search icon

Πολιτική

Κώστας Αχ. Καραμανλής: Με το Μετρό βγάζουμε τον Πειραιά από μία ιδιότυπη απομόνωση

«Στις φιέστες του χθες, εμείς απαντάμε με τα έργα που βλέπουμε όλοι σήμερα», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Στη σημασία της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά 90,1 FM», ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι το έργο αυτό, που ξεκίνησε το 2012, πέρασε από χίλια κύματα. «Δυστυχώς το έργο αυτό έκανε – για να το πούμε απλά και λαϊκά – κοιλιά τα χρόνια της περήφανης διαπραγμάτευσης», σημείωσε.

Επισήμανε ότι παραδόθηκαν τη Δευτέρα και οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης, Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο, παρά το γεγονός ότι κατασκευαστικά ειδικά ο σταθμός του Πειραιά παρελήφθη από την προηγούμενη Κυβέρνηση πολύ πίσω. Υπενθύμισε ότι πριν από τρία χρόνια ο συγκεκριμένος σταθμός δεν είχε ούτε μπετά.

«Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που βγάζει τον Πειραιά από μία ιδιότυπη απομόνωση», τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Συνδέουμε το λιμάνι με το κέντρο της πρωτεύουσας σε 20 λεπτά. Και συνδέουμε το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Δηλαδή ενώνουμε χερσαίες, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό, που ξεμπλόκαρε και προχωρά. «Στην ουσία είναι η πιο σημαντική επέκταση του δικτύου του Μετρό από τότε που έγιναν οι Γραμμές 2 και 3. Μιλάμε για σταθμούς που θα δώσουν ανάσα σε πάνω από 350 χιλιάδες ανθρώπους ετησίως», υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Και επειδή όλοι βλέπουμε ότι έχουμε προβλήματα με την κίνηση, βλέπουμε ότι η Αθήνα είναι μία πόλη κορεσμένη, πρέπει αυτά τα έργα να τα “τρέξουμε” πολύ γρήγορα. Διότι το Μετρό είναι το πλέον φιλοπεριβαλλοντικό και καθαρό μέσο και στην ουσία βοηθάει, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε το τεράστιο πρόβλημα που έχουν πολλές μεγαλουπόλεις, που έχει δυστυχώς και η Αθήνα».

Εκτίμησε ότι οι αντιδράσεις στα Εξάρχεια δεν προέρχονται από τους κατοίκους, αλλά από συγκεκριμένες ομάδες γνωστών – αγνώστων. Υπενθύμισε ότι αντιδράσεις υπήρξαν πριν από χρόνια και στην Αγία Παρασκευή, σημειώνοντας ότι οι ίδιοι οι κάτοικοι σήμερα παραδέχονται ότι ήταν λάθος που δεν ήθελαν το Μετρό.

Στο Δημοτικό Θέατρο βλέπουμε πώς μπορούμε να «παντρέψουμε» και αρχαία και Μετρό

Όσον αφορά στους ισχυρισμούς της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής σχολίασε: «Ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται για άλλη μία φορά εκτός τόπου και χρόνου» και πρόσθεσε: «Εδώ βλέπετε μία τεράστια διαφορά στην πολιτική κουλτούρα της Νέας Δημοκρατίας του Κυριάκου Μητσοτάκη και στην πολιτική κουλτούρα του ΣΥΡΙΖΑ του Αλέξη Τσίπρα».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε: «Αυτό που έγινε από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στη Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να το ξεχάσουμε. Γιατί ήταν ένα μνημείο πολιτικής εξαπάτησης, να εγκαινιάζουν έργα ανολοκλήρωτα, να ταυτίζουν τις εξαγγελίες με εγκαίνια και φιέστες. Εμείς στην ουσία τι κάναμε στον Πειραιά με το Μετρό; Ήρθαμε, το εγκαινιάσαμε και μετά από δύο ώρες το παραδώσαμε αμέσως στο επιβατικό κοινό».

Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε επομένως ότι: «Από τη μία έχουμε φιέστες χωρίς αντίκρισμα – βλέπε Θεσσαλονίκη – και από την άλλη βλέπουμε πως μία Κυβέρνηση παραδίδει ένα ολοκληρωμένο έργο, έτοιμο να μπει στην καθημερινότητα της πόλης. Από τη μία έχουμε βαρύγδουπες εξαγγελίες και από την άλλη έχουμε σκληρή δουλειά, χωρίς λόγια. Αυτή είναι η διαφορά νομίζω. Στις φιέστες του χθες, εμείς απαντάμε με τα έργα που βλέπουμε όλοι σήμερα. Και στα επικοινωνιακά τους επιχειρήματα, απαντάμε με πράξεις».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι: «Το επιχείρημα ότι το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα ήταν έτοιμο το 2020, είναι απλά κωμικό. Διότι, όσοι γνωρίζουν τις τεχνικές λεπτομέρειες του έργου γνωρίζουν ότι αυτό το έργο είχε πολιτικοποιηθεί, ο σταθμός Βενιζέλου πού είναι ο κεντρικός σταθμός στο Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είχε καν ξεκινήσει».

Υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει δηλώσει πως θέλει και Μετρό και αρχαία και παρότρυνε τους πολίτες: «Να πάνε να δούνε την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει το Υπουργείο Πολιτισμού μαζί με το Αττικό Μετρό στο Δημοτικό Θέατρο. Πραγματικά βλέπουμε πώς μπορούμε να ‘παντρέψουμε’ και αρχαία και Μετρό. Δηλαδή πώς μπορούμε να έχουμε ένα από τα πιο σύγχρονα μεταφορικά μέσα και να το παντρέψουμε με την ανάδειξη της πολιτισμικής μας κληρονομιάς».

Τρέχει ο διαγωνισμός για νέους συρμούς – Μετρό και λεωφορεία θα λειτουργούν συμπληρωματικά και στον Πειραιά
Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι: «Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε κάνει μία σοβαρή προσπάθεια να ανατάξουμε παλιούς συρμούς, έτσι ώστε να τους βάλουμε σε λειτουργία» και πρόσθεσε: «Είμαστε ήδη σε διαδικασία διαγωνισμού για να προμηθευτεί η Αττικό Μετρό και να παραδώσει στη ΣΤΑΣΥ νέους συρμούς. Έχουμε να πάρουμε συρμούς από το 2004. Επομένως, μετά από πολλά χρόνια, μετά από μία περίοδο οικονομικής κρίσης, ο διαγωνισμός αυτός τρέχει».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε επίσης ότι: «Όπου πρέπει να γίνουν αναπροσαρμογές δρομολογίων, αυτό το κάνει ο ΟΑΣΑ, για να εξυπηρετήσει στην ουσία τους νέους σταθμούς του Μετρό στον Πειραιά. Διότι πρέπει αυτά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λεωφορεία και Μετρό, να λειτουργούν συμπληρωματικά». Και τόνισε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΑ παρακολουθεί την κατάσταση καθημερινά ώστε να κάνει όποιες αλλαγές χρειαστεί.
«Ο ρόλος της πολιτικής σήμερα είναι δίνει λύσεις σε προβλήματα. Και αυτό κάνουμε σε καθημερινό επίπεδο. Γιατί η μάχη για να προσφέρουμε καλύτερες συγκοινωνίες στους Αθηναίους και τους Θεσσαλονικείς, είναι μία μάχη συνεχής. Δεν είναι μία μάχη εύκολη. Νομίζω όμως ότι, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, όλοι έχουν δει μία τεράστια διαφορά».

Διαβάστε ακόμα:

Να βάλουν «πλάτη» για το «καλάθι του νοικοκυριού» δεσμεύτηκαν οι Βιομήχανοι τροφίμων – ποτών

Ανατροπές στο πετρέλαιο θέρμανσης – Eκτιμήσεις για τιμή διάθεσης στο 1,45 ευρώ/λίτρο

Alfa Wood Πίνδος: Με «έκπτωση» 10 εκατ. ευρώ ο νέος πλειστηριασμός (pics)

Exit mobile version