search icon

Πολιτική

Υπεγράφη η σύμβαση για τον οδικό άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου – Μητσοτάκης: Έργο του Αντώνη Σαμαρά (upd) (vid)

Μητσοτάκης - Σαμαράς στην υπογραφή της σύμβασης - «Στη Μεσσηνία συντελείται ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα» - Τα χαρακτηριστικά του έργου ύψους 239,2 εκατ. ευρώ που θα υλοποιήσουν οι INTRAKAT - ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις

«O Οδικός Άξονας «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη είναι έργο του Αντώνη Σαμαρά» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας κατά την εκδήλωση της υπογραφής σύμβασης του Οδικού Άξονα της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, το απόγευμα της Παρασκευής 21/4.

Όπως σημείωσε ο πρωθυπουργός το έργο αυτό δεν θα έμπαινε σήμερα στην φάση της υλοποίησης εάν δεν είχε εργαστεί με τόση αφοσίωση ο πρώην πρωθυπουργός.

«Μία ανεκπλήρωτη προσδοκία δεκαετίων έρχεται να υλοποιηθεί από την κυβέρνηση της ΝΔ ώστε να έχουμε εντός των επομένων ετών σύγχρονο και ασφαλή δρόμο», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

«Συντελείται ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα»

Ο πρωθυπουργός είπε ότι συντελείται στη Μεσσηνία ένα μικρό αναπτυξιακό θαύμα. «Ένα τουριστικό προϊόν το οποίο οφείλεται πρωτίστως στο όραμα ενός ανθρώπου ο οποίος δεν συμβιβάστηκε με τις δυσκολίες, ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, οραματίστηκε αυτή την εμβληματική επένδυση με άξιο συνεχιστή το γιο του», σημείωσε.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι ο δρόμος αυτός δεν θα είχε φτάσει στο σημείο να δρομολογηθεί χωρίς το ενδιαφέρον του Αντώνη Σαμαρά. «Είναι δικό του έργο σε μεγάλο βαθμό. Ήταν αυτός ο οποίος σε πολύ δύσκολες συγκυρίες ωρίμασε τις μελέτες», συμπλήρωσε.

Και πρόσθεσε: «Η ιστορία του δρόμου συνοψίζει την ιστορία της προηγούμενης δεκαετίας. Μια κυβέρνηση που κράτησε τη χώρα όρθια, έπεσε επειδή την έριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ με τις ψήφους της Χρυσής Αυγής, για να έρθουν στη συνέχεια να τάξουν τον ουρανό με τα άστρα και να έχουμε την γνωστή ιστορία και εξέλιξη. Τώρα λένε «εμείς σας βγάλαμε από τα μνημόνια». Το 2014 η διαφορά με τους πιστωτές ήταν ελάχιστη και αν η κυβέρνηση δεν είχε πέσει θα μπορούσαμε να είχαμε κλείσει την αξιολογηση. Το 3ο αχρείαστο μνημόνιο ήταν δημιούργημα της κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Να αποκαταστήσουμε την ιστορική αλήθεια γιατί κάποοι λένε «δώστε μας την ευκαιρία να κυβερνήσουμε χωρίς μνημόνια για πρώτη φορά». Τους απαντώ τα μνημόνια τα φέρατε εσείς και αν κάνετε όσα λέτε θα μας ξαναβάλετε σε μνημόνια τάχιστα. Οι πολίτες δεν θα πιστέψουν το παραμύθι».

Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι γίνονται και άλλα σημαντικά έργα και αναφέρθηκε στη διαδικασία για τη σύμβαση του αεροδρομίου «Βασίλης Κωνσταντακόπουλος».

«Βρισκόμουν στην Κέρκυρα. Είδα το καινούργιο αεροδρόμιο, και αυτό κυβέρνησης της ΝΔ. Πολεμήθηκε λυσσαλέα από το ΣΥΡΙΖΑ. Ευτυχώς σήμερα έχουμε 14 νέα αεροδρόμια. Το 15ο θα είναι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Η δεύτερη σημαντική επένδυση έχει να κάνει με το τι γίνεται στο στρατιωτικό αεροδρόμιο όπου η κυβέρνηση υπέγραψε σύμβαση για την εκπαίδευση των πιλότων μας με ισραηλίτικη εταιρεία», ανέφερε, τονίζοντας πως η Καλαμάτα θα γίνει διεθνές κέντρο εκπαίδευσης πιλότων.

