Αυτοκίνητα που έτσι και αλλιώς θα έρθουν πολλούς μήνες μετά την παραγγελία τους και αυτοκίνητα που όταν φτάνουν στην Ελλάδα μπορεί να μην έχουν ήδη τοποθετημένο όλο τον προαιρετικό τους εξοπλισμό.

Στην αγορά αυτοκινήτου τα πάντα έχουν αλλάξει και το χειρότερο είναι πως και τα πάντα ακριβαίνουν.

Το πρόβλημα ξεκίνησε με τον κορωνοϊό εξηγούν έμποροι αυτοκίνητων. Ακόμη και σήμερα, έρχονται τα αυτοκίνητα με λειψές ηλεκτρονικές λειτουργίες, γιατί την περίοδο των lockdown έκλεισαν τα εργοστάσια και το στοκ στους ημιαγωγούς διοχετεύθηκε σε λάπτοπ και υπολογιστές για να δουλέψουν εργαζόμενοι από το σπίτι.

Και όταν χαλάρωσαν τα μέτρα για τον κορωνοϊό και οι καταναλωτές πήγαν να πάρουν ανάσα, ήρθε ο πόλεμος στην Ουκρανία, προσθέτουν.

Παράδοση σε έναν… χρόνο

Πλέον ο καταναλωτής προσεύχεται να έρθει το αυτοκίνητό του σε μερικούς μήνες και να μη φτάσει τον διψήφιο αριθμό. Η αναμονή για κάποια μοντέλα αυτοκινήτων μπορεί να ξεπεράσει τον χρόνο.

Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων τονίζουν πως οι καθυστερήσεις οφείλονται σε λόγους ανωτέρας βίας – όπως αναφέρθηκαν παραπάνω.

«Δεν έχουμε πρόθεση να τους εξαπατήσουμε. Στο δικό μου κατάστημα έχω 300 εκκρεμότητες».

Η αύξηση των τιμών

Στα καταστήματα, οι καταναλωτές συνωστίζονται όχι μόνο γιατί τελείωσε ο κορωνοϊός και θέλουν να πάρουν ένα καινούριο αυτοκίνητο, αλλά κυρίως επειδή φοβούνται τις νέες τιμές που έρχονται με αυξήσεις.

Οι αυξήσεις που αναμένονται το επόμενο διάστημα στα φτηνά αυτοκίνητα είναι γύρω στο 10% και στα ακριβότερα μοντέλα πάνω από 15%.

Στην αγορά αυτοκίνητου η ρευστότητα είναι πρωτοφανής και οι τιμές καλπάζουν.

Ακόμα και όσοι παίρνουν τα αυτοκίνητά τους τώρα από τις αντιπροσωπείες, λένε πως από τότε που παρήγγειλαν έως σήμερα έχει αυξηθεί η τιμή τους.

Οι καταστηματάρχες συστήνουν στους καταναλωτές να έχουν πρώτα από όλα υπομονή και να είναι προετοιμασμένοι για μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση.