περίπου 30 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει αλλαγές στα τιμολόγια εμβασμάτων, μηδενικές προμήθειες στις πληρωμές που αφορούν ύδρευση τηλεφωνία κλπ, μείωση των προμηθειών στη λειτουργία των ATM’s κλπ.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα που εντοπίζουν στην παρούσα φάση οι τράπεζες σε ότι αφορά στην εξυπηρέτηση της πελατείας τους είναι:
– Η διευρυμένη αναμονή στα call centers
– Η αδυναμία των πελατών να έλθουν σε επαφή με το δίκτυο των τραπεζών για να επιλύσουν θέματα. Αξίζει να σημειωθεί πως η δυσαρέσκεια εμφανίζεται μεγαλύτερη στην επαρχία ενώ διαφοροποιείται σημαντικά και από τις ηλικίες.
-Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα κατώτερα οικονομικά στρώματα που εξαιτίας των χαμηλών μισθών και των τιμών ενοικίασης και ακινήτων αντιμετωπίζουν πολύ σημαντικό θέμα στέγασης το οποίο τείνει να γίνει κοινωνική πληγή.
Αξίζει να σημειωθεί πως τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα έχουν μείνει σε επίπεδα ίδια ή και χειρότερα από εκείνα του 2017 ενώ τα υψηλότερα οικονομικά στρώματα έχουν αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερα εισοδήματα.
Όμως πως μπορεί να αλλάξει το μοντέλο εξυπηρέτησης της λιανικής τη στιγμή που οι τράπεζες έχουν πλήρως διαφοροποιήσει τον τρόπο που λειτουργούν;
Τα καταστήματα είναι λιγότερα στο πλαίσιο της περικοπής κόστους, οι υπάλληλοι διαφορετικά εκπαιδευμένοι και τα μοντέλα προσομοιάζουν με εκείνα του εξωτερικού. Ασφαλώς όμως ο χρόνος αναμονής για ένα ραντεβού στο κατάστημα δεν μπορεί να είναι 7 και 8 μέρες για προβλήματα ουσίας που μπορεί να αντιμετωπίζει ένας πελάτης λιανικής.
Επεξεργασία νέων μοντέλων
Έτσι λοιπόν οι τράπεζες φαίνεται να έχουν μπει σε φάση καταγραφής των αδυναμιών ενώ δεν θα αργήσει η στιγμή που θα επεξεργαστούν καινούρια μοντέλα και τα αντίστοιχα κοστολόγιά τους, εκτιμώντας πως η νέα εποχή διαμορφώνει και ανταγωνισμό. Μάλιστα ορισμένες τράπεζες έχουν αρχίσει να προσδιορίζουν και το σχετικό κόστος επένδυσης για παρόμοιες αλλαγές.
Όπως παρατηρούν τραπεζικοί παράγοντες μετά το 2026 το RRF θα έχει ολοκληρωθεί και εάν και εφόσον η πελατεία λιανικής μείνει μακριά από τα πιστωτικά ιδρύματα οι απώλειες θα παγιωθούν αλλά και οι μοχλοί οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης θα εκλείψουν.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που έδωσαν τόση μεγάλη σημασία στο πρόγραμμα Σπίτι μου μιας και με βάση αυτό το πρόγραμμα εισέρχεται στα καταστήματά τους ένας κόσμος που σε άλλη περίπτωση δεν θα πλησίαζε σε αυτά αλλά και που αναμένεται να προχωρήσει σε μια δεύτερη φάση να αγοράσει και άλλες υπηρεσίες από τα πιστωτικά ιδρύματα.
Διαβάστε ακόμη
Airbnb: Ποιοι ιδιοκτήτες γλιτώνουν και ποιοι κόβονται από τις πλατφόρμες
Ομιλος ΗΡΑΚΛΗΣ: Το επενδυτικό πλάνο για το 2025 – Χρονιά ορόσημο για το έργο OLYMPUS
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.