Ο πρωθυπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για το τι γίνεται συνολικά στη Μεσσηνία. «Συμπυκνώνεται όλο το αναπτυξιακό πρόγραμμα της κυβέρνησης. Μια κυβέρνηση που εξασφάλισε πρόσθετους πόρους για τα επόμενα χρόνια. Αναφέρομαι στο νέο ΕΣΠΑ, στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όλο αυτό το επενδυτικό πρόγραμμα γίνεται χωρίς να διακινδυνεύσουμε τη δημοσιονομική σταθερότητα. Σήμερα η Eurostat και ΕΛΣΤΑΤ πιστοποίησαν ότι το 2022 είχαμε μικρό πρωτογενές πλεόνασμα. Είναι η καλύτερη επιβεβαίωση της ορθότητας της στρατηγικής μας που βάζει την ανάπτυξη σε προτεραιότητα και δημιουργεί πλούτο ο οποίος αναδιανέμεται δίκαια στη συνέχεια προς όφελος πρωτίστως των πιο αδύναμων», υπογράμμισε.

Τα χαρακτηριστικά του έργου

Το νέο έργο ΣΔΙΤ για τον Οδικό Άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, Τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη από την Ένωση Εταιρειών INTRAKAT – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, είναι ύψους 239,2 εκατ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ)

Το έργο καταδεικνύει τη δυναμική συμβολή του Ομίλου INTRAKAT στην αναπτυξιακή εθνική στρατηγική, με την κατασκευή κρίσιμων υποδομών.

Το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο στην νότια Πελοπόννησο, όπου ένας νέος σύγχρονος άξονας θα συνδέει την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας, Καλαμάτα, με τους σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς σε Πύλο και Μεθώνη, λειτουργώντας συνεργατικά με το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, το οποίο σύντομα θα αναβαθμιστεί.

Πρόκειται για έργο υποδομής με καθοριστική σημασία για την τοπική κοινωνία καθώς θα αναβαθμίσει καίρια τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας ανεβάζοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους μετακίνησης.

Εκτός από τη βελτιωμένη πρόσβαση στο αεροδρόμιο, ο νέος οδικός άξονας θα εξασφαλίσει καλύτερη οδική σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέας και το νοσοκομείο Καλαμάτας αλλά και βιομηχανικές εγκαταστάσεις της περιοχής. Ως αποτέλεσμα θα ενισχύσει σημαντικά την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, θα στηρίξει την τοπική επιχειρηματικότητα και παράλληλα θα βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων και την ποιότητα ζωής στην περιοχή.

Σημειώνεται ότι, το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή – αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους 49 χλμ και συγκεκριμένα τα τμήματα:

καθώς επίσης και πολλά συνοδευτικά έργα όπως, ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους, ανισόπεδες άνω και κάτω διαβάσεις, παράπλευρα οδικά δίκτυα, υδραυλικά έργα, τοίχους αντιστήριξης κ.α.

Η σύμβαση σύμπραξης έχει διάρκεια 30 χρόνια, από τα οποία 4 χρόνια είναι η διάρκεια της κατασκευής και 26 χρόνια η περίοδος συντήρησης. Tο επόμενο διάστημα θα γίνει η εγκατάσταση των εργοταξίων για να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής του.

Σαμαράς: Είμαστε η παράταξη των μεγάλων έργων

Από την πλευρά του, ο Αντώνης Σαμαράς στον σύντομο χαιρετισμό του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι την περίοδο 2012 -2014 προωθήθηκαν οι μελέτες και ολοκληρώθηκαν οι προμελέτες του Οδικού Άξονα «Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη».

Χάρη σε αυτήν προσπάθεια έγινε σήμερα δυνατή η υπογραφή της σύμβασης από την κυβέρνηση Μητσοτάκη ανέφερε επίσης ο πρώην πρωθυπουργός ο οποίος έκανε εκτενείς αναφορές στο αεροδρόμιο Βασίλης Κωνσταντακόπουλος , την εγκατάσταση 2.500 επιχειρήσεων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας αλλά και το Διεθνές Κέντρο αεροπρικής εκπαίδευσης που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας για την εκαπίδευση των Ικάρων μας.

Ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε στα οδικά έργα που ακύρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ με άφρονα τρόπο και σημείωσε με έμφαση ότι η η παράταξή μας με τις πράξεις της και τα έργα της δείχνει τον δρόμο της ελπίδας της προκοπής και τον δρόμο της ανάπτυξης.

Αναλυτικά η ομιλία Σαμαρά:

«Θα σας πω κάτι για τον τόπο μου. Για την Ελλάδα μας. Που έχει τα ίδια αρχικά με τις ταυτόσημες με αυτήν, έννοιες και έγνοιες.

Ελλάδα, Ελευθερία, Ελπίδα.

Λέξεις που τούτη η γη, η γη της Μεσσηνίας, βάφτισε μέσα της βαθιά. Πήρε τον σπόρο της μιας, και, καλλιέργησε την άλλη για να προχωρήσει. Έθρεψε εδώ την Ελευθερία και την Ελπίδα. Αυτή είναι η Μεσσηνία, αυτή και η Ελλάδα. Αυτοί είναι οι άνθρωποί της, άνθρωποι που μετρούν τον χρόνο με τους χτύπους της καρδιάς.

Και σας μιλάω για αυτά, γιατί πρέπει να ξέρουμε που πατάμε, που ριζώνουμε, για να ξέρουμε που θα πάμε. Κι αυτός εδώ ο τόπος δείχνει το δρόμο.

— Φίλες και Φίλοι, βρισκόμαστε σήμερα εδώ στο Αεροδρόμιο που φέρει το όνομα ενός μεγάλου ανθρώπου κι ευεργέτη της Μεσσηνίας, του αείμνηστου Βασίλη Κωσταντακόπουλου. Ενα αεροδρόμιο που κάθε χρόνο σπάει πανελλήνιο ρεκόρ αφίξεων, ενα αεροδρόμιο που τοποθέτησε τη Μεσσηνία μας στην καρδιά του παγκόσμιου τουριστικού χάρτη. Γιατί, ναι, αυτή είναι η αλήθεια!

Σήμερα η πατρίδα μας η Μεσσηνία είναι τουριστικός προορισμός, είτε από το εξωτερικό είτε κι από το εσωτερικό. Κι αυτό αποδεικνύεται συν τις άλλοις κι από τον αριθμό των νέων επιχειρήσεων που έχουν ιδρυθεί την τελευταία 5ετία: περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις έχουν αρχίσει δραστηριότητα στο νομό ! Αυτές οι επιχειρήσεις στον μεγάλο τους όγκο αναφέρονται στον τουρισμό και την παροχή υπηρεσιών, αλλά δείχνουν και την στροφή σε επιχειρήσεις αγροτικών εκμεταλλεύσεων και μεταποίησης. Οι επενδύσεις που εξελίσσονται και το ενδιαφέρον που υπάρχει για την περιοχή, είναι συναρπαστικό. Παράγει τον πιο ψηλο πολλαπλασιαστή της Ανάπτυξης!

–Μιάς και είμαστε στο αεροδρόμιο, να τονίσω πως κομβικής σημασίας είναι το γεγονός ότι στην Καλαμάτα ολοκληρώνονται με ταχύτατους ρυθμούς οι εργασίες για το Διεθνές Κέντρο Αεροπορικής Εκπαίδευσης και μέσα στο Μάιο φθάνουν στην 120 ΠΕΑ τα δυο καινούρια σύγχρονα εκπαιδευτικά αεροσκάφη M346 που σηματοδοτεί την αλλαγή σελίδας στην εκπαίδευση των Ικάρων. Η 120 γίνεται σύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο, συνολικά 10 τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη που θα παραληφθούν το επόμενο διάστημα. Ήδη κατασκευάζεται το κτήριο εκπαίδευσης που θα μπουν οι νέοι εξομοιωτές, έτοιμο το κτήριο ανεφοδιασμού.

