Στους αγώνες αυτοκινήτου, το «κλειδί» για μια καλή επίδοση δεν είναι το πόσο γρήγορα μπορείς να πας σε μια ευθεία, αλλά ο ρυθμός που θα κρατήσεις σε όλη τη διαδρομή. Στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, οι εισαγωγικές επιχειρήσεις έχουν καταφέρει και τα δύο: Μετά από μια περίοδο με φρενήρεις ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπερνούσαν το 50% και ρεκόρ 23ετίας, έχουν καταφέρει να διατηρήσουν ομοίως θετικά πρόσημα ακόμα και σε εποχές που εικαζόταν ότι θα είναι «νεκρές».

Οι φόβοι που εξέφραζαν στελέχη της αγοράς αυτοκινήτου στο Newmoney.gr ότι το εκρηκτικό ρεκόρ αύξησης πωλήσεων κατά 58% τον Απρίλιο (σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους) θα ήταν και το… τελευταίο, λόγω της ολοκλήρωσης των παραγγελιών των εταιρειών leasing και των παραγγελιών που είχαν καθυστερήσει, δεν επιβεβαιώθηκαν. Μετά από δύο μήνες επιφυλάξεων, λόγω της εκλογικής διαδικασίας, ο Ιούνιος, μήνας που σηματοδότησε την επιστροφή σε διψήφια νούμερα ανάπτυξης των πωλήσεων (20,8%, μετά από 8,1% τον Μάιο και 10,2% τον Απρίλιο) ήρθε να δείξει ότι η εκτίμηση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων για επίτευξη ρεκόρ 10ετίας στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα, δεν μοιάζει πια τόσο μακρινό.

 

Σε επίπεδο εξαμήνου, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στη χώρα μας έφτασαν τις 70.362, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 28,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (54.798 ήταν οι ταξινομήσεις στο πρώτο εξάμηνο του 2022). Ο ισχυρός βηματισμός της αγοράς διατηρήθηκε σχεδόν αμετάβλητος και τον Ιούλιο, με τις συνολικές ταξινομήσεις να φτάνουν τις 12.400 μονάδες έναντι 10.874 μονάδες τον Ιούλιο του 2022, όταν η αύξηση ξεπέρασε το 14%. Με την αγορά να εκτιμά με μεγαλύτερη πια βεβαιότητα πως η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τον Αύγουστο, επανέρχεται στο προσκήνιο το projection του ΣΕΑΑ προ τριμήνου, βάσει του οποίου οι πωλήσεις στο σύνολο του τρέχοντος έτους, μπορούν να φτάσουν τις 158.542 μονάδες!

Χαρακτηριστικό των ρυθμών στους οποίους κινείται η αγορά είναι το γεγονός ότι ήδη στο επτάμηνο του 2023 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων έχουν ξεπεράσει αυτές που έγιναν συνολικά σε όλο το έτος 2015 (!), όταν έφτασαν τις 75.805. Ομοίως έτοιμες για… προσπέραση από το φετινό έτος μοιάζουν και οι επιδόσεις του 2018 με 103.431 ταξινομήσεις, του περασμένου έτους (105.283), ενώ κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι η φετινή χρονιά θα κλείσει ψηλότερα από την καλύτερη επίδοση των τελευταίων ετών, η οποία είχε καταγραφεί το 2019, όταν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων έφτασαν τις 114.109.

Οι ίδιες πηγές εκτιμούν ότι η καλή πορεία της αγοράς, η οποία, στο τρέχον εξάμηνο στηρίζεται κυρίως στις ιδιωτικές και όχι εταιρικές πωλήσεις, αποτελεί εν πρώτοις «αντανάκλαση» της ευρύτερης πορείας της οικονομίας, καθώς οι πολίτες εμφανίζονται πιο βέβαιοι να προβούν σε μια αγορά. Επιπλέον, οι αγοραστές φαίνονται να έχουν «όρεξη» για αγορά, καθώς θεωρούν ότι οι -πληθωριστικές- ανατιμήσεις (και) στα αυτοκίνητα θα συνεχιστούν, οπότε θέλουν να προλάβουν το καλύτερο δυνατό deal, ενώ οι ιδιαίτερα μεγάλοι αριθμοί νέων αγοραστών αυτοκινήτων αποδίδονται και στις τεράστιες καθυστερήσεις που είχε φέρει μέχρι το προηγούμενο έτος η διατάραξη στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της πανδημίας και της έλλειψης σε ημιαγωγούς.

Το τελευταίο, επειδή οι χρόνοι αναμονής για την παραλαβή ενός νέου αυτοκινήτου ήταν πολύ μεγάλοι και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις δεν δινόταν καν ημερομηνία παράδοσης, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές αποθαρρύνθηκαν και αποφάσισαν να αναβάλλουν την αγορά ή και την αντικατάσταση του αυτοκινήτου τους για αργότερα. Το… αργότερα έχει έρθει, με μεγάλο αριθμό των Ελλήνων να αποφασίζουν ότι έχει έρθει επιτέλους η ώρα για την αντικατάσταση του αυτοκινήτου τους με νέας τεχνολογίας (σημειώνουμε πως η χώρα μας έχει έναν από τους παλιότερους στόλους ΙΧ στην Ευρώπη).

Στην «όρεξη» των ιδιωτών αγοραστών προσθέστε και τις εταιρείες βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων ενοικιάσεων, οι οποίες διαρκώς διευρύνουν το πελατολόγιό τους λόγω των συμφέρουσων προσφορών τους και «αναγκάζονται» να μεγαλώνουν τους στόλους τους. Σε ό,τι αφορά τις εταιρείες αυτές, υπάρχουν περιπτώσεις που η ζήτηση είναι τέτοια που οι παραγγελίες νέων αυτοκινήτων δεν αρκούν για να την καλύψουν. Εάν η ανάπτυξή τους συνεχιστεί με αυτό το ρυθμό, αναμένεται να προσπεράσουν τις ανάγκες παραγγελιών που έχουν οι εταιρείες οι οποίες καλύπτουν τους τουριστικούς προορισμούς με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

«Τόνωση» στην αγορά δίνει και η άφιξη νέων μοντέλων, αλλά και νέων μαρκών, όπως η MG (Όμιλος Συγγελίδη) με τη «φρέσκια» γκάμα της, η οποία έκανε τις πρώτες 22 ταξινομήσεις της τον περασμένο μήνα. Επρόκειτο για τα πρώτα μοντέλα που εισήγαγε η ελληνική αντιπροσωπεία ώστε να διαθέσει στις εκθέσεις και να επιδείξει στο κοινό.

Διαβάστε ακόμη

Δεκαπενταύγουστος: Στα ύψη οι προκρατήσεις για το πενθήμερο στα νησιά (πίνακες)

ΑΑΔΕ: «Προκάτ» δηλώσεις και «κατ’ εκτίμησιν» φόροι σε 20.000… ξεχασιάρηδες (pics)

MSCI Standard Greece: Τι περιμένουμε από τη σημερινή αναδιάρθρωση – Η σχεδόν βέβαιη Πειραιώς και ο άγνωστος Χ της ΤΕΝΕΡΓ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