— Για τον δρόμο τώρα! Θυμηθείτε: Την περίοδο 2012 – 2014 προωθήθηκε με ταχείς ρυθμούς, από την τότε κυβέρνηση, η ωρίμανση των μελετών του Οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Στα πλαίσια αυτά, ολοκληρώθηκαν σε ελάχιστο χρόνο οι απαιτούμενες Προμελέτες και εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι, για το μεγαλύτερο μέρος του υπόψη άξονα και συγκεκριμένα για τα τμήματα Ριζόμυλος – Πύλος και Πύλος – Μεθώνη, συνολικού μήκους 33 χλμ.

Επίσης την περίοδο 2012 – 2014 εκπονήθηκαν οι μελέτες και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή της Παράκαμψης Πύλου ενός πολύ σημαντικού έργου που έχω την διαβεβαίωση ότι θα προγραμματιστεί άμεσα και θα υλοποιηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να είναι πλήρης και ολοκληρωμένη η κατασκευή του οδικού άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη.

Χάρις στη σημαντική αυτή προσπάθεια έγινε δυνατή η υπογραφή της σύμβασης σήμερα από την κυβέρνηση μας, την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Με την ευκαιρία θα ήθελα να τονίσω ότι δική μας κυβέρνηση ήταν, πάλι, αυτή που επανεκκίνησε, στα τέλη του 2013 τα βαλτωμένα έργα των αυτοκινητοδρόμων που είχαν σταματήσει τρία ολόκληρα χρόνια εξ αιτίας της κρίσης αλλά και του λαϊκισμού της περιόδου 2010-2011 που εκδηλώθηκε με πολλές μορφές , όπως, για παράδειγμα, με το κίνημα «δεν πληρώνω» . Η κυβέρνησή μας ήταν αυτή που δημοπράτησε το έτος 2014 και την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος, την οποία κατά άφρονα τρόπο ακύρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα που έφεραν το έργο μια δεκαετία πίσω.

Κοιτάξτε όμως: η Ελλάδα διαθέτει σήμερα ίσως το πλέον σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη με σημαντικά οφέλη τόσο ως προς τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων όσο και για την ανάπτυξη.

–Και δεν είναι μόνο αυτά, τα μεγάλα έργα. Είναι και τα “μικρά”! Ενδεικτικά, μόνο μέσα από τις Κτιριακές Υποδομές τρέχουν 7,5 εκατ. ευρώ παρεμβάσεις. Σε Μεθώνη, σε Πύλο, σε Καλλιθέα, σε Βέργα, σε Άμφεια, στη Μεσσήνη, μεγάλες παρεμβάσεις σε Καλαμάτα -το Πολυκλαδικό- και Μελιγαλά το γυμνάσιο εκεί. Φτιάχνουμε τα σχολειά μας για τα παιδιά μας. Και βάζουμε και άλλα μπροστά δημοπρατείται μέσα στο Μάιο το νέο Ειρηνοδικείο στην Πύλο και σας λέω πως έρχεται και μια ακόμη μεγάλη παρέμβαση με τη μελέτη για το Δικαστικό Μέγαρο της Καλαμάτας. Παντού σε κάθε γωνιά παλεύουμε για τον τόπο μας. Κι αυτά τα έργα τα υλοποιεί η σημερινή κυβέρνησή μας, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας!

— Γιατί, είμαστε εμείς, η Παράταξη της Νέας Δημοκρατίας, η Παράταξη των μεγάλων έργων και των μεγάλων αποφάσεων, η Παράταξη που δείχνει τον έναν και μόνο δρόμο που έχει η χώρα: τον δρόμο της Προόδου, τον δρόμο της Ελπίδας, της Προκοπής, της Ανάπτυξης!»

Διαβάστε ακόμη

Οι συνήθειες των Ευρωπαίων τουριστών αλλάζουν: «Όχι» στην πολυκοσμία, «όχι» διακοπές τον Αύγουστο

«Ραντεβού» με τη Standard & Poor’s – Τα σενάρια για την επενδυτική βαθμίδα και ο σκόπελος των εκλογών

Άρπαξε 2 δισ. σε crypto, τον βρήκαν στην Αλβανία – Το story της μεγάλης απάτης (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version